Fujitsun ihmiskeskeiset innovaatiot vauhdittavat vähittäiskaupan digitalisaatiota

Vähittäiskaupan virtuaalisessa NRF 2021 -tapahtumassa Fujitsu esittelee digitalisaatioratkaisuja, jotka auttavat vähittäiskauppiaita vastaamaan koronaviruspandemian kiihdyttämiin kaupan ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin. Ihmiskeskeinen kehittämismalli keskittyy asiakkaisiin. Ratkaisut antavat kauppiaille mahdollisuuden tehostaa toimintojaan, optimoida verkkokauppatilausten prosesseja ja luoda helposti uusia itsepalvelumalleja.

Globaali pandemia on luonut uudenlaisen ympäristön, jossa kuluttajien arvot ja käyttäytyminen muuttuvat nopeasti. Vähittäiskaupan on vastattava ketterästi asiakkaiden lukemattomiin toiveisiin ja tarjottava eri ostosvaihtoehtoja, kuten saumattoman verkkokauppakokemuksen, ostosten noudon kaupasta, toimituksen samana päivänä tai toimituksen kolmannen osapuolen sovelluksen kautta.

"Vähittäiskauppa uudistuu ja siirtyy perinteisestä toimittajakeskeisestä toimintamallista ihmiskeskeiseen malliin, jossa kuluttaja hallitsee omaa ostopolkuaan. Vähittäiskauppiaiden pitää keskittyä teknologiainvestointeihin, jotka vastaavat asiakaskokemuksen uusiin odotuksiin", sanoo johtaja Richard Clarke Fujitsusta.

Vähittäiskaupan toiminta muuttuu yhä riippuvaisemmaksi tekniikasta. Optimointi, ketteryys ja joustavuus ovat avainasemassa, jotta kuluttajille voidaan tarjota saumaton ostokokemus kaupoissa ja verkossa.

NRF 2021 -tilaisuudessa Fujitsu esittelee erilaisia digitalisaatioratkaisuja, kuten:

• Digital Annealer: Fujitsun kvanttiteknologian inspiroimalla palvelulla ratkaistaan nopeasti laajoja ja monimutkaisia vähittäiskaupan haasteita vaatteiden personoinnista toimitusketjun optimointiin. Palvelun avulla voidaan esimerkiksi optimoida toimitusketju varastolta kauppoihin samoin kuin kuljetusautojen määrä ja reitit (ns. ”Last Mile Delivery Optimization”) sekä ”tilaa ja nouda” -palvelun keräily mahdollisimman tehokkaaksi.

Fujitsu kertoo, miten se auttoi autonvalmistajaa optimoimaan autonosien jakelun toimitusketjun. Digital Annealer määritteli nopeasti parhaan tavan hankkia osat sadoilta toimittajilta ja toimittaa ne useiden välivarastojen kautta kymmeniin tehtaisiin aiempaa alhaisimmilla kustannuksilla. Uusien reittien käyttäminen osoitti, että ratkaisu pystyi alentamaan kustannuksia 2–5 prosenttia perinteisiin keinoihin verrattuna.

• Fujitsun Market Place on digitaalinen alusta, joka tekee kaupankäynnistä yksinkertaista, skaalautuvaa ja kustannustehokasta. Market Place tarjoaa vaihtoehtoja ostosten tekemiseen ja maksamiseen. Kauppojen toimintakustannukset pysyvät kurissa parantuneen kassakokemuksen ansiosta, kun henkilökunta voi samalla keskittyä tehostamaan asiakaspalvelua. NRF:n aikana Fujitsu esittelee, miten Market Place tukee myyntiä myös kahviloissa sekä terveyden- ja kauneudenhoidon myyntipisteissä.

• GLOVIA OM on kokonaisvaltainen kaupanalan ratkaisu älykkääseen tilausten- ja varastonhallintaan, joka mahdollistaa tilaus-toimitusketjun läpinäkyvyyden ja dynaamisen hallinnan myyntikanavasta riippumatta. GLOVIA OM -tuotesarjassa on nyt viisi uutta tuotetta: BOPIS Store Fulfillment toimitusprosessiin, Inventory Management varaston hallintaan, B2B Commerce yritysten väliseen kaupankäyntiin, Intelligent Order Allocation tilausten hallintaan ja GLOVIA Enterprise Business Capabilities (EBC) toiminnanohjaukseen.

• Salesforce® Consumer Goods Cloudia hyödyntävä, Fujitsun pilvinatiivi kaupan toimitusprosessiratkaisu tehostaa ja optimoi kaupasta noudettavien verkkotilausten prosesseja. Ratkaisuun sisältyy useita prosesseja ja työkaluja myyjille, kuten tehtävien hallinta, tuotteiden keräilyn reititys kaupassa, laadunvarmistus, raportointi ja automatisointi.

