Fujitsun digiratkaisut tukevat Terveystalon vahvaa kasvua

Helsinki, 27. syyskuuta 2021 ‒ Fujitsu Finland Oy on allekirjoittanut uuden jatkosopimuksen it-palveluista maan suurimman yksityisten terveyspalvelujen tarjoajan Terveystalo Oyj:n kanssa. Sopimus sisältää kokonaisvaltaiset loppukäyttäjien tukipalvelut sekä kattavasti sovelluksia ja konesalipalveluja. Mukana ovat myös etätyöskentelyssä ja lääkäreiden etävastaanotoilla tarvittavat laitteet sekä niiden yhteydet, etätyötä tekevien lähituki, koko perustietotekniikka ja kriittisten sovellusten alustojen ylläpito.

Fujitsun kokonaisvaltaisen tietotekniikkapalvelun ansiosta Terveystalo on voinut keskittyä asiakkaidensa ensiluokkaiseen hoitoon ja uusien terveydenhoitopalvelujen kehittämiseen myös koronapandemian aikana.

”Meille on olennaista palvelujemme joustavuus ja suoritusvarmuus. Odotamme it-kumppaniltamme toimivaa palvelunhallintaa ja tuotteistusta, pitkälle vietyjä seurantajärjestelmiä ja hyvin paketoituja palveluita, joita on helppo johtaa oman IT- ja digitalisaatio-organisaatiomme näkökulmasta”, sanoo Terveystalon digitalisaatiosta ja IT:stä vastaava johtaja Juha Juosila.

”Tiedon saatavuus on keskeistä, koska asiantuntijoidemme on päästävä dataan käsiksi välittömästi asiakaspalvelutapahtuman aikana. On myös hyvin tärkeää, että saamme tukipalvelut aina tarvittaessa paikalle yli 300 toimipisteessämme kautta maan. Lisäksi nopea kasvumme tuo jatkossakin muutoksia, joiden tueksi Fujitsu kykenee tarjoamaan skaalahyötyjä ja varmistamaan, että jatkuvasti monipuolistuvaa palvelua tuotetaan kustannustehokkaasti”, Juosila jatkaa.

“Reagointinopeus on ensisijaisen tärkeää kriittisten terveydenhoitojärjestelmien tukipalveluissa. Fujitsun kokeneella tiimillä on syvä ymmärrys asiakkaamme toiminnasta. Luotettavat ja turvalliset it-palvelumme ovat omalta osaltaan vauhdittaneet Terveystalon kasvua. Olemme innokkaina tukemassa asiakastamme edelleen menestyksen tiellä ja kehittämässä lujaa kumppanuuttamme edelleen”, toteaa johtaja Hemminki Sääksjärvi Fujitsusta.

Fujitsu Finland kehittää jatkuvasti palveluitaan terveydenhuoltoalan suomalaisten toimijoiden tarpeisiin. Tänä vuonna Fujitsu on tuonut markkinoille uuden sukupolven Fujitsu Virtual Data Center -palvelun, joka murtaa perinteisen on-premise-infrastruktuurin eli asiakkaan omiin laitteisiin pohjautuvan digi-infran ja pilvipalveluiden rajoja. Ratkaisu mahdollistaa ketterän palvelinkapasiteetin ja sen hallinnan sekä helpottaa kustannusten ennakointia.

Usein juuri sosiaali- ja terveysalalla datan sijainnilla on suuri merkitys. Virtual Data Center -ratkaisussa data on aina tallessa Suomessa turvallisissa, moderneissa, ja luotettavissa datakeskuksissa, jotka täyttävät kestävän kehityksen vaatimukset ja ympäristötavoitteet. Tietoturvallisuus ja toimivat palvelut korostuvat erityisesti terveydenhuollossa. Fujitsun ratkaisu mahdollistaa ympäristön hajauttamisen ja varmentamisen sekä turvaamisen verkko-, sovellus- ja laitetasolla.

Terveystalo tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon ja hyvinvoinnin palveluja. Terveystalon valtakunnallinen verkosto kattaa yli 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut. Viime vuonna Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä oli 6,9 miljoonaa, joista 1,8 miljoonaa toteutui etävastaanottoina. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista reilu kolmasosa toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina.

Terveystalon ja Fujitsun yhteistyö käynnistyi vuonna 2007.

Mediayhteydet

Fujitsu Finland Oy:n viestintä
Satu Pelttari
Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa.  Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (34 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on sitoutunut kestävän kehityksen tavoitteisiin

YK:n vuonna 2015 hyväksymät kestävän kehityksen tavoitteet ovat ihmiskunnan yhteisiä päämääriä, jotka on määrä saavuttaa maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä. Fujitsun tarkoitus on tehdä maailmasta kestävämpi luomalla innovaatioiden avulla luottamusta yhteiskuntaan. Lupaamme rakentaa omalla toiminnallamme parempaa tulevaisuutta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti.

Fujitsu toimittaa Suomen Pankille asianhallintaratkaisun19.10.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Fujitsu ja Suomen Pankki ovat solmineet sopimuksen CaseM-ratkaisun toimituksesta sekä nelivuotisesta tukipalvelusta. Julkisesti kilpailututetun sopimuksen arvo on 0,8 miljoonaa euroa. Suomen Pankin vanha asianhallintajärjestelmäoli tullut elinkaarensa päähän. ”Haimme uutta modernia asianhallintajärjestelmää. Fujitsun ratkaisu sai kilpailutuksessa parhaat kokonaispiteet ja varsinkin laatupisteet olivat vakuuttavat. Toimitusprojekti on edennyt hyvin, ja tavoitteena on saada järjestelmä käyttöön vielä ennen tämän vuoden loppua. Fujitsun kanssa olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä muun muassa it-asiantuntijapalvelun puitesopimuksen kautta”, sanoo Suomen Pankin Tietohallinto-osaston osastopäällikkö Petteri Vuolasto. ”Kuriositeettina mainittakoon, että meillä on ollut yhteyshenkilönä sama ihminen jo lähes 20 vuotta, mikä kuvastaa osaltaan yhteistyömme toimivuutta. Tällainen sitoutuminen on nykymaailmassa todella harvinaista.” Fujitsu on toimittanut it-asiantuntijapalveluita keskuspankille j

Fujitsun uudistetut PRIMERGY-palvelimet kiihdyttävät keskisuurten yritysten digitalisaatiota20.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Fujitsu julkistaa yksikantaisten PRIMERGY-palvelinten uudistetun malliston keskisuurten ja kasvavien yritysten digitalisaation kiihdyttämiseksi. Uudet M5-sukupolven räkki- ja tornimalliset PRIMERGY-palvelimet tekevät keskisuurille yrityksille entistä helpommaksi ottaa edistyksellistä teknologiaa käyttöön nopeasti. Digitalisaatio nähdään usein vain suurten yritysten strategisena valintana, mutta se on aivan yhtä tärkeä keskisuurten yritysten tulevaisuudelle. Se vaatii kuitenkin oikeanlaisen it-infrastruktuurin. Gartnerin mukaan keskisuurten yritysten tietotekniset tarpeet ja haasteet ovat erilaisia kuin suurempien ja myös niiden budjetit ja resurssit ovat usein hyvin rajallisia. Fujitsun tuoreimmat PRIMERGY-palvelimet ovat ihanteellinen ratkaisu keskisuurten yritysten liiketoiminnan kriittisille työkuormille ja asiakasdatan hallintaan. Ne hyödyntävät uusimpia moniytimisiä suorittimia (joko Intelin neljän, kuuden tai kahdeksan ytimen Xeon E-2300 tai Intelin Pentium) parhaan mahdollisen s