Fujitsu teki jatkosopimuksen it-palveluista Terveystalon kanssa

Helsinki, 22.5.2018 – Fujitsu on allekirjoittanut jatkosopimuksen it-palveluista maan suurimman yksityisten terveyspalvelujen tarjoajan, Terveystalon kanssa. Kolmas jatkosopimus sitten alkuperäisen, vuonna 2007 allekirjoitetun sopimuksen, vahvistaa Fujitsun strategista roolia Terveystalon nopean laajenemisen tukena. Fujitsu toimittaa Terveystalolle kokonaisvaltaiset it-palvelut, jotka kattavat loppukäyttäjäpalvelut, sovellukset, konesalipalvelut ja pilvipalvelut. Lisäksi Fujitsu on mukana toteuttamassa Terveystalolle innovatiivisia digitaalisia terveydenhoitoratkaisuja.

Terveystalon verkostoon kuuluu 18 sairaalaa ja noin 180 toimipaikkaa, jotka palvelevat yksityisasiakkaita, yrityksiä, yhteisöjä ja julkista sektoria. Yrityksessä työskentelee lähes 9 000 terveydenhoidon ammattilaista, jotka hoitavat vuodessa 1,2 miljoonaa asiakasta ja 3,3 miljoonaa vastaanottokäyntiä.

Terveystalo on vuodesta 2001 lähtien laajentunut voimakkaasti sekä orgaanisen kasvun että noin 140 yritysoston kautta. Tässä tilanteessa on ollut erityisen tärkeää kyetä integroimaan olemassa olevat it-infrastruktuurit hyvin nopeasti ja jatkamaan liiketoimintaa saumattomasti muutoksista huolimatta.

Fujitsun tarjoaman kokonaisvaltaisen perustietotekniikkapalvelun ansiosta Terveystalo on voinut keskittyä tarjoamaan asiakkailleen ensiluokkaista hoitoa ja kehittämään uusia terveydenhoitopalveluita. Fujitsu huolehtii tällä hetkellä tuhansista Terveystalon työasemista ja sadoista palvelimista. Lisäksi yritys tuottaa Fujitsu Cloud Service K5 -alustalle rakennettuja pilvipalveluita sekä it-tukipalvelut noin 9 000:lle käyttäjälle. Fujitsu on myös auttanut Terveystaloa vastaamaan kasvaviin liikkuvan työn vaatimuksiin varmistamalla tietosuojan toteutumisen vahvoin tietoturvatoimenpitein.

Tietotekniikasta tulee jatkossa entistä kriittisempi menestystekijä Terveystalolle, sillä yritys suunnittelee laajentavansa yhteistyötään Fujitsun kanssa innovatiivisiin ratkaisuihin, jotka perustuvat tekoälyyn ja pilveen, kuten leikkauksen jälkeiseen seurantaan tarkoitettuihin virtuaalisiin palveluihin.

“Fujitsu on ollut meille äärimmäisen arvokas ja tärkeä kumppani, joka on auttanut meitä kaikkien näiden vuosien ajan vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin sekä samanaikaisesti tukenut meitä nopean kasvun myllerryksessä. Terveydenhoitoalalla liiketoimintaympäristö voi olla hyvin hektinen, ja palvelujen on oltava käytettävissä 24/7. Luotamme täysin Fujitsun kykyyn ymmärtää haasteitamme ja varmistaa, että perustietotekniikkamme toimii jouhevasti, turvallisesti ja kustannustehokkaasti. Suunnittelemme uusia, jännittäviä digitaalisia palveluja, ja olemme varmoja, että niiden kehitystyössä Fujitsu on meille juuri oikea kumppani samalla kun se jatkaa erinomaisten palveluidensa tuottamista henkilöstöllemme ja asiakkaillemme”, sanoo Terveystalon digitalisaatiosta vastaava johtaja Juha Juosila.

“Reagointinopeus on ensisijaisen tärkeää kriittisten terveydenhoitojärjestelmien tukipalveluissa. Niinpä meillä onkin nimetty niiden hoitoon oma tiimi, jolla on syvällinen ymmärrys Terveystalon toiminnasta. Luotettavat ja turvalliset it-palvelumme ovat omalta osaltaan vauhdittaneet Terveystalon kasvua. Terveystalo on alinomaa liikkeessä, ja se kehittelee lakkaamatta uusia digitaalisia ratkaisuja asiakkailleen. Olemme innolla mukana tukemassa Terveystaloa menestyksen tiellä ja kehittämässä lujaa kumppanuuttamme”, toteaa julkissektorista ja terveydenhuoltoalasta vastaava johtaja Mikko Lampinen Fujitsusta.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI