Fujitsu

Fujitsun ihmiskeskeiset innovaatiot vauhdittavat vähittäiskaupan digitalisaatiota

Jaa

Vähittäiskaupan virtuaalisessa NRF 2021 -tapahtumassa Fujitsu esittelee digitalisaatioratkaisuja, jotka auttavat vähittäiskauppiaita vastaamaan koronaviruspandemian kiihdyttämiin kaupan ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin. Ihmiskeskeinen kehittämismalli keskittyy asiakkaisiin. Ratkaisut antavat kauppiaille mahdollisuuden tehostaa toimintojaan, optimoida verkkokauppatilausten prosesseja ja luoda helposti uusia itsepalvelumalleja.

Globaali pandemia on luonut uudenlaisen ympäristön, jossa kuluttajien arvot ja käyttäytyminen muuttuvat nopeasti. Vähittäiskaupan on vastattava ketterästi asiakkaiden lukemattomiin toiveisiin ja tarjottava eri ostosvaihtoehtoja, kuten saumattoman verkkokauppakokemuksen, ostosten noudon kaupasta, toimituksen samana päivänä tai toimituksen kolmannen osapuolen sovelluksen kautta.

"Vähittäiskauppa uudistuu ja siirtyy perinteisestä toimittajakeskeisestä toimintamallista ihmiskeskeiseen malliin, jossa kuluttaja hallitsee omaa ostopolkuaan. Vähittäiskauppiaiden pitää keskittyä teknologiainvestointeihin, jotka vastaavat asiakaskokemuksen uusiin odotuksiin", sanoo johtaja Richard Clarke Fujitsusta.

Vähittäiskaupan toiminta muuttuu yhä riippuvaisemmaksi tekniikasta. Optimointi, ketteryys ja joustavuus ovat avainasemassa, jotta kuluttajille voidaan tarjota saumaton ostokokemus kaupoissa ja verkossa.

NRF 2021 -tilaisuudessa Fujitsu esittelee erilaisia digitalisaatioratkaisuja, kuten:

  • Digital Annealer: Fujitsun kvanttiteknologian inspiroimalla palvelulla ratkaistaan nopeasti laajoja ja monimutkaisia vähittäiskaupan haasteita vaatteiden personoinnista toimitusketjun optimointiin. Palvelun avulla voidaan esimerkiksi optimoida toimitusketju varastolta kauppoihin samoin kuin kuljetusautojen määrä ja reitit (ns. ”Last Mile Delivery Optimization”) sekä ”tilaa ja nouda” -palvelun keräily mahdollisimman tehokkaaksi. 

    Fujitsu kertoo, miten se auttoi autonvalmistajaa optimoimaan autonosien jakelun toimitusketjun. Digital Annealer määritteli nopeasti parhaan tavan hankkia osat sadoilta toimittajilta ja toimittaa ne useiden välivarastojen kautta kymmeniin tehtaisiin aiempaa alhaisimmilla kustannuksilla. Uusien reittien käyttäminen osoitti, että ratkaisu pystyi alentamaan kustannuksia 2–5 prosenttia perinteisiin keinoihin verrattuna.

  • Fujitsun Market Place on digitaalinen alusta, joka tekee kaupankäynnistä yksinkertaista, skaalautuvaa ja kustannustehokasta. Market Place tarjoaa vaihtoehtoja ostosten tekemiseen ja maksamiseen. Kauppojen toimintakustannukset pysyvät kurissa parantuneen kassakokemuksen ansiosta, kun henkilökunta voi samalla keskittyä tehostamaan asiakaspalvelua. NRF:n aikana Fujitsu esittelee, miten Market Place tukee myyntiä myös kahviloissa sekä terveyden- ja kauneudenhoidon myyntipisteissä.

  • GLOVIA OM on kokonaisvaltainen kaupanalan ratkaisu älykkääseen tilausten- ja varastonhallintaan, joka mahdollistaa tilaus-toimitusketjun läpinäkyvyyden ja dynaamisen hallinnan myyntikanavasta riippumatta. GLOVIA OM -tuotesarjassa on nyt viisi uutta tuotetta: BOPIS Store Fulfillment toimitusprosessiin, Inventory Management varaston hallintaan, B2B Commerce yritysten väliseen kaupankäyntiin, Intelligent Order Allocation tilausten hallintaan ja GLOVIA Enterprise Business Capabilities (EBC) toiminnanohjaukseen.

  • Salesforce® Consumer Goods Cloudia hyödyntävä, Fujitsun pilvinatiivi kaupan toimitusprosessiratkaisu tehostaa ja optimoi kaupasta noudettavien verkkotilausten prosesseja. Ratkaisuun sisältyy useita prosesseja ja työkaluja myyjille, kuten tehtävien hallinta, tuotteiden keräilyn reititys kaupassa, laadunvarmistus, raportointi ja automatisointi.

  • Fujitsun S3-itsepalveluratkaisut (Self-Service Simplified) vievät digitalisaatiota eteenpäin kivijalkakaupoissa. Ne ovat modulaarisia laite- ja ohjelmistopalikoita, joilla voidaan rakentaa uusia myymäläratkaisuja tai laajentaa kauppiaan nykyisiä toimintoja.

             o    Fujitsun SmartCASH-rahankäsittelymoduuli voidaan ottaa nopeasti käyttöön myyntipisteen käteismaksujen automatisoinniksi tai itsenäisenä itsepalvelumaksupisteenä.

             o    UScan U-Shop -sovellus mahdollistaa ostosten skannauksen mobiilisti ja sitä voidaan hyödyntää asiakkaalla nykyisen UScan-sovelluksen kanssa tai integroida kolmannen osapuolen kassajärjestelmään.

Lisätietoja tapahtuman kautta:
Osallistu Fujitsun Big Ideas-esitykseen

Lisätietoja verkossa:

-       Fujitsun NRF microsite: https://www.fujitsu.com/us/microsite/nrf-2021/index.html
-       Fujitsun kaupan alan ratkaisut: https://www.fujitsu.com/fi/solutions/industry/retail/

Mediayhteydet

Fujitsu Finland Oy:n viestintä
Satu Pelttari
Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fujitsu.com

Tietoja julkaisijasta

Fujitsu
Fujitsu
Valimotie 16
00380 Helsinki

+ 358 29 302 3216http://www.fujitsu.com/fi/

Fujitsusta

Fujitsu Finland Oy

Globaali tietotekniikan palveluyhtiö tarjoaa vahvan paikallisen palvelukyvyn. Fujitsu Finland Oy toimii Suomessa yli 20 paikkakunnalla. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä ja suurimmat aluetoimipisteemme ovat Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Suomessa ja Virossa palveluksessamme työskentelee noin 2 000 työntekijää. Lisätietoa: www.fujitsu.com/fi/ 

Fujitsu-konserni

Fujitsun tarkoitus on rakentaa kestävämpää maailmaa vahvistamalla luottamusta yhteiskuntaan innovaatioiden avulla. Olemme asiakkaidemme digitalisaatiokumppani yli 100 maassa, ja noin 124 000 työntekijäämme ratkaisee työssään ihmiskunnan suurimpia haasteita. Palvelu- ja ratkaisuvalikoimamme perustuu viiteen avainteknologiaan: tietojenkäsittely, verkot, tekoäly, data ja tietoturva sekä konvergoidut teknologiat, joita yhdistämällä autamme luomaan kestävää muutosta. Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,7 biljoonaa jeniä (28 miljardia USD) 31.3.2023 päättyneellä tilikaudella. Fujitsu on edelleen markkinaosuudeltaan Japanin johtava digipalveluyhtiö. Lisätietoa: www.fujitsu.com/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Fujitsu

Fujitsu toimittaa Cargotecille käyttäjäkokemusta ja tuottavuutta parantavat työympäristö- ja infrastruktuuripalvelut globaalisti8.8.2023 12:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu aloittaa työympäristö- ja infrastruktuuripalvelujen toimittamisen Cargotecille globaalisti lokakuuhun 2023 mennessä. Tiedolla ohjatut ja hyvään käyttäjäkokemukseen keskittyvät it-palvelut auttavat digitalisoimaan Cargotecin toimintoja ympäri maailmaa. Aiemman sopimuksen mukaisesti Fujitsu toimittaa Cargotecille myös työasemia. Lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisuja toimittavalla Cargotec Oyj:llä on 11 700 työntekijää ja toimintoja yli 100 maassa. Yhtiö valitsi Fujitsun kumppanikseen, koska tällä on vahvaa näyttöä modernien työympäristöpalvelujen toimittamisesta loppukäyttäjille. Uuden kumppanin oli tärkeä ymmärtää Cargotecin toimialaa ja pystyä ennakoivasti auttamaan Cargotecia käyttämään it-työkalujaan entistä tehokkaammin. It-kulujen piti kuitenkin pysyä hallinnassa. Fujitsu tunnetaan johtavana työasema- ja infrastruktuuripalvelujen toimittajana globaalisti – Gartner on nostanut yhtiön Magic Quadrant -raportissaan ”Leaders”-joukkoon. Fujitsu ymmärtää mekanismit, joilla työym

Fujitsu toimittaa Kelalle arkistointijärjestelmän sekä uudistaa talouspalvelut ja järjestelmäratkaisut10.5.2023 11:00:00 EEST | Tiedote

Digitaalisen transformaation rakentaja Fujitsu Finland toteuttaa Kelalle merkittävän SAP-projektitoimituksen sekä arkistointijärjestelmän. Molemmat ovat käyttöönotto- ja uudistusprojekteja, joissa Fujitsun asiantuntijat työskentelevät konsultteina. SAP S/4HANA -ratkaisun toiminnallisuus kattaa talouden ja logistiikan osa-alueet. Ratkaisu toimii Kelan omissa tiloissa ja laitteilla. Fujitsu huolehtii toimitusprojektista sekä uusien prosessien ja toimintatapojen toteuttamisesta järjestelmään. Kelan arkistointijärjestelmä toteutetaan OpenTextin InfoArchive-tuotteella. Ratkaisu toimii Kelan omissa tiloissa ja laitteilla. Arkistointijärjestelmä tukee myös SAP S/4HANA -järjestelmästä syntyneiden tietojen arkistointia. SAP S/4HANA -hankinnan päätarkoitus on varmistaa Kelan talouspalvelujen muutoskyvykkyys sekä tätä kautta liiketoiminnan jatkuvuus. Muita tavoitteita ovat järjestelmän käyttäjäkokemuksen parantaminen, talouden liiketoimintaprosessien tehostaminen ja talouden automaatioasteen kasv

Fujitsun uusimmilla kannettavilla lisää tuottavuutta, liikkuvuutta ja vastuullisuutta8.5.2023 14:28:55 EEST | Tiedote

Fujitsun uusimmat LIFEBOOK-kannettavat tuovat Intelin 13. sukupolven suoritinten suorituskyvyn ja mukavuuden sekä kehittyneen tietoturvan bisneskäyttäjien arkeen. Ne edistävät myös vastuullisuutta. Kannettavien helppo huoltaminen ja päivittäminen pidentää niiden elinkaarta. Näin päivitykseen kuluva aika lyhenee ja kustannukset laskevat. LIFEBOOK U5313X on tabletiksi muuntuva kannettava, jossa on 16:10-kuvasuhteen näyttö. Näytöksi voi valita vaihtoehtoisesti vähemmän sähköä kuluttavan LCD-näytön, jolloin akun käyttöaika pitenee jopa 14 prosenttia. Sen kosketusnäyttökynä voidaan ladata induktiivisesti sekunneissa. Näin kynällä voi kirjoittaa tai piirtää huoletta koko päivän. Erittäin kevyessä LIFEBOOK U9413 -kannettavassa on uusi magnesiumista valmistettu runko, joka on väritykseltään hopeanvalkoinen. 14-tuumaisen näytön kuvasuhde on 16:10 ja resoluutio 1920x1200 pikseliä, ja sen hyvin ohuet reunukset mahdollistavat erittäin suuren näyttöalueen. LIFEBOOK U9413 -kannettavan jäähdytykseen

Fujitsun ESPRIMO-työasema vie kiertotaloutta eteenpäin4.5.2023 14:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu on vienyt laajennettavia ja joustavia ESPRIMO-työasemiaan eteenpäin. Niiden suorituskykyä on lisätty, kokonaiskustannuksia alennettu ja vastuullisuus- ja kierrätettävyysominaisuuksia nostettu aivan uudelle tasolle: ESPRIMO-työasemien sähkönkulutusta ja raaka-aineiden käyttöä on pienennetty merkittävästi. Lisäksi niiden elinkaarta on pidennetty. Mallistoon on tuotu uusi ESPRIMO G -sarjan mini-pc, pienikokoinen D-sarjan malli sekä P-sarjan mikrotorni. Uutuuksissa on nyt nopeaa DDR5-muistitekniikkaa sekä Intelin 12. ja 13. sukupolven suorittimet. Niissä on saatavilla jopa neljä näyttöporttia sekä tuki kymmenelle USB-liitännälle. Vaativaa käyttöä varten ovat ESPRIMO D9013- ja G9013 CELSIUS Edition -mallit. Miltei kaikki laitteet ovat saatavissa Secured-Core PC -malleina, joihin sisältyy käyttöjärjestelmää edistyneitä hyökkäyksiltä suojaavia laite- ja ohjelmistoratkaisuja. Kiertotalouden kehittämisestä on tulossa yksi lupaavimmista tavoista päästä hiilineutraaliuteen – vähentämällä

Fujitsu avaa Near Response -keskukset Tallinnassa ja Sevillassa28.4.2023 12:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu laajentaa digitaaliseen transformaatioon liittyvää it-palveluaan avaamalla Eurooppaan kaksi uutta keskusta. Uudet Near Response -keskukset Virossa ja Espanjassa täydentävät yhtiön nykyisiä palveluja: asiakkaat saavat niistä nopeasti käyttöönsä alan parhaat asiantuntijat ratkomaan liiketoimintahaasteita ja auttamaan digitalisaatiohankkeissa. Erikoistuneimmat asiantuntijapalvelut toimivat usein lähellä maailman suurimpia it-markkinoita. Nyt kuitenkin pandemian, toimitusketjujen pullonkaulojen ja Ukrainassa käytävän sodan kaltaiset tekijät kannustavat palauttamaan tietotekniikan palvelutoimintoja asiakkaiden lähelle. Fujitsun uudet lähikeskukset vastaavat tähän tarpeeseen. Niiden tarjoama asiantuntijatyö on tarkoitettu Euroopassa toimiville asiakkaille, jotka haluavat transformaatiohankkeisiinsa lähellä olevan ketterän ja osaavan kehitystiimin kustannustehokkaasti. Erikoistuneet ja paikallista kulttuuria ymmärtävät asiantuntijat pystyvät hoitamaan vaativat hankkeet joustavasti ja

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye