Fujitsu toimittaa Wärtsilälle globaalit it-palvelut

Fujitsu on tehnyt kattavan globaalin palvelusopimuksen työasema- ja infrastruktuuripalveluista teknologiayhtiö Wärtsilän kanssa. Aluksi kolmeksi vuodeksi tehty sopimus tukee Wärtsilän digitalisaatiota hyödyntämällä Fujitsun monipilvi- ja hybridi-it-asiantuntemusta. Wärtsilä odottaa Fujitsun kanssa tehdyn sopimuksen myös parantavan toimintojensa ketteryyttä ja tehokkuutta sekä luovan innovatiivisen digitaalisen työympäristön.

Fujitsu toimittaa Wärtsilälle muun muassa uusimmat, digitalisaatiota tukevat työasemapalvelut, jotka on suunniteltu parantamaan tuottavuutta ja loppukäyttäjien tyytyväisyyttä huolehtimalla erinomaisesta käyttökokemuksesta. Sopimus sisältää myös Fujitsun työasemapalvelujen laajat itsepalveluominaisuudet, palvelujen automaation, ennakoivan ylläpidon sekä käyttäjien tuen.

Wärtsilä valitsi Fujitsun kumppanikseen toteuttaakseen it-infrastruktuurin, joka kasvaa ja muuntuu markkinoiden mukana sekä täyttää työntekijöiden tarpeet. Tämän toteuttamiseksi Fujitsu perustaa vankan hybridi-it-ympäristön. Se mahdollistaa joustavuuden ja kyvyn yhdistää nykyiset omassa konesalissa olevat palvelut pilvipalveluihin silloin, kun ne tuovat lisää tuottavuutta ja arvoa sekä parantavat Wärtsilän asiakkaiden palvelua.

Microsoft Windows 10 -työasemille, -kannettaville ja -virtuaalityöasemille tukea saa käyttäjätuesta sekä kattavista, paikan päällä tarjottavista tuki-, ylläpito- ja huoltopalveluista. Näihin lukeutuvat tietyissä Wärtsilän toimipisteissä toimivat IM Guru Baarit eli asiointipisteet, joihin käyttäjät voivat tulla saamaan ratkaisun teknisiin ongelmiinsa. Moderni ja joustava työpaikkaratkaisu takaa sen, että Wärtsilä pysyy oman alansa haasteiden tahdissa sekä käyttää laitteita ja sovelluksia, joiden avulla työntekijät voivat hyödyntää omaa potentiaaliaan täysimääräisesti.

Sopimus Fujitsun kanssa maksimoi myös Wärtsilän investoinnit ict:hen optimoimalla tuotetoimitukset ja elinkaaripalvelut sekä näihin liittyvät infrastruktuuripalvelut, kuten tiedosto-, tulostus- ja sovelluspalvelinten hallinnan, palomuurit ja verkkolaitteet, varmuuskopiointipalvelut etäpisteistä sekä kaikki keskitetyt datakeskuspalvelut.

”Ulkoistamalla järeimmät digitaalisen työympäristön palvelut Fujitsulle voimme keskittyä älykkäiden teknologioiden hyödyntämiseen tuottaaksemme innovatiivisia ratkaisuja asiakkaillemme. Ottamalla Fujitsun luottokumppaniksemme olemme voineet yhdessä suunnitella maailmanluokan it-infrastruktuurin, joka antaa meille ketteryyttä vastata nopeasti markkinoiden muutoksiin ja kehittää uusia ratkaisuja asiakkaidemme haasteisiin”, sanoo Wärtsilän tietohallintojohtaja Jukka Kumpulainen.

“Wärtsilä on edelläkävijä teknologian hyödyntämisessä liiketoimintatavoitteidensa saavuttamiseksi, joten se ymmärtää työtilan ja työntekijöiden tärkeyden liiketoiminnan muutoksen vauhdittajina. Fujitsu tukee yhtiötä seuraavan digitalisaatioaskeleen ottamisessa luomalla yhteistyössä modernin ja tehokkaan työskentely-ympäristön, joka on suunniteltu houkuttelemaan ja sitouttamaan parhaita osaajia. Wärtsilä hyötyy myös joustavasta hybridi-it-infrastruktuurista. Se on jatkuvan pilvi-innovoinnin perusta, jotta yhtiö pystyy jatkamaan huippuratkaisujen tarjoamista asiakkailleen”, sanoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti.

Wärtsilän kattava sopimus hyödyntää Fujitsun asiantuntemusta kauttaaltaan. Gartner on viime aikoina antanut tunnustusta Fujitsulle Magic Quadrant -raporteissaan datakeskusten ulkoistus- ja hybridi-infrastruktuuripalveluista ja työasemapalveluista Euroopassa sekä mobiilipalveluista globaalisti.

Mediayhteydet

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Wärtsilä lyhyesti

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin, data-analytiikkaan ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2018 Wärtsilän liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 19.000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 80 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Fujitsun teollinen automatisointimalli lisää ohjelmistorobotiikan käyttömahdollisuuksia ja leikkaa sen kustannuksia21.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Fujitsun uusi Industrialized Automation Operating -malli auttaa asiakkaita murtamaan esteet suuren mittakaavan ohjelmistorobotiikkahankkeiden tieltä ja saavuttamaan 12–16 prosentin säästöt operatiivisissa kuluissa. Tällä hetkellä vain neljä prosenttia maailman yrityksistä hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa suuressa mittakaavassa. Ohjelmistorobotiikalla voi automatisoida toistuvia jokapäiväisiä rutiineja kuten laskujen skannaamista ja digitaalista käsittelyä. Ohjelmistorobotiikka saa lisäpotkua joustavista automaatioteknologioista, kuten tekoälystä. Analyytikot ennakoivat, että tekoälyä käyttävä ohjelmistorobotiikkaratkaisu pystyy automatisoimaan puolet kaikista työprosesseista. Tutkimusyhtiö Gartnerin tänä vuonna julkaistun raportin mukaan ohjelmistorobotiikkasovellukset ovat nopeimmin kasvava suuryritysten ohjelmistosegmentti. Suuresta kiinnostuksesta huolimatta vain neljä prosenttia organisaatioista käyttää sitä laajemmin. Vaikka muutamien yksittäisten robottifarmien robottimäärä nousee

Fujitsu optimoi hybridi-it:n tallennuksen19.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Fujitsu tuo markkinoille uuden sukupolven ETERNUS CS800- ja ETERNUS CS8000 -levytallennuslaitteet datan varmuuskopiointiin, arkistointiin ja toisen tason tallennukseen. Poikkeuksellisen suorituskykyisten, dataa tehokkaasti suojaavien ja ohjelmistoihin tiiviisti integroituvien laitteiden avulla organisaatiot voivat luoda yhden saumattoman datasuojauskerroksen, joka kattaa koko hybridi-it-ympäristön. Pilvitietojenkäsittelyn houkuttelevat kustannukset ja käytön helppous ovat muuttaneet yritysten tapaa käyttää sovelluksiaan ja hallita dataansa, joka leviää konesalista pilveen ja sen reunoille. Hybridi-it-ympäristöt ovat jo arkipäivää monissa organisaatioissa, joiden on mietittävä uusiksi tallennusratkaisunsa. Nykyisin kyse ei ole enää vain kapasiteetista, vaan entistä tärkeämpää on kyky käyttää tallennettua dataa. Hajautetuista lähteistä tulevan datan hallitsemiseksi Fujitsu on päivittänyt levytallennuslaitteensa uusien tallennusvaatimusten mukaisiksi. Uusimmat mallit ETERNUS CS800- ja ETE