Fujitsu

Fujitsu on nostettu maailman johtavaksi mobiilipalvelujen toimittajaksi

Jaa

Gartner on nostanut Fujitsun Magic Quadrant -raportissaan maailman johtavaksi mobiliteettipalvelujen toimittajaksi*. Fujitsun pilvipohjaiset ja modulaariset palvelut mobiililaitteiden ja -palveluiden hallinnoimiseksi ja turvaamiseksi sekä mobiilikäyttäjien tukemiseksi auttavat yrityksiä optimoimaan organisaation tuottavuuden. Palvelujen avulla yritykset voivat mobilisoida myös luottamuksellisimmat liiketoimintasovelluksensa ja antaa käyttäjien käyttää haluamiaan laitteita.

Fujitsun osaamiskeskukset kehittävät uutta teknologiaa, joilla mobiilipalveluja parannetaan jatkuvasti esimerkiksi tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan avulla. Fujitsun asiakkaat voivat hyödyntää yhtiön digitalisaatiokeskuksia, jotka tuovat yhteen eri alojen ja teknologian asiantuntijat Fujitsulta ja sen kumppaneilta kunkin asiakkaan oman ongelman ratkaisemiseksi. Työssä käytetään Fujitsun omaa ja käytännössä hyväksi havaittua Human Centric Experience Design -menetelmää.

Palveluvalikoimaan kuuluvat identiteetin hallinta ja kertakirjautuminen, yrityksen tiedostojen jakaminen ja synkronointi, palvelujen toimittaminen julkisen ja yksityisen pilven avulla sekä tarvittavat tukipalvelut. Fujitsu erottuu edukseen kehittyneiden työasemapalvelujen toteutuksen osaajana ja tarjoajana. Microsoft InTune-, VMware Workspace One- ja Citrix End Point Management -työasemateknologiat integroituvat kaikki Fujitsun Workplace Anywhere -palveluun.

Fujitsu tarjoaa mobiilipalveluja osana työasemapalvelujaan ja se hallinnoi yli 1,1 miljoonaa älylaitetta. Viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana Fujitsun hoidossa olevien laitteiden määrä kasvoi 21 prosenttia. Kasvua syntyi etenkin Euroopasta.

”Organisaatiot tarvitsevat mobiiliratkaisuja, jotka pysyvät ympäristöjen monimutkaistumisen tahdissa ja pitävät datan turvassa. Mielestämme raportin tutkimusprosessiin olennaisesti kuuluvat asiakasreferenssit osoittavat, että sekä palvelutarjoomamme että tapamme kehittää ratkaisuja yhdessä asiakkaan kanssa herättävät vastakaikua kaikenlaisissa organisaatioissa. Asiakkaamme ymmärtävät, että visiomme ja innovaatiomme tuovat lisäarvoa liiketoimintaan laajentamalla työntekijöiden mahdollisuuksia ja parantamalla palvelujen käyttökokemusta”, sanoo johtaja Martin Smithen, Head of Offerings and Capability, Digital Workplace Services, Fujitsu EMEIA.

Magic Quadrant -raportissa arvioitiin 13 globaalia mobiilipalvelujen tarjoajaa. Gartnerin asiakkaat voivat ladata raportin täältä.

*Gartnerin mukaan johtavien yritysten pitää osoittaa, että ne ovat kehittäneet järjestelmiään ja resurssejaan markkinoiden tarpeisiin yksittäisten laitteiden tasolta tarvittaessa liiketoimintaprosesseihin asti. Niiden on päivitettävä palvelujaan jatkuvasti, ja niillä on teknistä osaamista ja kykyä vastata asiakkaiden vaatimuksiin.

