Fujitsu on Euroopan johtava datakeskusten ulkoistus- ja hybridi-infrapalvelujen toimittaja

Gartner on jälleen nimennyt Fujitsun Euroopan johtavaksi datakeskusten ulkoistus- ja hybridi-infrastruktuuripalvelujen toimittajaksi uusimmassa Magic Quadrant -raportissaan. Tämä on jo Fujitsun kahdeksas vuosi tässä joukossa.

Fujitsun monipilvi- ja hybridi-it-ratkaisujen valikoima auttaa asiakkaita digitalisoimaan toimintaansa infrastruktuurin, sovellusten ja palvelujen yhdistelmällä. Sijoittuminen Gartnerin raportin johtajakenttään osoittaa Fujitsun tuotevalikoiman ja toimintatavan toimivuuden varsinkin silloin, kun organisaatiot haluavat modernisoida toimintaansa ja innovoida nopeasti pilven avulla.

Gartner arvioi raportissaan eurooppalaisten palveluntarjoajien toimituskykyä. Tässä korostuvat Fujitsun vuosikymmenten kokemus datakeskusarkkitehtuurien hallinnoinnista, eri pilvien tuntemus ja globaalit strategiset kumppanuudet. Magic Quadrant -arviointi puntaroi myös vision kattavuutta. Hyvän sijoituksensa tällä alueella Fujitsu on saanut kehittämällä ratkaisuja yhdessä asiakkaidensa kanssa sekä investoimalla uudenlaisiin palveluihin, kuten ohjelmistorobotiikkaan, esineiden internetiin ja lohkoketjuihin.

Asiakkaiden tarpeet muuttuvat nopeasti – painopiste on siirtynyt tehostamisesta haluun muuttaa toimintaa perusteellisesti. Asiakkaat kiittävät Fujitsun tapaa toimia kumppanina sekä yhtiön asiantuntemusta ja joustavuutta. Erityiskiitosta saavat Fujitsun migraatiotuki ja datakeskusten luotettavuus.

Viimeksi kuluneen vuoden aikana Fujitsu on toteuttanut asiakkailleen useita pilviprojekteja, kuten teknologiayhtiö Wärtsilän pilvipohjaiset työasema- ja infrastruktuuripalvelut, Kevan täysin uuden infrastruktuurin liiketoimintakriittisten sovellusten kehittämisen nopeuttamiseksi ja hallinnoimiseksi Microsoftin Azure-pilvessä sekä Rice Exchangen hankkeen maailman ensimmäisen lohkoketjuun perustuvan alustan luomiseksi riisikaupankäynnille.

"Monet yritykset haluavat nopeita muutoksia, mutta tämä on vaikeaa, koska tarvittavat muutokset ovat niin monitahoisia. Usein asiakkaille tärkeintä on kykymme vauhdittaa tuloksiin pääsemistä sekä auttaa heitä samalla ratkaisemaan pilvimigraatioiden, palveluintegraatioiden ja sovellusten modernisoinnin kaltaisia haasteita", sanoo monipilvitiimin vetäjä Sanjeev Kamboj Fujitsusta.

“Korona-aikaan on tarvittu tavallista enemmän joustavuutta ja kykyä vastata markkinoiden yllättäviin muutoksiin. Teemme jokaisessa projektissa yhteistyötä asiakkaan kanssa, jotta ratkaisumme heijastavat asiakkaan monipilvikypsyyttä ja jotta asiakkaat saavat käyttöönsä sopivimmat alustat. Näin syntyy monipilvi- tai hybridi-it-paketti, joka tukee liiketoimintaa optimaalisesti.”

Gartnerin Magic Quadrant -raportti julkaistiin 9.6.2020. Raportti löytyy täältä: www.fujitsu.com/global/services/multi-cloud/gartner/

satu.pelttari (at) fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 130 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,9 triljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2020 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsulta uusi työkalu datavalmiuden arvioimiseksi13.10.2020 14:00:00 EESTTiedote