Fujitsun ESPRIMO paketoi tehon ja tyylin tilaa säästäväksi työasemaksi

Fujitsu julkistaa uuden ESPRIMO K557 -pöytätyöaseman, jossa koko tietokone on integroitu 24-tuumaiseen näyttöön. Linjakkaasti muotoiltu ja kohtuuhintainen laite sopii monenlaisiin käyttökohteisiin: kotiin, jaettuihin työtiloihin, vastaanottopisteisiin ja luokkahuoneisiin.

ESPRIMO K557 sopii hyvin kaikenlaisiin toimistoympäristöihin, sillä se tarvitsee pöytätilaa vain tavanomaisen näytön verran. Langattoman näppäimistön ja hiiren kanssa laite tarvitsee vain virtakaapelin. Näppäimistön ja hiiren saa piilotettua näytön alle pöytätilan vapauttamiseksi.

Laitteen suorituskyvystä ja ominaisuuksista ei kuitenkaan ole tingitty. Se hyödyntää Intelin seitsemännen sukupolven suorittimia ja yleisimmillä toimistosovelluksilla työskentely sujuu vaivattomasti. Laitteen kiintolevyn ja muistin voi myös päivittää itse.

“Työtilat ovat muuttuneet yhä kompaktimmiksi ja yritykset pyrkivät yksinkertaistamaan teknologiaratkaisujaan. Työasemien tehovaatimukset kasvavat kuitenkin jatkuvasti. ESPRIMO K557 on suunniteltu ratkaisuksi mahdollisimman moneen tilanteeseen: yhtäältä tyylikkääksi ja kompaktiksi, toisaalta riittävän vahvarakenteiseksi jopa julkisiin tiloihin”, tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta kertoo.

ESPRIMO K557 on suunniteltu istuen tai seisten työskenteleville käyttäjille. Laitteen näytön korkeus säätyy neliportaisesti, ja näytön kulmaa voi säätää. Ääni- ja USB 3.0 -liitännät on sijoitettu laitteen etupaneeliin.

Laitteen datan suojaus ja varkaudenesto-ominaisuudet on suunniteltu julkisia tiloja varten. Laitteeseen saa erilaisia suojaussovelluksia, kuten Fujitsu Workplace Protectin, täydellisen datan salauksen sekä järjestelmätason salasanat. Lisävarusteina laitteeseen saa myös EraseDisk-sovelluksen, jolla laitteen massamuistit voidaan tyhjentää tietoturvallisesti elinkaaren lopussa tai sen siirtyessä toiselle käyttäjälle. Muita lisävarusteita ovat esimerkiksi älykortinlukija ja optinen asema. Laitteen liitännät on suojattu lukittavalla kaapeliluukulla, joka estää asiattoman pääsyn laitteen komponentteihin.

ESPRIMO K557 on saatavana elokuussa. Esimerkkikokoonpanon arvonlisäverollinen hinta seitsemännen sukupolven Core i5 -suorittimella, 8 gigatavun keskusmuistilla ja 256 gigatavun SSD-massamuistilla on 1 149 euroa.

Product Business Unit
Tuotepäällikkö Pertti Vitikainen
P. 050 576 9957, pertti.vitikainen@fi.fujitsu.com

Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes