Fujitsulta käyttövalmis HCI-järjestelmä VMware-ympäristöihin

Fujitsu tuo markkinoille esikonfiguroidun laitteen, joka yksinkertaistaa VMware-pohjaisten hyperkonvergenssi-infrastruktuurien (HCI) elinkaarihallintaa. Uusi PRIMEFLEX for VMware vSAN auttaa virtaviivaistamaan HCI-järjestelmien käyttöönottoa, käyttöä ja ylläpitoa. Laite myös edistää VMwaren ohjelmiston ja Fujitsun datakeskuslaitteiden yhteentoimivuutta.

Ketterät, kestävät ja kustannustehokkaat HCI-infrastruktuurit ovat digitalisaation perustana ja dynaamisimpien digipalvelujen käyttövoimana uuden sukupolven datakeskuksissa. Äskettäin tehty tutkimus1 vahvistaa, että 83 prosenttia tehokkaimmista it-osastoista aikoo kasvattaa investointejaan HCI:hin seuraavien kahden vuoden aikana. Datakeskusten muutoksen takia HCI-ympäristön suunnittelu, hankinta, integrointi, testaus ja ylläpito aiheuttavat kuitenkin haasteita it-tiimeille. Fujitsun PRIMEFLEX Integrated Systems -tuotteet ovat integroituja järjestelmiä, jotka on suunniteltu nopeuttamaan HCI:n ja hybridi-it:n käyttöönottoa pienentämällä tähän liittyviä riskejä ja kustannuksia.

PRIMEFLEX for VMware vSAN -laite sovitetaan kunkin asiakkaan tarpeisiin. Se voidaan ottaa käyttöön nopeasti, sillä se toimitetaan optimoituna, esitestattuna ja ohjelmistolisenssit sisältävänä. Laskenta- ja tallennusresursseja voidaan kasvattaa tarpeen mukaan aina 64 palvelinnoodiin asti.

Laite perustuu Fujitsun PRIMERGY x86 -palvelimiin, jotka yltävät jatkuvasti erinomaisiin tuloksiin VMware-vertailutesteissä. Näin laitteen suorituskyky ja käytettävyys riittää kaikille HCI-kuormille, esimerkiksi virtualisointiin, analytiikkaan, reunalaskentaan (edge computing) tai jopa SAP HANAn kaltaisiin kriittisiin sovelluksiin.

PRIMEFLEX for VMware vSAN on yhteinen alusta omissa laitteissa ja muualla pyöritettäville sovelluksille. Näin työkuormia voidaan siirtää nopeasti ja helposti pilvien välillä niin, että käyttökokemus pysyy samana ja sovellusten arkkitehtuuria ei tarvitse muuttaa. Laite auttaa siirtymään kohti omissa tiloissa olevia pilven kaltaisia infrastruktuureja tai siirtämään toiminnot helposti pilveen.

Yksinkertainen elinkaaren hallinta käyttöönotosta ylläpitoon

Hallintatyön vähentämiseksi ja käytön tehostamiseksi laitteen mukana toimitetaan Fujitsun Software Infrastructure Manager -hallintaohjelmisto, joka toimii saumattomasti VMwaren vCenter-hallintaohjelmiston kanssa. Automatisoidut hallintaominaisuudet mahdollistavat kokonaisten laite- ja ohjelmistopinojen hallinnan yhdestä käyttöliittymästä. Tämä auttaa pitämään järjestelmät toimivina, turvallisina ja vaatimusten mukaisina, mikä vähentää hallintakuluja. Mielenrauhan takaamiseksi Fujitsu voi tarjota ympärivuorokautisen tuen kaikille ohjelmisto- ja laitekomponenteille.

“Hyperkonvergenssi-infrastruktuureja otetaan käyttöön kiihtyvässä tahdissa, kun organisaatiot etsivät yhtenäistä tapaa käyttää hybridi-it-ympäristöjään. Asiakkaamme haluavat yksinkertaisuutta, aikasäästöjä, vähemmän riskejä ja enemmän tehoa, ja juuri näitä hyötyjä esi-integroidut järjestelmät voivat tarjota”, sanoo tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta.

PRIMEFLEX for VMware vSAN -laite on tilattavissa kesäkuusta 2020. Hinta vaihtelee konfiguraation mukaan.

Lähde
1The Hybrid IT Platform Imperative: Building a solid systems foundation for digital transformation, Freeform Dynamicsin tutkimusraportti, joka on tehty yhteistyössä Fujitsun kanssa. http://docs.ts.fujitsu.com/dl.aspx?id=52aed9e3-a571-4f8d-90ff-85cd6ed18aad

Petri Penttinen
Product Business Unit