FSP suuntaa kohti entistä kehityshakuisempaa toimintamallia

FSP Finnish Steel Painting Oy tunnetaan halustaan uudistaa oman toimintansa ohella koko alaa nykyaikaisempaan suuntaan. Nyt FSP kehittää osaamistaan vastaamaan yhä paremmin metalliteollisuuden rakennemuutoksen haasteisiin. Uudistuva yritys on avannut tänä vuonna jo kaksi uutta pintakäsittelylaitosta ja nyt se trimmaa organisaatiotaan valmiiksi tulevaa kasvua varten.

Raahen apulaiskaupunginjohtaja Ilmo Arvela ja teollisuusasiamies Harri Tuomikoski ojentamassa huomionosoitusta FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtaselle Raahen maalaamon avajaistilaisuudessa kesäkuun alussa. Kuva:Vesa Joensuu/Raahen Seutu

Valmistavassa teollisuudessa on tarvetta entistä erikoistuneisiimpiin ratkaisuihin tuotteiden ja teknologioiden osalta; myös metalliteollisuudessa asiakkaita on palveltava yhä yksilöllisemmin. FSP vastaa haasteeseen kehittämällä osaamistaan. Osana muutosta FSP muuttaa myös organisaatiotaan.

“FSP haluaa olla entistä kehityshakuisempi. Näemme tulevaisuuden omalta osaltamme valoisana ja rakennamme tekemistämme sen mukaisesti”, sanoo toimitusjohtaja Pentti Virtanen

FSP avasi keväällä pintakäsittelylaitoksen Lappeenrantaan, kun Outotec ulkoisti pintakäsittelytoiminnot Pohjoismaiden suurimmalle alan yritykselle. Yhteistyösopimus pitää sisällään happopeittaus- ja maalaamotoiminnot, joiden palveluita FSP tarjoaa jatkossa myös muille Lappeerannan seudun asiakkaille.

Heinäkuun alussa avataan Raaheen Suomen nykyaikaisin maalaamo. FSP:n Raahen pintakäsittelylaitos tarjoaa suihkupuhdistus- ja märkämaalauspalveluja. Laitos on yli 900 neliön suuruinen, ja siellä voidaan käsitellä jopa yli 80 metrin pituisia tuotteita. Maalaamo huomioi tarkasti myös ympäristötekijät toiminnassaan.

Avoimuutta alan perinteitä rikkoen

Pintakäsittelyyn keskittynyt FSP Finnish Steel Painting on päättänyt jatkossa nojata myös vahvasti osaamisen jakamiseen, rikkoen teollisen alan perinteitä.

Esimerkiksi FSP:n julkaisema sähköinen pintakäsittelyn ostajan opas, jonka kuka tahansa voi tilata ilmaiseksi, on ensimmäinen lajiaan Suomessa. Opas suoristaa pintakäsittelyn hankinnan mutkia ja helpottaa tilaamista. Tutustu oppaaseen: http://www.fspcorp.com/fspn-uusi-ostajan-opas-avaa-pintakasittelyn-tilaamista/

FSP Finnish Steel Painting Oy

Teollisuuden pintakäsittelyä, siihen liittyviä lisäarvo- ja asiantuntijapalveluita tarjoava FSP Finnish Steel Painting Oy on alallaan Pohjoismaiden suurin ja Euroopassakin yksi merkittävimmistä toimijoista.

FSP:llä on pintakäsittelylaitoksia, projektitoimintaa ja henkilökuntaa viidessä Euroopan maassa. Vuonna 1964 perustetun yrityksen liikevaihto oli noin 23 miljoonaa euroa vuonna 2016.

Pentti Virtanen, Toimitusjohtaja
pentti.virtanen@fspcorp.com

Sanna Parkkonen, Myynti- ja Markkinointijohtaja
sanna.parkkonen@fspcorp.com

Raahen maalaamossa voidaan käsitellä jopa 80 metrisiä kappaleita Kuva:Vesa Joensuu/Raahen Seutu
FSP Finnish Steel Painting maalaus, kuva FSP
Pintakäsittelyn laadun tarkastustoiminnan esittelyä. Kuva: Vesa Joensuu/Raahen Seutu

Energiajuomien markkinoille uusia brändejä ja tekijöitä12.6.2017 09:57Tiedote

Pivox Oy on tuonut markkinoille uudet Belief- ja State-juomat, jotka haastavat perinteiset energiajuomat raikkaudellaan ja Belief myös sokerittomuudellaan. Tuore maahantuontiyritys uskoo hyvinvoinnin trendin vauhdittavan terveellisten virkistysvesien kysyntää. Kuluttajatutkimusten mukaan ihmiset kaipaavat terveellisempiä vaihtoehtoja perinteisten energiajuomien ja kahvin sijaan. Uudet juomat onkin kehitetty aikuiseen makuun vastaamaan sekä urheilijoiden että normaalien kuluttajien tarpeita.