Fujitsu huolehtimaan Kevan liiketoimintakriittisistä sovelluksista Microsoftin Azure-alustalla

Helsinki, 12.3.2019 – Suomalainen julkisen sektorin työeläkeyhtiö Keva on valinnut Fujitsun Microsoftin Azure-alustalla toimivien eläkesovellustensa hoitajaksi. Sopimukseen sisältyy Kevan sovellusten hallinta ja niiden korkean käytettävyyden takaaminen sekä jatkuva kehitys. Fujitsu tekee yhteistyötä Kevan ohjelmistokehityskumppaneidenkanssa digitaalisen palvelukehityksen alueella.

Keva on Suomen suurin eläkevakuuttaja, joka huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista. Keva palvelee yhteensä noin 1,2 miljoonaa asiakasta. Keva halusi lisätä hankintaprosessiensa joustavuutta esimerkiksi koordinoimalla projekteja ja erikoistöitä saman sopimuksen piirissä ja nostamalla töistä kilpailevien mahdollisten toimittajien lukumäärää. Työeläkeyhtiö valitsi kilpailutuksen jälkeen kumppanikseen Fujitsun.

Fujitsu hyödyntää globaalia järjestelmäintegraattorikumppanuuttaan Microsoftin1 kanssa Kevan liiketoimintakriittisten sovelluksen hallinnassa. Sopimus käsittää kattavan palvelun sekä täyden sovellustuen, joka sisältää testauksen, valvonnan, vianetsinnän, elinkaarenhallinnan ja ylläpidon sovellusten korkean käytettävyyden ja virheettömän toiminnan takaamiseksi.

Hyödyntämällä johtoasemaansa2 uusimmissa DevOps-toimintamalleissa Fujitsu mahdollistaa myös Kevan ja sen uusien ohjelmistokehityskumppaneiden – HiQ:n, Solitan ja Visman – ohjelmistokehitysmenetelmien uudistamisen. Näin käynnissä olevaa sovelluskehitystä saadaan nopeutettua, joten Keva voi kehittää uutta aiempaa nopeammin ja kiihdyttää uusien ominaisuuksien käyttöönottoa.

“Haluamme nopeuttaa uuden kehittämistä ja ottaa uutta osaamista käyttöön joustavasti ja nopeasti. Valitsimme Fujitsun kilpailutusprosessin jälkeen, koska sen tiimi pystyi osoittamaan vaikuttavan asiantuntemuksensa sekä Microsoftin Azuren tukemisessa että DevOps-toimintamalleissa. Uuden sopimuksen ansiosta pystymme virtaviivaistamaan monia erilaisia prosesseja ja ottamaan kaiken tehon irti käyttämistämme sovelluksista”, sanoo Kevan IT-päällikkö Kalle Kannisto.

“Sopimus osoittaa, miten tehokas on tapamme kehittää uutta yhdessä. Teemme tiivistä yhteistyötä Kevan kanssa eläkeyhtiön sovellusten tukemiseksi, mutta työskentelemme myös Kevan sovelluskehittäjien rinnalla optimoidaksemme ohjelmistojen luomisen ja käyttöönoton. Näin Keva hyötyy virtaviivaisista, tehokkaista järjestelmistä. Samalla Keva on myös hyvissä asemissa toteuttaakseen strategiaansa, koska se pystyy reagoimaan joustavasti ja ketterästi myös tulevaisuudessa muuttuviin tarpeisiin”, toteaa Fujitsun julkishallinnon ja terveydenhuollon liiketoiminnoista vastaava johtaja Mikko Lampinen.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Taustatietoa

1 Fujitsun ja Microsoftin välinen sopimus antaa asiakkaille mahdollisuuden hyödyntää Fujitsun syvällistä kokemusta monimutkaisten hybridi-it-ympäristöjen integroinnista ja hallinnasta sekä Microsoftin julkisesta hyperscale-luokan Azure-pilvialustasta, joka on markkinajohtaja. Asiakkaat hyötyvät pilvipohjaisen toimitusmallin tärkeimmille työkuormille tuomasta taloudellisuudesta ja parantuneesta joustavuudesta. Asiakkaat saavat myös mielenrauhaa, kun kaikki olennaisten sovellusten hallinnan eri puolet ovat hoidossa.

2 IDC:n MarketScape Worldwide DevOps Services Vendor Assessment -raportti kiittää Fujitsua siitä, että se keskittyy tiiviisti asiakkaidensa auttamiseen sovellusten elinkaarihallinnassa… [ja] että sillä on laaja varasto uudelleen käytettäviä resursseja otettavaksi toimitusten osaksi. IDC:n haastattelemat Fujitsun asiakkaat puhuivat myönteisesti yhtiön kulttuurista ja arvoista sekä pitivät tiimiläisiä kohteliaina ja inhimillisinä toimintatavoiltaan. IDC toteaa myös, että Fujitsun asiakkaat kiittivät yhtiön vahvaa kykyä jakaa tietoa tiimien välillä, mikä helpottaa työn kulkua ja viestintää. Raportin mukaan Fujitsu tuottaa kattavia teknisiä ratkaisuja, jotka ovat myös skaalautuvia, monikielisiä ja sopivat käyttäjille eri maissa.

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun uusi palvelu automatisoi päätelaitteiden turvaamisen kyberuhilta20.5.2019 11:15:30 EESTTiedote

Fujitsu tuo markkinoille uuden Unified Endpoint Security -palvelun (UES), joka tehostaa päätelaitteiden tietoturvaa ja antaa näkymän niiden tilaan. Palvelun tavoitteena on havaita ja poistaa kyberuhat ennen kuin ne saavat aikaan tuhoa: tietojen häviämistä, järjestelmien häiriöitä tai mainekolhuja. Hyökkääjien on helpointa murtautua sisään verkon reunalla olevien päätelaitteiden kautta. Jos yhtiöllä on toimintoja useassa paikassa, sillä on tietoturvassaan useita heikkoja kohtia. Fujitsun uusi palvelu varmistaa yhtenäisen korkealaatuisen tietoturvan kaikissa päätelaitteissa, yksinkertaistaa laitteiden valvontaa ja hallintaa sekä säästää aikaa. Palvelu käyttää tehokkaimpia työkaluja uhkien valvontaan, ennustamiseen ja havaitsemiseen sekä päätelaitteiden suojaamiseen. Fujitsun UES-palvelu suojaa päätelaitteita, torjuu viruksia sekä havaitsee uhat ja reagoi niihin. Kaiken tarpeellisen sisältävä kerrostettu UES-toimintatapa kokoaa yhteen eri päätelaitesuojausratkaisujen hyödyt ja muodostaa n

Fujitsu tuo pilvipalvelut asiakasympäristöihin PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack -ratkaisulla16.5.2019 12:56:00 EESTTiedote