 

Lisätietoja Gartnerin metodeista ja Magic Quadrantistahttp://www.gartner.com/technology/ressearch/methodologies/research_mq.jsp

Lehdistöyhteydet

Fujitsu Finland Oy
Viestintäjohtaja Satu Pelttari
Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Tietoja julkaisijasta

Fujitsu
Fujitsu
Valimotie 16
00380 Helsinki

+ 358 29 302 3216http://www.fujitsu.com/fi/

Fujitsusta

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Fujitsu

Fujitsu tehostaa fysioterapiaa ja nopeuttaa potilaan toipumista tekoälyn avulla21.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Helsinki 21. tammikuuta, 2020 – Fujitsu on kehittänyt uuden älykkään ratkaisun kävelydatan analysointiin. Suomessa tuotteistettu ratkaisu auttaa kartoittamaan potilaan tilanteen entistä huolellisemmin, suunnittelemaan yksilöllisesti sopivia harjoitteita sekä seuraamaan potilaan kuntoutumista. Perinteisen silmämääräisen arvioinnin sijaan uusinta teknologiaa edustava ratkaisu tarjoaa tarkkaa ja puolueetonta kävelytietoa, jonka voi helposti linkittää potilastietoihin ja jota voi verrata kuntoutuksen etenemiseen. Muun muassa Helsingin kaupungin fysioterapiayksiköt ovat testanneet käytännössä ratkaisua sekä arvioineet sen hyötyjä fysioterapeutin työssä. Lääketieteellisen arvioinnin aikana tunnistettiin useita potilasryhmiä, jotka voisivat hyötyä kävelyanalyysistä. Näitä ovat esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinten sairauksista kärsivät sekä monivammaiset potilaat. Tulevaisuudessa sovellus voi auttaa esimerkiksi tunnistamaan varhaisessa vaiheessa neurologisia sairauksia, jolloin kuntoutus tai l

Fujitsu laajentaa hybridi-it-yhteistyötään Microsoftin kanssa17.1.2020 11:59:00 EETTiedote

Fujitsu laajentaa yhteistyötään Microsoftin kanssa vauhdittaakseen asiakkaidensa digitalisaatiohankkeita hybridi-it-valmiilla infrastruktuurilla. Fujitsu tarjoaa uudella ratkaisulla PRIMEFLEX-käyttäjille saumattoman pääsyn Microsoftin Azure-palvelussa olevaan dataan ja tukee näin sujuvaa työskentelyä eri ekosysteemeissä. Tiedostot pysyvät aina synkronoituina, jolloin niitä voidaan käyttää eri järjestelmien rajojen yli. Fujitsun ja Microsoftin yhteistyön tiivistyminen auttaa asiakkaita käyttämään dataansa Azure File Sync -toiminnolla Azure Stack HCI –datakeskusjärjestelmässä, mikä tukee infrastruktuurin modernisointia hybridi-it-ratkaisuilla. “Hybridi-it-ympäristöjen yhtenäinen ja tehokas hallinta on keskeistä, mutta pääsy dataan kaikista järjestelmistä on yhtä lailla tärkeää. Fujitsun ja Microsoftin yhteistyön syventäminen tuo asiakkaillemme yhden luukun PRIMEFLEX-ratkaisun saumattomaan Microsoft Azure -pilvessä olevan datan käyttöön. Ratkaisuun sisältyy konsultointi, toteutus ja tuki”

Fujitsun katsaus: vähittäiskauppa uudenlaisten vaatimusten edessä20.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Vähittäiskaupan täytyy reagoida entistä ripeämmin asiakkaiden muuttuviin odotuksiin ja vaatimuksiin pysyäkseen kilpailukykyisenä. Näin arvioivat Fujitsun vähittäiskaupan strategit tuoreessa katsauksessa. “Fujitsu Future Insights – Digital Transformation in Retail” -katsauksen mukaan vähittäiskaupan ala elää voimakasta muutosta. Tärkeä osa muutosta on se, että milleniaalit ja Z-sukupolvi vieroksuvat yhä enemmän perinteisen massatuotannon ja kaupallisen kulutuksen mallia. Onnistuneilla liiketoiminnan digitalisointihankkeilla voidaan kuitenkin olennaisesti vaikuttaa tämän kokoluokan muutokseen, joka määrittelee, mitkä vähittäiskauppiaat selviytyvät, ja mitkä lakkaavat olemasta merkityksellisiä asiakkailleen. Kulutustottumusten muuttumisen lisäksi katsaus nostaa esiin neljä muuta trendiä, joita hyödyntämällä vähittäiskauppiaat voivat erottautua tulevaisuudessa. Kuluttajien arvojen ja käyttäytymisen muutos: Vuoteen 2030 mennessä on kehittynyt kuusi kuluttajasukupolvea, joilla on erilaiset a

