Fujitsun Finplex-ratkaisu luo digitaalisen pankkiekosysteemin

Helsinki 5.7.2017 – Fujitsu tuo Finplex-finanssiratkaisunsa Euroopan markkinoille. Finplex sisältää joukon työkaluja, joiden avulla finanssialan yritykset voivat tarjota asiakkailleen houkuttelevia ja räätälöityjä verkkopalveluja. Näin Finplex tukee finanssiyritysten pitkän aikavälin kasvua.

Fujitsun MetaArc-alustalla toimiva ratkaisu yksilöi palvelut yhdistämällä useita datalähteitä pilvestä, big dataa ja kehittyneitä tekniikoita − IoT, mobiili ja tekoäly mukaan lukien. Palvelut voi räätälöidä liiketoimintatavoitteiden, suunnitelmien, budjettien sekä tuote- ja palvelutarjoomien mukaan, ja siksi asiakkaiden on helppo ottaa ne käyttöön. Finplexin avulla innovatiiviset finanssipalvelut syntyvät nopeasti.

Finplex-ratkaisut koostuvat Finplex-palvelualustasta ja sovellusrajapinnoista. Näitä yhdistämällä uusia palveluja voidaan toteuttaa aiempaa nopeammin ja tehokkaammin kevyillä kehitysresursseilla. Ratkaisu avaa finanssiyrityksille myös uusia mahdollisuuksia kehittää uusia palveluja yhteistyössä muiden organisaatioiden kanssa.

Finplex tukee digitaalisia maksupalveluja, kuten lohkoketjua (Blockchain), joka voi mullistaa maksuliiketoiminnan. Lohkoketju takaa maksutapahtumien aitouden, tarjoaa datan jäljitettävyyden ja on aina käytettävissä. Lohkoketjupohjainen mobiilimaksujärjestelmä on yksi Finplexiin sisältyvistä ratkaisuista. Sen avulla asiakkaat voivat maksaa ilman käteistä tai korttia omalla valuutallaan.

“Finanssialalla on suuret paineet tarjota jatkuvasti uusia palveluja ja saumatonta käyttökokemusta asiakkailleen. Alan yritysten on pystyttävä muuttumaan luotetuiksi kumppaneiksi aivan uusilla alueilla. Big datan ja tekoälyn kaltaiset tekniikat ovat olennaisia tässä prosessissa. Finplex-ratkaisumme helpottaa digitaalisen tekniikan muuntamista houkutteleviksi palveluiksi”, sanoo myyntijohtaja Petri Haatainen Fujitsusta.

Finplexin hyötyjä:

• Yritykset voivat tarjota asiakkailleen erilaisia finanssipalveluja helposti missä ja milloin tahansa hyödyntämällä Finplexin sovellusrajapintoja ja luomalla palveluja yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Näin voidaan luoda digitaalinen pankkiekosysteemi.
  • Yritykset voivat rakentaa uusia palveluja nopeasti eri kanaviin ja luoda uusia tapoja olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Samalla syntyy uusia asiakaskokemuksia, kun sovellusrajapintojen avulla nykyisiä järjestelmiä voi hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti.
  • Yritykset voivat tarjota tietoja ja palveluja, jotka on räätälöity asiakkaan tarpeisiin. Tämä onnistuu selvittämällä tekoälyn ja big datan avulla uusia näkemyksiä asiakkaiden tarpeista. Samalla asiakassuhteen vahvistuvat.

