Fujitsu World Tour saapuu Helsinkiin – luottamus, tekoäly ja asiakasratkaisut keskiössä

Helsinki, 13. toukokuuta 2019 – Fujitsun vuoden 2019 teknologia- ja palveluvision teema on ihmiskeskeinen innovointi eli miten luomme luottamusta tulevaisuuteen. Konkreettinen tavoite on synnyttää ihmiskeskeisiä innovaatioita yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa sekä rakentaa luotettavaa tulevaisuutta, jossa jokainen voi tuntea olonsa turvalliseksi. Ihmiskeskeinen innovointi on Fujitsun World Tour -kiertueen pääteema Helsingin Finlandia-talossa keskiviikkona 15.5.2019.

Teemaan tarttuu aamupäivän keynote-puheessaan innovaatiostrategi Philipp Kristian Diekhöner. Hänuskoo, että luottamus on digitaalisen maailman tärkein voimavara. The Trust Economy -kirjan kirjoittaja neuvoo maksimoimaan digitalisaation arvon ja edistämään uusia teknologioita kuten tekoälyä ja lohkoketjuja.

Aihetta jatkaa Microsoft Finlandin toimitusjohtaja Jussi Tolvanen, joka pohtii puheenvuorossaan, mikä on tunneälyn rooli tekoälyä hyödyntävässä maailmassa. Lähdemme myös aikamatkalle vuoteen 2043 CTO Glen Koskelan johdolla: Kohti uutta ymmärrystä kvantti-ilmiön inspiroimana.

Digitaalisen teknologian arkipäiväistyminen on jo muuttanut merkittävästi ihmisten työskentelyä, kulutusta, palvelujen käyttöä, tiedon hakua, viestintää ja keskinäistä vuorovaikutusta.

Samaan aikaan henkilökohtaisten tietojen luvaton käyttö ja kyberhyökkäykset herättävät yhä suurempaa huolta. Luottamuksen palauttaminen tietoon ja teknologiaan sekä digitaalista teknologiaa käyttäviin yrityksiin on tärkeämpää kuin koskaan.

Laajalla näyttelyalueella esittelemme uusimmat digitaaliset ratkaisut eri toimialoille, esimerkiksi lasihuoneeseen sijoitetun tulevaisuuden vähittäiskaupan, joka tarjoaa huomisen ratkaisut myyjälle ja asiakkaille jo nyt.

Näyttelyalueilla voi tutustua myös digitaalisiin bisnesratkaisuihin kuten älykkääseen automaatioon, tekoälyratkaisuihin, syväoppimisyksikköön ja petoksen paljastimeen. Kyberturva-alueen tärppejä ovat muiden muassa kämmentunnistus ja konttiin sijoitettu Advanced Threat Center.

Iltapäivän ohjelma jakautuu kolmeen lohkoon, jotka tarjoavat muiden muassa seuraavat esitykset:

• Valion EVP Juha Penttilä esittelee kiehtovan tarinan maidon digitaalisesta matkasta maatilalta kaupan hyllylle.
  • IT Manager Niklas Andersson kertoo, kuinka Fortumin toimisto- ja työpistekonsepti rakennettiin tukemaan luovuutta ja rajat ylittävää viestintää.
  • Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen luo innovatiivisen visionsa tulevaisuuden kaupungista.
  • Pääsemme kurkistamaan hakkereiden pimeään ja piilotettuun maailmaan Fortinetin Aamir Lakhanin luotsaamana.

Päivä päättyy urheiluhenkisesti, kun lavalle hyppäävät Suomen menestynein golfaaja Mikko Ilonen ja alan valmennuksen kärkinimi TimoRauhala. He paljastavat kuinka huipulle pääsee ja miten tiukasta harjoituksesta palaudutaan. Ohjeet pätevät myös työelämään.

Lisätietoja:

Fujitsun teknologia- ja palveluvisio 2019 lyhyesti

• Teknologialla luottamusta tulevaisuuteen

Digitaaliset tekniikat lupaavat mukavuutta ja monia hyötyjä, mutta huolet yksityisyyden suojasta ja henkilökohtaisen tiedon turvallisesta käytöstä kasvavat ja kyberhyökkäysten uhka nousee.

Fujitsu pyrkii varmistamaan datan käytön luotettavuuden tietoturva- ja lohkoketjutekniikoilla. Yhtiö myös kehittää oman teknologiansa pohjalta luotettavia tekoälytekniikoita, jotka pystyvät selittämään tekoälyn tekemien päätelmien syyt ja perusteet.

• Yhdessä innovoimalla luottamusta liiketoimintaan

Bisnesmaailma muuttuu yhä nopeammin. Standardisoituja tuotteita ja palveluja toimittavista, tuotantokeskeisistä yrityksistä ollaan siirtymässä ihmiskeskeiseen liiketoimintaan, jossa asiakkaiden tai kansalaisten omiin tarpeisiin voidaan vastata yhdistämällä eri alojen yritysten ja organisaatioiden yhdessä luomia palveluja ainutlaatuisella tavalla.

• Luottamuksen rakentamista yhteiskuntaa kohtaan

Maailmassa on pikaisia ratkaisuja vaativia globaaleja haasteita, kuten ilmaston lämpeneminen, ikääntyvät yhteiskunnat ja kaupungistumiseen liittyvät ongelmat. Siksi tarvitaan kaikkien sidosryhmien yhteistyötä ratkaisujen löytämiseksi.

Fujitsu jatkaa työtään helpottaakseen YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista. Se toimii yhdessä yritysten ja organisaatioiden kanssa ympäri maailmaa rakentaen vastuullista ekosysteemiä ja älykästä osallistumisyhteiskuntaa.