Fujitsu voitti Airbusin AIGym-kisan ennakoivan ylläpidon ratkaisulla12.12.2019 12:00:00 EETTiedote

Fujitsu voitti ensimmäisen palkinnon lentokonevalmistaja Airbusin maailmanlaajuisessa kilpailussa, joka etsi tehokkainta mahdollista käyttötapaa ohjaamatta oppivalle tekoälylle. Fujitsu kehitti tavan käyttää ohjaamatta oppivaa tekoälyä poikkeamien havaitsemiseen datasta, jota keräävät vielä tyyppihyväksymättömien helikoptereiden kiihtyvyysanturit. Fujitsun lisäksi haasteeseen osallistui 140 muuta tiimiä. Testikoptereihin kiinnitetään useita antureita, jotka havaitsevat pienimmätkin vivahteet niiden käyttäytymisessä. Airbus perusti AIGym-haastekilpailun tunnistaakseen entistä paremmin mahdolliset vaaraa ennakoivat signaalit valtavasta datamäärästä. Tavoite oli myös edistää tutkimusta, joka löytäisi uusia tapoja mahdollisten ongelmien havaitsemiseen erityisesti varhaisvaiheen datan poikkeamista. Monialainen asiantuntijatiimi käy läpi jokaisen lennon datan, mikä on erittäin suuri investointi. Koska lähes kaikkea antureilla kerättävää dataa voi pitää normaalina, tekoälyratkaisun tulisi löy

Fujitsun teollinen automatisointimalli lisää ohjelmistorobotiikan käyttömahdollisuuksia ja leikkaa sen kustannuksia21.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Fujitsun uusi Industrialized Automation Operating -malli auttaa asiakkaita murtamaan esteet suuren mittakaavan ohjelmistorobotiikkahankkeiden tieltä ja saavuttamaan 12–16 prosentin säästöt operatiivisissa kuluissa. Tällä hetkellä vain neljä prosenttia maailman yrityksistä hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa suuressa mittakaavassa. Ohjelmistorobotiikalla voi automatisoida toistuvia jokapäiväisiä rutiineja kuten laskujen skannaamista ja digitaalista käsittelyä. Ohjelmistorobotiikka saa lisäpotkua joustavista automaatioteknologioista, kuten tekoälystä. Analyytikot ennakoivat, että tekoälyä käyttävä ohjelmistorobotiikkaratkaisu pystyy automatisoimaan puolet kaikista työprosesseista. Tutkimusyhtiö Gartnerin tänä vuonna julkaistun raportin mukaan ohjelmistorobotiikkasovellukset ovat nopeimmin kasvava suuryritysten ohjelmistosegmentti. Suuresta kiinnostuksesta huolimatta vain neljä prosenttia organisaatioista käyttää sitä laajemmin. Vaikka muutamien yksittäisten robottifarmien robottimäärä nousee

Fujitsu toimittaa Wärtsilälle globaalit it-palvelut20.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Fujitsu on tehnyt kattavan globaalin palvelusopimuksen työasema- ja infrastruktuuripalveluista teknologiayhtiö Wärtsilän kanssa. Aluksi kolmeksi vuodeksi tehty sopimus tukee Wärtsilän digitalisaatiota hyödyntämällä Fujitsun monipilvi- ja hybridi-it-asiantuntemusta. Wärtsilä odottaa Fujitsun kanssa tehdyn sopimuksen myös parantavan toimintojensa ketteryyttä ja tehokkuutta sekä luovan innovatiivisen digitaalisen työympäristön. Fujitsu toimittaa Wärtsilälle muun muassa uusimmat, digitalisaatiota tukevat työasemapalvelut, jotka on suunniteltu parantamaan tuottavuutta ja loppukäyttäjien tyytyväisyyttä huolehtimalla erinomaisesta käyttökokemuksesta. Sopimus sisältää myös Fujitsun työasemapalvelujen laajat itsepalveluominaisuudet, palvelujen automaation, ennakoivan ylläpidon sekä käyttäjien tuen. Wärtsilä valitsi Fujitsun kumppanikseen toteuttaakseen it-infrastruktuurin, joka kasvaa ja muuntuu markkinoiden mukana sekä täyttää työntekijöiden tarpeet. Tämän toteuttamiseksi Fujitsu perustaa vank

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme