Fujitsu on nostettu maailman johtavaksi mobiilipalvelujen toimittajaksi

Gartner on nostanut Fujitsun Magic Quadrant -raportissaan maailman johtavaksi mobiliteettipalvelujen toimittajaksi*. Fujitsun pilvipohjaiset ja modulaariset palvelut mobiililaitteiden ja -palveluiden hallinnoimiseksi ja turvaamiseksi sekä mobiilikäyttäjien tukemiseksi auttavat yrityksiä optimoimaan organisaation tuottavuuden. Palvelujen avulla yritykset voivat mobilisoida myös luottamuksellisimmat liiketoimintasovelluksensa ja antaa käyttäjien käyttää haluamiaan laitteita.

Fujitsun osaamiskeskukset kehittävät uutta teknologiaa, joilla mobiilipalveluja parannetaan jatkuvasti esimerkiksi tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan avulla. Fujitsun asiakkaat voivat hyödyntää yhtiön digitalisaatiokeskuksia, jotka tuovat yhteen eri alojen ja teknologian asiantuntijat Fujitsulta ja sen kumppaneilta kunkin asiakkaan oman ongelman ratkaisemiseksi. Työssä käytetään Fujitsun omaa ja käytännössä hyväksi havaittua Human Centric Experience Design -menetelmää.

Palveluvalikoimaan kuuluvat identiteetin hallinta ja kertakirjautuminen, yrityksen tiedostojen jakaminen ja synkronointi, palvelujen toimittaminen julkisen ja yksityisen pilven avulla sekä tarvittavat tukipalvelut. Fujitsu erottuu edukseen kehittyneiden työasemapalvelujen toteutuksen osaajana ja tarjoajana. Microsoft InTune-, VMware Workspace One- ja Citrix End Point Management -työasemateknologiat integroituvat kaikki Fujitsun Workplace Anywhere -palveluun.

Fujitsu tarjoaa mobiilipalveluja osana työasemapalvelujaan ja se hallinnoi yli 1,1 miljoonaa älylaitetta. Viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana Fujitsun hoidossa olevien laitteiden määrä kasvoi 21 prosenttia. Kasvua syntyi etenkin Euroopasta.

”Organisaatiot tarvitsevat mobiiliratkaisuja, jotka pysyvät ympäristöjen monimutkaistumisen tahdissa ja pitävät datan turvassa. Mielestämme raportin tutkimusprosessiin olennaisesti kuuluvat asiakasreferenssit osoittavat, että sekä palvelutarjoomamme että tapamme kehittää ratkaisuja yhdessä asiakkaan kanssa herättävät vastakaikua kaikenlaisissa organisaatioissa. Asiakkaamme ymmärtävät, että visiomme ja innovaatiomme tuovat lisäarvoa liiketoimintaan laajentamalla työntekijöiden mahdollisuuksia ja parantamalla palvelujen käyttökokemusta”, sanoo johtaja Martin Smithen, Head of Offerings and Capability, Digital Workplace Services, Fujitsu EMEIA.

Magic Quadrant -raportissa arvioitiin 13 globaalia mobiilipalvelujen tarjoajaa. Gartnerin asiakkaat voivat ladata raportin täältä.

*Gartnerin mukaan johtavien yritysten pitää osoittaa, että ne ovat kehittäneet järjestelmiään ja resurssejaan markkinoiden tarpeisiin yksittäisten laitteiden tasolta tarvittaessa liiketoimintaprosesseihin asti. Niiden on päivitettävä palvelujaan jatkuvasti, ja niillä on teknistä osaamista ja kykyä vastata asiakkaiden vaatimuksiin.

Lisätietoja Gartnerin metodeista ja Magic Quadrantistahttp://www.gartner.com/technology/ressearch/methodologies/research_mq.jsp

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun selvitys: Eurooppalaiset valmistajat eivät hyödynnä älykästä tuotantoteknologiaa tehokkaasti14.10.2019 08:30:00 EESTTiedote