Fujitsu auttaa tuomaan lisää katsojia tapahtumiin koronaturvallisesti

Fujitsun optimointipalvelu auttaa tuomaan jopa 60 prosenttia enemmän katsojia suuriin urheilutapahtumiin koronaturvallisesti, jos paikalliset koronaohjeet sallivat määrien kasvattamisen. Katsojamäärän kasvu helpottaa sulkutilanteista kärsineiden tapahtumajärjestäjien ahdinkoa.

Saksan jalkapallon pääsarja Bundesliiga arvioi Fujitsun kvanttiteknologian inspiroiman Digital Annealerin hyötyjä katsojamäärien turvalliseen kasvattamiseen, ja useat sarjassa pelaavat seurat ovat kiinnostuneita hyödyntämään kyseistä teknologiaa. Fujitsu osoitti, että Berliinin olympiastadionilla voitaisiin ottaa paikkoja käyttöön 60 prosenttia enemmän kuin aiemmalla, vakiomuotoisiin turvaväleihin perustuvalla mallilla, ja säilyttää koronan vaatimat turvaetäisyydet. Tämä kasvattaisi merkittävästi tapahtumien lipputuloja. Maailmankuululla Nürburgringin autoradalla säädökset ovat erilaiset, ja katsojamäärää voidaan lisätä jopa 30 prosenttia aiempaan verrattuna.

"Tekemämme testaukset Digital Annealerilla osoittavat, että voimme ottaa 30–40 prosenttia enemmän väkeä katsomoon kuin aiemmin tinkimättä lainkaan turvaetäisyyksistä. Voimme hyvin ajatella ottavamme teknologian käyttöön, jos saamme yhdistettyä sen lipunmyyntiimme”, sanoo Nürburgringin toimitusjohtaja Mirco Markfort.

Katsojat ostavat tyypillisesti useita lippuja kerralla varatakseen paikat myös ystävilleen tai perheenjäsenilleen. Toistaiseksi lipunmyyntijärjestelmät ovat sijoittaneet ihmiset penkeille turvaetäisyydelle toisistaan, vaikka esimerkiksi samassa taloudessa asuvat henkilöt voisivat istua vierekkäin.

Fujitsun Digital Annealer maksimoi turvallisen katsojamäärän

Digital Annealerilla tapahtumajärjestäjät voivat tarjota paikkoja katsojien yksilöllisten tarpeiden mukaan ja samalla noudattaa turvaetäisyyksiä. Paikkojen valinta tällä tavalla vaatii kombinatorista optimointia, joka on perinteisillä tietokoneilla liian hidasta lipunmyynnin järjestelmiin. Sama ratkaisu sopii myös Suomessa toimivien yritysten tarpeisiin.

“Kun urheilutapahtumat ja suuret tapahtumat käynnistyvät jälleen, turvaetäisyyksistä huolehtiminen rajoittaa lipunmyyntiä. Perinteisillä tietokoneilla ei voida laskea optimaalista ratkaisua riittävän nopeasti lipun ostajalle, mutta meidän ratkaisullamme tuomme mahdollisimman paljon ihmisiä tapahtumiin koronaturvallisesti”, sanoo johtaja Jörn Nitschmann Fujitsusta.

Mediayhteydet

Fujitsu Finland Oy:n viestintä
Satu Pelttari
Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on sitoutunut kestävän kehityksen tavoitteisiin

YK:n vuonna 2015 hyväksymät kestävän kehityksen tavoitteet ovat ihmiskunnan yhteisiä päämääriä, jotka on määrä saavuttaa maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä. Fujitsun tarkoitus on tehdä maailmasta kestävämpi luomalla innovaatioiden avulla luottamusta yhteiskuntaan. Lupaamme rakentaa omalla toiminnallamme parempaa tulevaisuutta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti.

Fujitsu Finland saavutti hiilineutraaliuden ja vauhditti kestävää kehitystä14.7.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu Finland julkaisee vuosittain Suomen-toimintojaan koskevan yritysvastuuraportin. Tuore raportti käsittelee 31.3.2021 päättynyttä tilikautta, joka oli monella tapaa poikkeuksellinen globaalin koronapandemian takia. ”Ykkösasia oli yhteiskunnan kannalta kriittisten palvelujen turvaaminen ja kehittäminen. Olimme esimerkiksi mukana rakentamassa nopealla aikataululla Valtiokonttorille ratkaisua, jonka avulla saatiin maksettua ajallaan kustannustukea pandemiasta kärsiville yrityksille”, kertoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti. ”Samalla keskityimme henkilöstön hyvinvoinnin ja työkyvyn turvaamiseen haastavissa olosuhteissa”, Leisti jatkaa ja huomauttaa, että Fujitsussa etätyön tekeminen oli mahdollista jo ennen pandemiaa. ”Luotamme siihen, että ihmiset itse tietävät, mikä on heille paras ja tuottavin tapa tehdä töitä. Haluamme jatkossakin olla vastuullinen työnantaja, joka osallistaa työntekijöitä paremman työelämän kehittämiseen ja yhteisistä pelisäännöistä sopimiseen.” Hii

Fujitsu selvitti: Globaali kilpailu vauhdittaa teollisuustuotannon automatisaatiota15.6.2021 14:30:00 EEST | Tiedote

Maailmanlaajuinen kilpailu ohjaa valmistavaa teollisuutta nopeisiin muutoksiin, kertoo Fujitsun tuore selvitys. Sen mukaan automaatio on tärkein laadun ja tehokkuuden parannuskeino. Myös vastuullisuuden painoarvo on kasvanut uusissa ict-investoinneissa. Valmistava teollisuus on pyrkinyt parantamaan toimintansa toipumiskykyä ja ketteryyttä vastauksena koronapandemian aiheuttamaan sokkiin. Tehdasautomaatio on noussut tässä keskeiseksi keinoksi. Ala investoi automaatioon enemmän kuin mihinkään muuhun, ja kolme neljäsosaa (76,8 %) vastaajista suunnittelee uusia hankkeita seuraaville 12 kuukaudelle. Toimialan johtajat kiinnittävät myös entistä enemmän huomiota vastuullisuuteen – se on nyt kolmanneksi tärkein ict-menoihin vaikuttava tekijä. Tulokset viittaavat siihen, että valmistajat reagoivat kuluttajien haluun valita vastuullisia tuotemerkkejä. Tulokkaat ja markkinahäiriköt vauhdittavat digitalisaatiota Vastaajien mukaan kireä kilpailutilanne kiihdyttää digitalisaatiota. Yli kolme neljäso