Fujitsu toimitti Destialle toiminnanohjausjärjestelmän

Helsinki, 26.10.2017 – Fujitsu on toimittanut Destialle toiminnanohjausjärjestelmän, joka koostuu Fujitsu C7-projektinhallintasovelluksesta ja Microsoft AX -taloushallintoratkaisusta. Sovellushanke sisälsi lisäksi järjestelmien väliset integraatiot Fujitsun ja kolmannen osapuolen toimittamiin järjestelmiin sekä tietojen migraatiopalvelut Destian vanhoista järjestelmistä. Fujitsu tuottaa myös sovellustukipalvelut molempiin järjestelmäkokonaisuuksiin.

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys, joka rakentaa, ylläpitää ja suunnittelee liikenneväylien sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä.

”Aluksi suunnitelmissamme oli pelkästään projektinhallintajärjestelmän käyttöönotto. Taloushallinto tuli mukaan kun totesimme, että optimaalisen kokonaisratkaisun muodostamiseksi myös AX:n rooli pitää tarkastella uudelleen. Kilpailutuksen jälkeen päädyimme Fujitsuun, koska sen tarjoama ratkaisu vaikutti käyttäjän näkökulmasta paremmalta ja kokonaisuus uskottavalta. Järjestelmää on selkeä käyttää ja se yhdistyy loogisesti Microsoft-maailmaan”, toteaa tietohallintojohtaja Jaana Saarela Destiasta.

”Dynamics AX ja Fujitsu C7 integroitiin projektissa saumattomaksi kokonaisuudeksi. Uskon, että tällaiselle toiminnanohjausjärjestelmälle on kysyntää muissakin projektiliiketoimintaa harjoittavissa yrityksissä”, kertoo johtaja Jouko Seppä Fujitsusta.

Projekti toteutettiin kahdessa vaiheessa siten, että ensimmäisen vaiheen toimitus ja käyttöönotto tapahtuivat syksyllä 2015. Kokonaisuus otettiin käyttöön helmikuussa 2017.

Fujitsu Finland, viestintäjohtaja Satu Pelttari

satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 155 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,5 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu perustaa Mikkeliin tiedonhallinnan osaamiskeskuksen21.12.2017 10:00Tiedote