Fujitsulta kevyt tehokannettava helpottamaan etätyön arkea

Fujitsu laajentaa tehotyöasemavalikoimaansa kevyellä CELSIUS H5511 -tehokannettavalla. Se on suunniteltu arkkitehdeille, insinööreille, luoville suunnittelijoille, opiskelijoille ja kotona työskenteleville asiantuntijoille, jotka vaativat työasemaltaan suorituskyvyn ja kannettavuuden tasapainoa sekä luokkansa parhaita turvaominaisuuksia.

Kannettava tehotyösema sopii erilaisiin työtilanteisiin, ja sen suorityskyky riittää vaativaankin työkuormaan. CELSIUS H5511 painaa alle 2 kg ja on 20,8 milliä ohut. Uusimmilla 11. sukupolven Intelin Core-suorittimilla (i5 ja i7) ja ammattikäyttöön tarkoitetulla NVIDIAn T500-näytönohjaimella varustettuna se on täydellinen laite 2D-CAD-suunnitteluun, lähtötason 3D-CAD-suunnitteluun, graafiseen suunnitteluun, kuvien ja videoiden editointiin sekä visuaaliseen työhön. Valinnaisissa 15,6 tuuman Full HD -näytöissä (HDR, 500 cd ja 100 % sRGB) tai Full HD -näytöissä (300 cd) on erinomainen kontrasti ja laaja väriavaruus.

Liikkuvia käyttäjiä varten laitteessa on täysikokoiset portit vaivattomia liitäntöjä varten ja lähes 70 Wh:n akku kestää käytössä koko päivän. Akku ladataan käytännöllisesti Intelin Thunderbolt 4 USB-C -porteista.

Tehokannettavassa loistava käyttökokemus yhdistyy vankkoihin tietoturvaominaisuuksiin. Laitteessa on kolme biometristä kirjautumisvaihtoehtoa: käyttäjät voivat käyttää laitetta ja sovelluksia nopeasti ja turvallisesti Windows Hellon (infrapunakameran kasvojentunnistus, sormenjälkitunnistus) tai Fujitsun valinnaisen PalmSecure-kämmentunnistussovelluksen avulla. Yksityisyytensä suojaamiseksi käyttäjät voivat helposti peittää laitteen kameran sisäänrakennetulla fyysisellä Privacy Camera Shutter -sulkimella.

Laite on tilattavissa heti suoraan Fujitsulta tai jälleenmyyjiltä.

Fujitsu Finland, tuotepäällikkö Pertti Vitikainen
pertti.vitikainen@fujitsu.com, p. 050 576 9957

Globaali tietotekniikan palveluyhtiö tarjoaa vahvan paikallisen palvelukyvyn. Fujitsu Finland Oy toimii Suomessa yli 20 paikkakunnalla. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä ja suurimmat aluetoimipisteemme ovat Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Suomessa ja Virossa palveluksessamme työskentelee noin 2 000 työntekijää. Lisätietoa: www.fujitsu.com/fi/

Fujitsu-konserni

Fujitsun tarkoitus on rakentaa kestävämpää maailmaa vahvistamalla luottamusta yhteiskuntaan innovaatioiden avulla. Olemme asiakkaidemme digitalisaatiokumppani yli 100 maassa, ja noin 124 000 työntekijäämme ratkaisee työssään ihmiskunnan suurimpia haasteita. Palvelu- ja ratkaisuvalikoimamme perustuu viiteen avainteknologiaan: tietojenkäsittely, verkot, tekoäly, data ja tietoturva sekä konvergoidut teknologiat, joita yhdistämällä autamme luomaan kestävää muutosta. Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (32 miljardia USD) 31.3.2022 päättyneellä tilikaudella. Fujitsu on edelleen markkinaosuudeltaan Japanin johtava digipalveluyhtiö. Lisätietoa: www.fujitsu.com/

Fujitsu ja InterSystems ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen17.8.2022 11:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu Finland Oy ja InterSystems ovat allekirjoittaneet terveydenhuollon toimialaa koskevan yhteistyösopimuksen. Tämän myötä Fujitsu investoi Suomessa erityisesti terveydenhuollon toimialalle ja aloittaa vuonna 2022 uuden palveluliiketoiminnan, jossa se hyödyntää InterSystemsin teknologiaa. Sen avulla Fujitsu kykenee tuottamaan kokonaisvaltaisia integraatio- ja tiedonhallintapalveluita asiakkailleen sekä kumppaneilleen SaaS-mallilla. ”Fujitsulle on erittäin tärkeää olla tuomassa koeteltuja innovaatioita Suomen markkinoille siten, että pystymme ketterästi vastaamaan asiakaskunnan vaatimuksiin ja toiveisiin. Haluamme olla keskeinen toimittaja ja kumppani, joka kykenee ratkaisemaan niin alueelliset kuin kansallisetkin sosiaali- ja terveydenhuollon datan integraatio- ja tiedonhallintahaasteet”, kertoo myyntijohtaja Ville Väärälä Fujitsusta. Onnistuminen edellyttää, että kehittäminen tehdään konkreettisiin tarpeisiin vastaten sekä perustuen todennettavissa oleviin, odotettaviin hyötyihin.

Fujitsu tuo toimistoon ja kotiin uusia minityöasemia sekä tehotyöaseman vaativaan suunnitteluun6.7.2022 11:08:44 EEST | Tiedote

Fujitsu esittelee suorituskykyisen pienikokoisten työasemien ESPRIMO-malliston esimerkiksi myynnin asiakaspalvelupisteisiin, vastaanottoihin ja toimistoihin. “Minikokoiset pöytäkoneet kiinnostavat aiempaa enemmän, ja niiden kysyntä kasvaa kotien, toimistojen ja vähittäiskauppojen laitteina. ESPRIMO-minikoneiden uusin sukupolvi sopii joustavasti erilaisiin käyttötarkoituksiin, skaalautuu suorituskykytarpeiden mukaan ja on mukava käyttää. Minitietokoneemme sopii useimmille käyttäjille sen toiminnallisuuden, erinomaisen suorituskyvyn ja monipuolisten liitäntöjen ansiosta“, sanoo tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta. Fujitsun uudet ESPRIMO-minityöasemat ovat pienimmillään vain pokkarin kokoisia. Laitteet ovat erittäin hiljaisia, ja ne voidaan sijoittaa esimerkiksi näytön taakse tai pöydän alle, jolloin kaapelit saadaan pois näkyvistä. ESPRIMO-minitietokoneen kaveriksi sopii mainiosti esimerkiksi Fujitsun uusi AiO-näyttö, jolloin tiedon ja sähkön siirto hoituu yhdellä USB-C-kaapelill

Nimityksiä Fujitsu Finlandin johtoryhmässä: Topi Nyyssönen uudeksi talousjohtajaksi ja Ilona Ylinampa myynnin johtajaksi16.6.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Tietotekniikan palveluyhtiö Fujitsu Finland Oy on nimittänyt talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Topi Nyyssösen 1.7. alkaen. Myynnin johtajaksi, varatoimitusjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Ilona Ylinampa 1.8. alkaen. Topi Nyyssönen on työskennellyt Fujitsussa 27 vuotta eri organisaatioissa niin Keski-Euroopassa kuin Pohjoismaissakin. Hän on muun muassa johtanut Saksassa Fujitsun tuoteliiketoiminnan prosesseja sekä toiminut Nordic-alueen tietohallintojohtajana. Viimeksi hän on työskennellyt Fujitsun maajohtoryhmän jäsenenä Suomessa Head of Operations -roolissa. Hän on valmistunut diplomi-insinööriksi Aalto-yliopistosta. Ilona Ylinampa palaa Fujitsuun Accenturesta, jossa hän toimi johtajana Financial Services and Health & Public Services -liiketoiminnassa. Tätä ennen hän johti Fujitsun Information Management -yksikköä. Ylinampa valittiin Vuoden Myynnin Johtajaksi 2019 ja Tivin 100 it-vaikuttajaa -listalle 2021. Hän on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri j