Fujitsu toimittaa Suomen Pankille asianhallintaratkaisun

Fujitsu ja Suomen Pankki ovat solmineet sopimuksen CaseM-ratkaisun toimituksesta sekä nelivuotisesta tukipalvelusta. Julkisesti kilpailututetun sopimuksen arvo on 0,8 miljoonaa euroa.

Suomen Pankin vanha asianhallintajärjestelmäoli tullut elinkaarensa päähän.

”Haimme uutta modernia asianhallintajärjestelmää. Fujitsun ratkaisu sai kilpailutuksessa parhaat kokonaispiteet ja varsinkin laatupisteet olivat vakuuttavat. Toimitusprojekti on edennyt hyvin, ja tavoitteena on saada järjestelmä käyttöön vielä ennen tämän vuoden loppua. Fujitsun kanssa olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä muun muassa it-asiantuntijapalvelun puitesopimuksen kautta”, sanoo Suomen Pankin Tietohallinto-osaston osastopäällikkö Petteri Vuolasto.

”Kuriositeettina mainittakoon, että meillä on ollut yhteyshenkilönä sama ihminen jo lähes 20 vuotta, mikä kuvastaa osaltaan yhteistyömme toimivuutta. Tällainen sitoutuminen on nykymaailmassa todella harvinaista.”

Fujitsu on toimittanut it-asiantuntijapalveluita keskuspankille jo vuodesta 2012 alkaen, ja Fujitsun asiantuntijoita työskentelee muun muassa Suomen Pankin sovelluskehityksessä ja infrapalveluissa.

Tiedonhallinnan toimintaympäristö muuttuu, kun työvoima vähenee ja verkostoituu. Samalla viranomaisten, organisaatioiden ja yritysten välinen yhteistyö lisääntyy. Toiminnan tehostamiseksi myös asioiden käsittelyä on tehostettava.

Fujitsun Suomessa kehitettyjen tiedonhallintapalvelujen perusidea on, että tieto syötetään järjestelmään vain kerran, mutta sitä voidaan käyttää yhä uudelleen tehokkaasti, paikkariippumattomasti ja tietoturvallisesti. Järjestelmä automatisoi rutiinitoimintoja ja tukee päätöksentekoa. Fujitsu on toimittanut CaseM-ratkaisuja jo kaikkiaan yli 50 organisaatiolle niin valtionhallinnossa, kuntasektorilla kuin yrityskentälläkin.

Fujitsu on sitoutunut kestävän kehityksen tavoitteisiin

YK:n vuonna 2015 hyväksymät kestävän kehityksen tavoitteet ovat ihmiskunnan yhteisiä päämääriä, jotka on määrä saavuttaa maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä. Fujitsun tarkoitus on tehdä maailmasta kestävämpi luomalla innovaatioiden avulla luottamusta yhteiskuntaan. Lupaamme rakentaa omalla toiminnallamme parempaa tulevaisuutta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti.

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa.  Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (34 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsulta kevyt tehokannettava helpottamaan etätyön arkea29.11.2021 12:00:00 EET | Tiedote

Fujitsu laajentaa tehotyöasemavalikoimaansa kevyellä CELSIUS H5511 -tehokannettavalla. Se on suunniteltu arkkitehdeille, insinööreille, luoville suunnittelijoille, opiskelijoille ja kotona työskenteleville asiantuntijoille, jotka vaativat työasemaltaan suorituskyvyn ja kannettavuuden tasapainoa sekä luokkansa parhaita turvaominaisuuksia. Kannettava tehotyösema sopii erilaisiin työtilanteisiin, ja sen suorityskyky riittää vaativaankin työkuormaan. CELSIUS H5511 painaa alle 2 kg ja on 20,8 milliä ohut. Uusimmilla 11. sukupolven Intelin Core-suorittimilla (i5 ja i7) ja ammattikäyttöön tarkoitetulla NVIDIAn T500-näytönohjaimella varustettuna se on täydellinen laite 2D-CAD-suunnitteluun, lähtötason 3D-CAD-suunnitteluun, graafiseen suunnitteluun, kuvien ja videoiden editointiin sekä visuaaliseen työhön. Valinnaisissa 15,6 tuuman Full HD -näytöissä (HDR, 500 cd ja 100 % sRGB) tai Full HD -näytöissä (300 cd) on erinomainen kontrasti ja laaja väriavaruus. Liikkuvia käyttäjiä varten laitteessa o

Fujitsun digiratkaisut tukevat Terveystalon vahvaa kasvua27.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote