Fujitsu julkistaa maailmanlaajuisen Nutanix-yhteistyön

Fujitsu julkistaa maailmanlaajuisen yhteistyön Nutanixin kanssa, joka on hyperkonvergenssijärjestelmien (HCI) markkinajohtaja globaalisti. Uusi Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY -ratkaisu yhdistää Nutanixin ohjelmiston sekä Fujitsun suorituskykyiset, skaalautuvat ja energiatehokkaat PRIMERGY-palvelimet saumattomaksi kokonaisuudeksi. Ratkaisulla voidaan toteuttaa moderni, helposti yhden käyttöliittymän kautta hallittava sekä kustannustehokas HCI-ratkaisu yrityksen omaan tai palveluntarjoajan konesaliin.

Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY mahdollistaa yksityispilven luomisen sekä yhdistää tarvittaessa yksityispilven ja alan johtavien pilvipalvelutoimttajien resurssit liiketoiminnan käyttöön. Liiketoimintakriittisiä työkuormia voidaan liikutella helposti ja tietoturvallisesti oman konesalin sekä johtavien pilvipalvelutoimittajien välillä asiakkaan hybridipilvistrategian mukaisesti.

Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY sisältää vakiona pilviteknologioita tukevan AHV-virtualisointiohjelmiston ja tukee myös muita markkinoilta yleisesti saatavia virtualisointiohjelmistoja kuten VMwarea, jolloin asiakkaalle jää vapaus valita haluamansa virtualisointiohjelmisto.

Ratkaisu auttaa asiakkaita hyödyntämään it-resursseja juuri siellä missä pitääkin eli liiketoiminnan kehittämisessä ja tehostamisessa. Helppo hallittavuus, oikeanlaisten resurssien saatavuus, mahdollisuus valita käytettävä virtualisointialusta sekä alan johtavien pilvipalveluteknologioiden hyödyntäminen tuovat liiketoiminnalle selkeitä etuja, joita ei perinteisellä konesaliarkkitehtuurilla kyetä tarjoamaan kustannustehokkaasti ja joustavasti.

It-organisaation on helppo tuottaa modernilla HCI-alustaratkaisulla liiketoimintoja tukevia palveluja ja tuoda esimerkiksi sovelluskehittäjien käyttöön tarvittavat työkalut ja resurssit tietoturvallisesti ja optimoidusti. Tämä vähentää huomattavasti perinteisen konesaliarkkitehtuurin aiheuttamaa monimutkaisuutta ja mahdollistaa liiketoimintakriittisten palveluiden toteuttamisen julkipilven ketteryydellä.

Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY toimitetaan tehtaalta valmiiksi esiasennettuna, mikä nopeuttaa käyttöönottoa huomattavasti. Vakiona toimitettava Fujitsu Infrastructure Manager (ISM) mahdollistaa laitteiden helpon elinkaaren hallinnan yhden hallintanäkymän kautta. Fujitsulta löytyy runsaasti kokemusta integroitujen järjestelmien käyttöönotoista sekä asennuksista ja asiakkaat saavat yhden tukipisteen kautta tuen sekä laitteille että ohjelmistolle.

Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY -ratkaisut ovat heti tilattavissa Fujitsulta ja Fujitsun SELECT-kumppaneilta.

Nutanix on mukana kumppaninamme Fujitsu World Tour -tilaisuudessa 15.5.2019 Helsingin Finlandia-talossa. Nutanixin Head of Channel Sunil Dutt pitää puheenvuoron aiheesta “Digital Transformation & The Enterprise Cloud” Veranda-salissa kello 13.20–14.00. Lisäksi esittelemme yhteisiä palvelujamme demo-alueen ständillä.

Fujitsu Finland, Solution Architect Jukka Uusimäki
jukka.uusimaki@fi.fujitsu.com, p. 045 1134345

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun selvitys: Yrityksillä ei ole varaa jäädä odottamaan kvanttitietokoneita22.5.2019 11:22:33 EESTTiedote