Fujitsu tuo uusia palveluja suuryritysten hybridi-it-ympäristöjen optimointiin

Fujitsu tuo kaksi uutta arviointipalvelua suuryritysten digitalisaation lähtötason määrittämiseen. Kiinteähintaiset SystemInspection Services -palvelut kartoittavat fyysisten laitteiden ja dataomaisuuden arkkitehtuurin hybridi-it-ympäristöissä uusilla välineillä ja yhdistetyillä analytiikkatyökaluilla.

Uudet palvelut kokoavat näkymän suuryritysten järjestelmän osista ja niiden digitalisaatiovalmiudesta. Infrastruktuurin rasituskokeilla asiakasorganisaatiot saavat erinomaisen lähtötilanteen digitalisaatiosuunnitelmansa laatimiseen.

Fujitsu SystemInspection Service for SAP -palvelu inventoi SAP-ympäristöt ja laatii kokonaisnäkymän suorituskyvystä ja resurssien käytöstä. Fujitsu SystemInspection Service for Storage -palvelu näyttää omien laitteiden ja pilven tallennusympäristöjen tilan yhdessä näkymässä.

Uudet palvelut täydentävät aiempia DataInspection- ja SystemInspection-palveluja. Ne laajentavat Fujitsun asiakkaiden mahdollisuuksia selvittää, miten suorituskykyä voi parantaa ja kustannuksia vähentää poistamalla pullonkauloja sekä tehostamalla järjestelmän toimintaa. Suositukset datan ja laitteistojen konsolidointiin perustuvat asiakkaiden todellisiin työkuormiin ja palvelutasosopimuksiin.

Rasituskokeet osoittavat muutostarpeita

Kun suuryrityksen it-ympäristö ulottuu verkon reunalta datakeskusten ytimeen sekä edelleen pilveen, on haastavaa saada kokonaiskuva koko järjestelmästä. Infrastruktuurin rasituskokeet kertovat päivitystarpeista ja tarvittavista parannuksista. Tasapainoiset järjestelmät vähentävät ja auttavat priorisoimaan investointeja poistamalla pullonkauloja.Ne myös pienentävät riskitasoa tunnistamalla ja poistamalla vanhoja järjestelmiä sekä vahvistavat datan suojausta ja vaatimustenmukaisuutta.

Fujitsun palvelut auttavat suuryrityksiä suunnittelemaan, miten tulla toimeen jatkuvasti kasvavien datamäärien kanssa. Datan määrän raju kasvu mutkistaa SAP-ympäristöjen sekä tallennus- ja varmuuskopiojärjestelmien hallintaa sekä omilla laitteilla ja pilvessä.

“Hybridi-it-ympäristöt kasvattavat kuluja ja mutkikkuutta pakottamalla asiakkaat käyttämään eri toimittajien työkaluja. Fujitsun uudet palvelut laativat kokonaiskuvan monimutkaisistakin hybridi-it-ympäristöistä. Fujitsulla on ainutlaatuinen, käytetystä laitteistosta riippumaton kyky analysoida koko SAP-ympäristö sekä tarjota korjaavia ratkaisuja datakeskuksiin. Näin voimme tarjota roadmap-suunnitelmia jokaiseen SAP-ympäristöön räätälöidysti”, sanoo Service Manager Keijo Koski Fujitsusta.

Fujitsu SystemInspection Services -palvelut ovat osa laajempaa hybridi-it-tarjoomaa, joka auttaa asiakasorganisaatioita luomaan selkeän strategian mutkikkaiden it-ympäristöjen orkestrointiin.

Fujitsu Finland, Service Manager Keijo Koski
keijo.koski@fi.fujitsu.com, p. 050 555 5546

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 130 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,9 triljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2020 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun tuorein yritysvastuuraportti julki: Konkreettisia ratkaisuja yhteiskunnan ja ympäristön haasteisiin9.9.2020 10:58:45 EESTTiedote