Mediayhteydet:

Satu Pelttari, Fujitsun viestintä
satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun selvitys: Yrityksillä ei ole varaa jäädä odottamaan kvanttitietokoneita22.5.2019 11:22:33 EESTTiedote

Yritysjohtajat odottavat malttamattomina kvanttitietokoneita päästäkseen hyötymään niiden lupaamasta liiketoimintaa mullistavasta prosessioptimoinnista, paljastaa Fujitsun tuore selvitys. Selvityksen mukaan kvanttitietokoneiden hidas kehitys turhauttaa ja mahdollisuus käyttää Fujitsun Digital Annealer -tietojenkäsittelypalvelua on jo nyt otettu myönteisesti vastaan yrityksissä. Digital Annealer auttaa ratkomaan hyvin vaikeita optimointiongelmia ripeästi ja tukee näin yritysten kykyä uudistaa liiketoimintaansa. Kvanttitietokoneet ottavat vasta haparoivia ensiaskeliaan, mutta niiden laskentakapasiteetille on jo nyt patoutunutta kysyntää. Jopa 81 prosenttia haastatelluista liiketoimintajohtajista arvioi kvanttilaskennan kiihdyttävän liiketoiminnan optimointia, logistisia ja teollisia prosesseja, tukevan digitalisaatiota ja varmistavan yritysten kilpailukyvyn nopeasti muuttuvilla markkinoilla. Selvitys osoitti, että puolet vastaajista ei kuitenkaan odota kvanttitietokoneiden olevan valtavi

Fujitsun uusi palvelu automatisoi päätelaitteiden turvaamisen kyberuhilta20.5.2019 11:15:30 EESTTiedote

Fujitsu tuo markkinoille uuden Unified Endpoint Security -palvelun (UES), joka tehostaa päätelaitteiden tietoturvaa ja antaa näkymän niiden tilaan. Palvelun tavoitteena on havaita ja poistaa kyberuhat ennen kuin ne saavat aikaan tuhoa: tietojen häviämistä, järjestelmien häiriöitä tai mainekolhuja. Hyökkääjien on helpointa murtautua sisään verkon reunalla olevien päätelaitteiden kautta. Jos yhtiöllä on toimintoja useassa paikassa, sillä on tietoturvassaan useita heikkoja kohtia. Fujitsun uusi palvelu varmistaa yhtenäisen korkealaatuisen tietoturvan kaikissa päätelaitteissa, yksinkertaistaa laitteiden valvontaa ja hallintaa sekä säästää aikaa. Palvelu käyttää tehokkaimpia työkaluja uhkien valvontaan, ennustamiseen ja havaitsemiseen sekä päätelaitteiden suojaamiseen. Fujitsun UES-palvelu suojaa päätelaitteita, torjuu viruksia sekä havaitsee uhat ja reagoi niihin. Kaiken tarpeellisen sisältävä kerrostettu UES-toimintatapa kokoaa yhteen eri päätelaitesuojausratkaisujen hyödyt ja muodostaa n

Fujitsu tuo pilvipalvelut asiakasympäristöihin PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack -ratkaisulla16.5.2019 12:56:00 EESTTiedote

Fujitsun asiakkaat saavat nyt pilvipalvelujen ketteryyden, kustannustehokkuuden ja nopean innovointikyvyn omiin konesaleihinsa PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack -ratkaisulla. Heti saatavilla oleva ratkaisu on tuorein lisä Fujitsun PRIMEFLEX Integrated Systems -tuotteisiin, jotka auttavat yrityksiä luomaan helposti luotettavia ja joustavia hybridiympäristöjä sekä hallinnoimaan ydinjärjestelmiään saumattomasti. Organisaatiot etsivät jatkuvasti tietohallinnolle uusia, yhä parempia tapoja vastata uusiin vaatimuksiin. Datasuvereniteetin, tietoturvan, vaatimustenmukaisuuden ja suorituskyvyn hallinta sekä tarve tukea nykyaikaista sovelluskehitystä mutkistavat asioita jatkuvasti. Fujitsun uutuusratkaisulla suuret yritykset voivat ottaa kaiken hyödyn irti julkisesta pilvestä ja pitää kriittisimmät järjestelmät omassa konesalissaan. Azuren Global Systems Integrator -kumppanina ja Azure Expert Managed Services Provider -kumppanina Fujitsu hallitsee mutkikkaiden hybridi-it-toteutusten integroinn

Fujitsu julkistaa maailmanlaajuisen Nutanix-yhteistyön13.5.2019 08:40:00 EESTTiedote

Fujitsu julkistaa maailmanlaajuisen yhteistyön Nutanixin kanssa, joka on hyperkonvergenssijärjestelmien (HCI) markkinajohtaja globaalisti. Uusi Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY -ratkaisu yhdistää Nutanixin ohjelmiston sekä Fujitsun suorituskykyiset, skaalautuvat ja energiatehokkaat PRIMERGY-palvelimet saumattomaksi kokonaisuudeksi. Ratkaisulla voidaan toteuttaa moderni, helposti yhden käyttöliittymän kautta hallittava sekä kustannustehokas HCI-ratkaisu yrityksen omaan tai palveluntarjoajan konesaliin. Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY mahdollistaa yksityispilven luomisen sekä yhdistää tarvittaessa yksityispilven ja alan johtavien pilvipalvelutoimttajien resurssit liiketoiminnan käyttöön. Liiketoimintakriittisiä työkuormia voidaan liikutella helposti ja tietoturvallisesti oman konesalin sekä johtavien pilvipalvelutoimittajien välillä asiakkaan hybridipilvistrategian mukaisesti. Nutanix Enterprise Cloud on PRIMERGY sisältää vakiona pilviteknologioita tukevan AHV-virtualisointiohje