Fujitsu tehostaa meriurakoitsija Van Oordin tietoturvaa

Fujitsu on tehnyt kolmivuotisen sopimuksen meriurakoitsija Van Oordin kanssa sen globaalin liiketoiminnan tietoturvan tehostamiseksi. Yhtiön kyky osoittaa toimintansa vaatimustenmukaisuus avaa sille mahdollisuuksia osallistua suurten kansainvälisten sopimusten kilpailutuksiin uudella tavalla. Fujitsu tuo yritykseen valikoiman hallittuja tietoturvapalveluja, joihin kuuluu turvallinen tiedon ja tapahtumien hallinta palveluna (Security Information and Event Management as a Service (SIEMaaS) sekä konsultointia turvavalvonnan parhaista käytännöistä.

World Economic Forumin mukaan kyberhyökkäykset ja tietovuodot ovat kymmenen suurimman uhan joukossa yrityksille ja yhteiskunnalle kaikkialla maailmassa. Neljä uutta haittaohjelmaa luodaan joka sekunti. Suuriin yrityksiin kohdistuvien hyökkäysten kasvava määrä on tuonut organisaatioihin jatkuvuussuunnitelmat, joilla vahvistetaan niiden järjestelmiä kyberhyökkäyksiä vastaan.

Van Oord valitsi Fujitsun kumppanikseen nostaakseen kybersuojauksensa tasoa kyberturvaratkaisuilla, jotka yhtiöt luovat ja räätälöivät yhdessä liiketoiminnan tarpeisiin. Ratkaisuissa hyödynnetään Fujitsun kyberturvaosaamista ja liiketoiminnan erikoisasiantuntemusta. Parantunut tietoturva auttaa yhtiötä osallistumaan aiempaa suurempiin tarjouskilpailuihin, joissa osallistujilta vaaditaan sertifioitua tai todennettua tietoturvaa.

Van Oord vahvistaa kybervastustuskykyään osana liiketoimintansa jatkuvuussuunnitelmaa. Fujitsu tuo yritykseen kattavat turvaratkaisut, joihin kuuluvat tietoturvakonsultointi ja tietoturva jatkuvana palveluna sekä parhaat käytännöt. Sopimukseen sisältyy jatkuva haavoittuvuuksien hallinta sekä turvatiedon ja -tapahtumien hallinta palveluna. Se seuraa tapahtumia ja tietoa useammasta lähteestä sekä käyttää automatisoitua analytiikkaa tunnistaakseen mahdolliset riskit ja uhat. Tuloksena on syvä ja laaja näkyvyys verkon tietoturvaan säädöstenmukaisilla tekniikoilla.

Fujitsu luo lisäksi tietoturvajohtajan kojelaudan Van Oordille ja käyttää ServiceNow SecOps -moduleita parantaakseen kykyä reagoida uhkiin National Institute of Standards and Technology -viraston (NIST) uhkiin reagoimisen mallin (Incident Response framework) mukaisesti.

Hollantilainen Van Oord on erikoistunut ruoppaamiseen, uudismaan raivaukseen sekä tuulivoimafarmien rakentamiseen merelle. Se yksi maailman suurimmista vesirakennus- ja ruoppausalan yrityksistä, jolla on yli 150 vuoden kokemus vesirakentamisesta ja ruoppaustöistä.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsulta uusi roiskeet ja pölyn kestävä STYLISTIC Q509 -tabletti2.7.2019 12:27:38 EESTTiedote

Fujitsun uutuustabletti STYLISTIC Q509 on suunniteltu käytettäväksi rankimmissa olosuhteissa. Sen kestävyys sekä roiske- ja pölysuojattu kuori täyttävät sotilasstandardit, sitä voidaan käyttää ulkonakin, ja laite painaa tehokkuudestaan huolimatta vain 620 grammaa. STYLISTIC Q509 sopii liikkuville käyttäjille esimerkiksi logistiikassa, valmistuksessa, terveydenhuollossa, koulutuksessa ja vähittäiskaupassa. Tuottavuuden takaamiseksi uutuustabletin akun kestoa on pidennetty koko työpäivän ajaksi ja siinä on kaikki tietojensyöttövaihtoehdot. 10,1 tuuman IPS-näytössä on monipistetunnistus, ja se tukee Wacomin EMR-kyniä, jotka tunnistavat yli 4 000 painetasoa. Kynällä käyttäjän on helppo lisätä sähköisiä allekirjoituksia, piirtää ja kirjoittaa muistiinpanoja käsin. Kun kynälle ei ole käyttöä, se solahtaa turvaan tabletin lataavaan kynäpidikkeeseen. Näppäimistötelakka muuntaa työasemaksi STYLISTIC Q509 muuntuu toimistossa työasemaksi näppäimistötelakalla ergonomian ja työskentelymukavuuden pa