Fujitsun Finplex-ratkaisu luo digitaalisen pankkiekosysteemin

Helsinki 5.7.2017 – Fujitsu tuo Finplex-finanssiratkaisunsa Euroopan markkinoille. Finplex sisältää joukon työkaluja, joiden avulla finanssialan yritykset voivat tarjota asiakkailleen houkuttelevia ja räätälöityjä verkkopalveluja. Näin Finplex tukee finanssiyritysten pitkän aikavälin kasvua.

Fujitsun MetaArc-alustalla toimiva ratkaisu yksilöi palvelut yhdistämällä useita datalähteitä pilvestä, big dataa ja kehittyneitä tekniikoita − IoT, mobiili ja tekoäly mukaan lukien. Palvelut voi räätälöidä liiketoimintatavoitteiden, suunnitelmien, budjettien sekä tuote- ja palvelutarjoomien mukaan, ja siksi asiakkaiden on helppo ottaa ne käyttöön. Finplexin avulla innovatiiviset finanssipalvelut syntyvät nopeasti.

Finplex-ratkaisut koostuvat Finplex-palvelualustasta ja sovellusrajapinnoista. Näitä yhdistämällä uusia palveluja voidaan toteuttaa aiempaa nopeammin ja tehokkaammin kevyillä kehitysresursseilla. Ratkaisu avaa finanssiyrityksille myös uusia mahdollisuuksia kehittää uusia palveluja yhteistyössä muiden organisaatioiden kanssa.

Finplex tukee digitaalisia maksupalveluja, kuten lohkoketjua (Blockchain), joka voi mullistaa maksuliiketoiminnan. Lohkoketju takaa maksutapahtumien aitouden, tarjoaa datan jäljitettävyyden ja on aina käytettävissä. Lohkoketjupohjainen mobiilimaksujärjestelmä on yksi Finplexiin sisältyvistä ratkaisuista. Sen avulla asiakkaat voivat maksaa ilman käteistä tai korttia omalla valuutallaan.

“Finanssialalla on suuret paineet tarjota jatkuvasti uusia palveluja ja saumatonta käyttökokemusta asiakkailleen. Alan yritysten on pystyttävä muuttumaan luotetuiksi kumppaneiksi aivan uusilla alueilla. Big datan ja tekoälyn kaltaiset tekniikat ovat olennaisia tässä prosessissa. Finplex-ratkaisumme helpottaa digitaalisen tekniikan muuntamista houkutteleviksi palveluiksi”, sanoo myyntijohtaja Petri Haatainen Fujitsusta.

Finplexin hyötyjä:

• Yritykset voivat tarjota asiakkailleen erilaisia finanssipalveluja helposti missä ja milloin tahansa hyödyntämällä Finplexin sovellusrajapintoja ja luomalla palveluja yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Näin voidaan luoda digitaalinen pankkiekosysteemi.
  • Yritykset voivat rakentaa uusia palveluja nopeasti eri kanaviin ja luoda uusia tapoja olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Samalla syntyy uusia asiakaskokemuksia, kun sovellusrajapintojen avulla nykyisiä järjestelmiä voi hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti.
  • Yritykset voivat tarjota tietoja ja palveluja, jotka on räätälöity asiakkaan tarpeisiin. Tämä onnistuu selvittämällä tekoälyn ja big datan avulla uusia näkemyksiä asiakkaiden tarpeista. Samalla asiakassuhteen vahvistuvat.

Accelerating the digital innovation, Co-creation with customers Finplex

Fujitsu Launches Financial Solution Finplex in Europe to Power the Digital Age

Fujitsu Finland, viestintäjohtaja Satu Pelttari

satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624