Accelerating the digital innovation, Co-creation with customers Finplex

Fujitsu Launches Financial Solution Finplex in Europe to Power the Digital Age

Fujitsu Finland, viestintäjohtaja Satu Pelttari

satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 155 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,5 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu helpottaa suorituskykyloikkaa Flashiin uuden sukupolven ETERNUS-tallennuslaitteilla1.2.2018 12:56Tiedote

Helsinki, 1.2.2018 – Fujitsu tuo markkinoille seuraavan sukupolven pelkkää Flash-muistia käyttävistä ETERNUS AF S2 -tallennuslaitteista ja keskitason ETERNUS DX S4 -hybriditallennusjärjestelmistä. Uudet tallennuslaitteet vastaavat digitaalisen liiketoiminnan kasvun, jatkuvuuden ja tehokkuuden synnyttämiin korkean suorituskyvyn vaatimuksiin. Laitteiden mukana tulevat työkalut tekevät migraatiosta helpon siirryttäessä ETERNUS-levyjärjestelmiin. ETERNUS AF 250 S2 ja AF650 S2 sopivat alustaksi suurta suorituskykyä vaativille sovelluksille. Laitteissa on aiempaa suuremmat välimuistit, nopeammat suorittimet, 32 gigatavun kuitukanavateknologia sekä moniytimisten ja monisäikeisten suorittimien hyödyntämiseen optimoituja algoritmeja. Edellisestä versiosta 30 prosenttia kasvanut suorituskyky auttaa asiakasyrityksiä konsolidoimaan tallennusjärjestelmiään, vastaamaan datamäärien nopeaan kasvuun sekä pitämään analyytikka- ja liiketoimintakriittisten sovellusten, kuten SAP HANAn, vasteajat lyhyinä.

Fujitsu toimittaa Tukholman kouluille ict-palvelut ja digitaalisen oppimisympäristön23.1.2018 12:00Tiedote

Helsinki 23.1.2018 − Tukholman kaupunki on valinnut Fujitsun uudeksi ict-palveluntarjoajaksi kaupungin 780 koululle ja esikoululle. Fujitsu toteuttaa modernin tietoteknisen ympäristön, joka edistää Tukholman tavoitetta olla maailman edistynein kaupunki vuoteen 2040 mennessä. Kaupungin koululaisten digitaalista oppimista tukevat jatkossa Digital Workplace Services -palvelut, jotka sisältävät seuraavan sukupolven käyttötukipalvelun, Social Command Centerin, yli 108 000 opiskelijalle ja opettajalle. Sopimus on voimassa välittömästi ja se jatkuu vuoden 2023 loppuun asti sekä optiona vuoden 2029 loppuun asti. Tukholma päätyi Fujitsuun, koska palvelujen korkea laatu vastasi kaupungin vaatimuksia ja strategisia tavoitteita. Fujitsu ymmärsi parhaiten digitaalisen oppimisympäristön haasteet ja mahdollisuudet sekä pystyi esittelemään kaupungille tulevaisuuden ict-ratkaisun. Tukholman Digital Learning -vision tavoitteena on tarjota inspiroiva ympäristö opiskelijoille ja opettajille sekä tukea opi

Fujitsu perustaa Mikkeliin tiedonhallinnan osaamiskeskuksen21.12.2017 10:00Tiedote

Helsinki, 21.12.2017 – Fujitsu Finland Oy perustaa Mikkeliin osaamiskeskuksen, jonka tavoitteena on tukea ja edistää Fujitsun tiedonhallinnan hankkeita Suomessa ja Euroopassa. Tiedonhallinta on keskeisessä roolissa, kun yritykset ja organisaatiot uudistavat toimintamallejaan osana digitaalista transformaatiota. Yksi merkittävä tavoite on tuottavuuden parantaminen. Mikkelin osaamiskeskus liittyy osaksi marraskuussa julkistettua Fujitsun dokumenttien ja sisällön hallintaan erikoistunutta osaamiskeskusta, jossa työskentelee noin sata asiantuntijaa Suomessa ja muissa Euroopan maissa. Uusi osaamiskeskus sijoittuu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun campus-alueelle, ja se tekee tiivistä yhteistyötä Mikkelin kaupungin ja kehitysyhtiö Miksei Oy:n1 kanssa. Fujitsun nykyiset Etelä-Savon alueella työskentelevät henkilöt siirtyvät uuteen toimipisteeseen. Iso osa henkilöstöstä rekrytoidaan uusina. Asianhallinnan ja arkistoinnin ict-ammattilaisten rekrytoinnit käynnistyvät vuoden 2018 alussa. Osaami