FSP suuntaa kohti entistä kehityshakuisempaa toimintamallia

FSP Finnish Steel Painting Oy tunnetaan halustaan uudistaa oman toimintansa ohella koko alaa nykyaikaisempaan suuntaan. Nyt FSP kehittää osaamistaan vastaamaan yhä paremmin metalliteollisuuden rakennemuutoksen haasteisiin. Uudistuva yritys on avannut tänä vuonna jo kaksi uutta pintakäsittelylaitosta ja nyt se trimmaa organisaatiotaan valmiiksi tulevaa kasvua varten.

Raahen apulaiskaupunginjohtaja Ilmo Arvela ja teollisuusasiamies Harri Tuomikoski ojentamassa huomionosoitusta FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtaselle Raahen maalaamon avajaistilaisuudessa kesäkuun alussa. Kuva:Vesa Joensuu/Raahen Seutu

Valmistavassa teollisuudessa on tarvetta entistä erikoistuneisiimpiin ratkaisuihin tuotteiden ja teknologioiden osalta; myös metalliteollisuudessa asiakkaita on palveltava yhä yksilöllisemmin. FSP vastaa haasteeseen kehittämällä osaamistaan. Osana muutosta FSP muuttaa myös organisaatiotaan.

“FSP haluaa olla entistä kehityshakuisempi. Näemme tulevaisuuden omalta osaltamme valoisana ja rakennamme tekemistämme sen mukaisesti”, sanoo toimitusjohtaja Pentti Virtanen

FSP avasi keväällä pintakäsittelylaitoksen Lappeenrantaan, kun Outotec ulkoisti pintakäsittelytoiminnot Pohjoismaiden suurimmalle alan yritykselle. Yhteistyösopimus pitää sisällään happopeittaus- ja maalaamotoiminnot, joiden palveluita FSP tarjoaa jatkossa myös muille Lappeerannan seudun asiakkaille.

Heinäkuun alussa avataan Raaheen Suomen nykyaikaisin maalaamo. FSP:n Raahen pintakäsittelylaitos tarjoaa suihkupuhdistus- ja märkämaalauspalveluja. Laitos on yli 900 neliön suuruinen, ja siellä voidaan käsitellä jopa yli 80 metrin pituisia tuotteita. Maalaamo huomioi tarkasti myös ympäristötekijät toiminnassaan.

Avoimuutta alan perinteitä rikkoen

Pintakäsittelyyn keskittynyt FSP Finnish Steel Painting on päättänyt jatkossa nojata myös vahvasti osaamisen jakamiseen, rikkoen teollisen alan perinteitä.

Esimerkiksi FSP:n julkaisema sähköinen pintakäsittelyn ostajan opas, jonka kuka tahansa voi tilata ilmaiseksi, on ensimmäinen lajiaan Suomessa. Opas suoristaa pintakäsittelyn hankinnan mutkia ja helpottaa tilaamista. Tutustu oppaaseen: http://www.fspcorp.com/fspn-uusi-ostajan-opas-avaa-pintakasittelyn-tilaamista/

FSP Finnish Steel Painting Oy

Teollisuuden pintakäsittelyä, siihen liittyviä lisäarvo- ja asiantuntijapalveluita tarjoava FSP Finnish Steel Painting Oy on alallaan Pohjoismaiden suurin ja Euroopassakin yksi merkittävimmistä toimijoista.

FSP:llä on pintakäsittelylaitoksia, projektitoimintaa ja henkilökuntaa viidessä Euroopan maassa. Vuonna 1964 perustetun yrityksen liikevaihto oli noin 23 miljoonaa euroa vuonna 2016.

Pentti Virtanen, Toimitusjohtaja
pentti.virtanen@fspcorp.com

Sanna Parkkonen, Myynti- ja Markkinointijohtaja
sanna.parkkonen@fspcorp.com

Raahen maalaamossa voidaan käsitellä jopa 80 metrisiä kappaleita Kuva:Vesa Joensuu/Raahen Seutu
FSP Finnish Steel Painting maalaus, kuva FSP
Pintakäsittelyn laadun tarkastustoiminnan esittelyä. Kuva: Vesa Joensuu/Raahen Seutu

FSP ja Zeroten ovat sopineet uusasiakashankinnan ja viestinnän ulkoistuksesta27.5.2021 15:34:25 EEST | Tiedote

FSP Finnish Steel Painting Oy siirtää kaiken sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä uusasiakashankinnan Zeroten Oy:lle. Sopimuksella yritykset vahvistavat olemassa olevaa kumppanuuttaan, sillä Zeroten on jo aikaisemmin vastannut FSP:n markkinoinnista. Liikkeenluovutuksen yhteydessä FSP:n henkilökuntaa siirtyy vakituisesti Zerotenin palvelukseen. Tulevaisuudessa Zeroten rekrytoi tarvittaessa itsenäisesti uutta henkilöstöä FSP:n tarpeisiin.

Suomalainen koronavirukselta suojaava tarrapinnoite valloittaa kuluttajamarkkinat23.4.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Clean Touch Medicalin innovaatio CovidSafe on suomalainen keksintö taistelussa koronavirusta vastaan. Tarrapinnoite lanseerataan kuluttajille kuluvan huhtikuun aikana. CovidSafe on tarrapinnoite, joka eliminoi SARS-CoV-2 viruksen kosketuspinnoilta sekunneissa. Tuote perustuu patentoituun monimetallihybridiseokseen, joka soveltuu käytettäväksi sekä ulkona että sisällä. Tuotteen teho on vahvistettu Helsingin yliopiston laboratoriossa.

Uusi helppokäyttöinen Fustra Seniori -sovellus ikääntyneiden liikuttamisen tueksi22.12.2020 14:52:22 EET | Tiedote

Kuluvan vuoden aikana ikääntynyt väestö on jäänyt liian yksin. Kotimainen liikunta-alan yritys Fustra tuo markkinoille ikäihmisille suunnatun helppokäyttöisen sovelluksen, joka ohjaa harjoittelua turvallisesti etänä. Sovelluksen harjoitukset pohjautuvat UKK-instituutin liikuntasuosituksiin. Suunnittelu on toteutettu yhteistyössä UKK-instituutin erikoistutkija Marjo Rinteen kanssa.

Pilottivaiheen yhteistyöstä hyviä tuloksia - Semat ARM tarjoaa asiakaslähtöistä toimintaa8.12.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Projektitalo Sematin uusi palvelu Semat ARM tarjoaa uutta, objektiivista näkökulmaa sekä konkreettisia toimenpiteitä liiketoiminnan kehittämiseen. Palvelun kehittämisvaiheessa kumppaniksi ja pilottiasiakkaaksi valikoitui sähköjärjestelmien valmistaja Milectria. Samalla kun Sematin palvelua hiottiin asiakaslähtöisemmäksi, kehitettiin myös Milectrian omaa toimintaa.