Fujitsu auttaa siirtymään Amazon Web Services -pilveen

Fujitsu julkistaa uuden palvelun, joka auttaa suuria organisaatioita nopeuttamaan siirtymistään Amazon Web Services -pilvipalveluun (AWS) ja näin parantamaan liiketoimintaprosessejaan ja kiihdyttämään uuden kehittämistä. Fujitsun ja AWS:n uuden strategisen yhteistyön ansiosta Fujitsu Cloud Service for AWS -palvelu on välittömästi saatavissa Euroopassa. Se antaa asiakkaille mahdollisuuden siirtää it-ratkaisujaan markkinoiden johtavaan AWS-pilvipalveluun.

Monet suuryritykset vievät työkuormia sellaisinaan pilveen IaaS-palvelujen (infrastruktuuri palveluna) avulla. Yhä useammat yritykset suunnittelevat kuitenkin jo sovelluksensa tai arkkitehtuurinsa alusta alkaen pilvialustalle. Yritykset suosivat pilvipalveluja vikasietoisuuden, turvallisuuden, ketteryyden ja skaalautuvuuden vuoksi. Pilvipalvelut auttavat myös leikkaamaan pääoma- ja käyttökustannuksia.

Uusi AWS-pilvipalvelu yhdistää Fujitsun laajan asiantuntemuksen järjestelmäintegraattorina AWS:n pilvialustaan. Tässä hyödynnetään Fujitsun osaamista erityisesti vahvasti säännellyillä toimialoilla ja vaativissa organisaatioissa, joissa tietoturva ja suuret muutoshankkeet ovat olennaisia. Ratkaisussa on useita AWS-pilveen siirtymistä nopeuttavia palveluja, kuten liiketoiminnan konsultointia, strategista arviointia sekä muutostiekartta, joka näyttää sopivimman ja tehokkaimman tien siirtyä AWS-alustalle. Lisäksi saatavissa on valinnaisia konsultointipalveluja, kuten infrastruktuurin suunnittelua, rakentamista ja testausta uusien sovellusten tuomiseksi AWS-pilvialustalle. Mukana on myös sovellusten modernisointipalveluja, jotka auttavat muokkaamaan käytössä olevia sovelluksia pilveen sopiviksi.

Sovellusten luomisen ja modernisoinnin lisäksi Fujitsu tukee niiden jatkuvaa optimointia AWS-alustalla. Tähän kuuluvat infrastruktuurin hallintapalvelut ja sovellusten valvontapalvelut, joiden avulla asiakkaat voivat alentaa kustannuksia ja tarjota samaan aikaan optimoidun käyttäjäkokemuksen. Fujitsun pilvipalvelu auttaa myös VMwaren ratkaisuja käyttäviä yrityksiä ja organisaatioita käyttämään VMware Cloud -ratkaisua AWS-pilvessä.

”Menestyksekkäässä digitalisaatioprosessissa on edettävä maaliin nopeasti ja mahdollisimman vähäisin häiriöin. Uusi Fujitsu Cloud Service for AWS -palvelu laajentaa kykyämme integroida pilviratkaisut saumattomasti yritysten tietoteknisiin ympäristöihin yhteistyössä pilvitoimittajien kanssa. Näin autamme asiakkaitamme modernisoimaan sovelluksensa ja hyötymään AWS:n skaalautuvuudesta, turvallisuudesta, ketteryydestä ja tehokkuudesta”, sanoo Fujitsun EMEIA-alueen johtaja Duncan Tait.

Järeä koulutusohjelma vastaa tietotekniikan modernisoinnin kasvavaan kysyntään

Fujitsu liittyi AWS Partner Network -kumppaniverkostoon (APN) vuonna 2014 ja on nopeasti noussut Advanced Consulting -tasolle. Jo sadoilla Fujitsun työntekijöillä on AWS Certified ja Accredited -sertifiointi. Vastatakseen asiakkaiden kasvavaan kysyntään Fujitsu aikoo kouluttaa 4 000 työntekijää AWS-asiantuntijoiksi seuraavien kolmen vuoden aikana. Fujitsun ratkaisuarkkitehtien, kehittäjien, järjestelmävalvojien ja kehitysasiantuntijoiden AWS-sertifiointi kertoo sitoutumisesta asiakkaiden digitaalisten muutoshankkeiden nopeuttamiseen.

“Pilvi on kaiken menestyksekkään digitaalisen muutoksen perusta, ja monet suuryritykset ovat valinneet Fujitsun kiihdyttämään etenemistään. Fujitsun suunnitelmat kouluttaa tuhansia sertifioituja ammattilaisia innostavat meitä työskentelemään heidän kanssaan ja auttamaan heidän asiakkaitaan siirtymään AWS-alustalle ja innovoimaan entistä nopeammin”, sanoo Amazon Web Services EMEA:n kanavista ja liittoumista vastaava Niko Mykkänen.

Asiakkaat voivat hyödyntää myös muita Fujitsun kehittämiä ja AWS-alustalla toimittamia palveluja. Esimerkiksi palveluna toimitettava RunMyProcess-alusta auttaa yrityksiä rakentamaan, testaamaan, ottamaan käyttöön ja skaalaamaan laitteista riippumattomia sovelluksia nopeasti ja turvallisesti sekä kytkemään digitaaliset liiketoimintaprosessit toisiinsa pilvessä, omissa järjestelmissä sekä mobiiliympäristöissä.

“AWS-palvelun ansiosta innovoimme ratkaisuja entistä nopeammin ja säännöllisemmin, jolloin voimme vastata paremmin asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin ja kehittää asiakaskokemusta. Meillä on kymmenen vuoden kokemus AWS:n käyttämisestä omalla ratkaisullamme. AWS on liiketoimintamme menestyksen ytimessä”, kertoo Fujitsu RunMyProcessin toimitusjohtaja Hiroshi Yazawa.

Fujitsu Cloud Service for AWS -asiakkaita ovat jo muun muassa AdvanSix ja SGN.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu tuo älyä ruokailuun Turun yliopistossa27.5.2019 15:00:00 EESTTiedote

Fujitsun digitaalinen tapahtumanhallinta-alusta auttaa Turun yliopiston Flavoria-tutkimusravintolassa ruokailevia seuraamaan omaa syömistään. Samalla järjestelmä kerää ja tallentaa tietoja Turun yliopiston tutkimusta varten. Turun yliopiston, Turun ammattikorkeakoulun ja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin Medisiina D -rakennuksessa toimivan Flavorian ruokalinjasto tunnistaa lautaselle kerätyt ruoka-aineet, ja lähettää taustajärjestelmässä olevan reseptin mukaiset ravintoarvot tietokantaan. ”Sieltä rekisteröityneet asiakkaat saavat tietoa syömänsä ruoan määrästä ja sen ravintoarvoista”, kertoo projektia johtava Mari Norrdal Turun yliopistosta. Lounaan lopuksi asiakas vie astiansa keräyspisteeseen, jossa biojätteeksi menevä ruokamäärä punnitaan älyvaa’oilla. Tämän tiedon perusteella ravintola voi esimerkiksi pyrkiä vähentämään ruokahävikkiä. Flavoriassa on lounasravintola ja kahvila, sekä moniaistinen ruokailutila, Aistikattila. Se toimii yliopiston koelaboratoriona, jossa voidaan muun