• Fujitsun S3-itsepalveluratkaisut (Self-Service Simplified) vievät digitalisaatiota eteenpäin kivijalkakaupoissa. Ne ovat modulaarisia laite- ja ohjelmistopalikoita, joilla voidaan rakentaa uusia myymäläratkaisuja tai laajentaa kauppiaan nykyisiä toimintoja.

o    Fujitsun SmartCASH-rahankäsittelymoduuli voidaan ottaa nopeasti käyttöön myyntipisteen käteismaksujen automatisoinniksi tai itsenäisenä itsepalvelumaksupisteenä.

o    UScan U-Shop -sovellus mahdollistaa ostosten skannauksen mobiilisti ja sitä voidaan hyödyntää asiakkaalla nykyisen UScan-sovelluksen kanssa tai integroida kolmannen osapuolen kassajärjestelmään.

Lisätietoja tapahtuman kautta:
Osallistu Fujitsun Big Ideas-esitykseen

Lisätietoja verkossa:

-       Fujitsun NRF microsite: https://www.fujitsu.com/us/microsite/nrf-2021/index.html
-       Fujitsun kaupan alan ratkaisut: https://www.fujitsu.com/fi/solutions/industry/retail/

Mediayhteydet

Fujitsu Finland Oy:n viestintä
Satu Pelttari
Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa.  Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (34 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on sitoutunut kestävän kehityksen tavoitteisiin

YK:n vuonna 2015 hyväksymät kestävän kehityksen tavoitteet ovat ihmiskunnan yhteisiä päämääriä, jotka on määrä saavuttaa maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä. Fujitsun tarkoitus on tehdä maailmasta kestävämpi luomalla innovaatioiden avulla luottamusta yhteiskuntaan. Lupaamme rakentaa omalla toiminnallamme parempaa tulevaisuutta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti.

Fujitsu toimittaa Suomen Pankille asianhallintaratkaisun19.10.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Fujitsu ja Suomen Pankki ovat solmineet sopimuksen CaseM-ratkaisun toimituksesta sekä nelivuotisesta tukipalvelusta. Julkisesti kilpailututetun sopimuksen arvo on 0,8 miljoonaa euroa. Suomen Pankin vanha asianhallintajärjestelmäoli tullut elinkaarensa päähän. ”Haimme uutta modernia asianhallintajärjestelmää. Fujitsun ratkaisu sai kilpailutuksessa parhaat kokonaispiteet ja varsinkin laatupisteet olivat vakuuttavat. Toimitusprojekti on edennyt hyvin, ja tavoitteena on saada järjestelmä käyttöön vielä ennen tämän vuoden loppua. Fujitsun kanssa olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä muun muassa it-asiantuntijapalvelun puitesopimuksen kautta”, sanoo Suomen Pankin Tietohallinto-osaston osastopäällikkö Petteri Vuolasto. ”Kuriositeettina mainittakoon, että meillä on ollut yhteyshenkilönä sama ihminen jo lähes 20 vuotta, mikä kuvastaa osaltaan yhteistyömme toimivuutta. Tällainen sitoutuminen on nykymaailmassa todella harvinaista.” Fujitsu on toimittanut it-asiantuntijapalveluita keskuspankille j

Fujitsun digiratkaisut tukevat Terveystalon vahvaa kasvua27.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Helsinki, 27. syyskuuta 2021 ‒ Fujitsu Finland Oy on allekirjoittanut uuden jatkosopimuksen it-palveluista maan suurimman yksityisten terveyspalvelujen tarjoajan Terveystalo Oyj:n kanssa. Sopimus sisältää kokonaisvaltaiset loppukäyttäjien tukipalvelut sekä kattavasti sovelluksia ja konesalipalveluja. Mukana ovat myös etätyöskentelyssä ja lääkäreiden etävastaanotoilla tarvittavat laitteet sekä niiden yhteydet, etätyötä tekevien lähituki, koko perustietotekniikka ja kriittisten sovellusten alustojen ylläpito. Fujitsun kokonaisvaltaisen tietotekniikkapalvelun ansiosta Terveystalo on voinut keskittyä asiakkaidensa ensiluokkaiseen hoitoon ja uusien terveydenhoitopalvelujen kehittämiseen myös koronapandemian aikana. ”Meille on olennaista palvelujemme joustavuus ja suoritusvarmuus. Odotamme it-kumppaniltamme toimivaa palvelunhallintaa ja tuotteistusta, pitkälle vietyjä seurantajärjestelmiä ja hyvin paketoituja palveluita, joita on helppo johtaa oman IT- ja digitalisaatio-organisaatiomme näkök