Fujitsun päivitetyt LIFEBOOK-mallit lisäävät työtehoa

Fujitsu päivittää ultrakevyiden LIFEBOOK U7 -kannettavien sarjaa. Intelin uusimpia 11. sukupolven Core-suorittimilla varustettuja laitteita on kehitetty monin tavoin käyttäjien tuottavuuden nostamiseksi.

LIFEBOOK U7411- ja LIFEBOOK U7511 -kannettavissa on nyt miltei kehyksetön näyttö 14:n ja 15,6 tuuman malleissa. Laitteet ovat myös ohuempia ja jopa 18 prosenttia pienempiä kuin edellisen sukupolven laitteet.

Kaventunut ulkomuoto ja lämpimän hopeinen tai musta värimaailma tekevät uutuuksista näyttäviä, ja edustavuus jatkuu, kun kannen avaa. Intelin IRIS Xe -näytönohjain luo rikkaan ja terävän kuvamaailman, joka täyttää miltei kehyksettömän näytön laidasta laitaan.

Liikkuville käyttäjille liitännät ja akun kesto ovat olennaisia. LIFEBOOK U7411- ja U7511-malleihin on saatavissa integroitu 5G nopeimman mobiililiitännän takaamiseksi, ja tehokas 65 wattitunnin akku kestää kokonaisen työpäivän. Lataus hoituu kätevästi Intelin Thunderbolt 4 USB-C -porttien kautta.

Kannettaviin voi valita joko helppokäyttöisen Windows Hello -kirjautumisen tai ilman kosketusta toimivan PalmSecure-tunnistusratkaisun, joka on turvallisempi kuin mikään muu integroitu biometrinen tunnistus. Sähköinen ePrivacy-suodin kaventaa näytön lukukulmaa, jolloin ohikulkijat eivät saa selvää näytöllä näkyvästä sisällöstä. Fujitsun oma mekaaninen ePrivacy-suodin on myös hyvä ja siisti vaihtoehto, sillä sitä ei tarvitse kiinnittää teipillä, vaan se sujahtaa kehyksessä oleviin koloihin. Lisäksi kannettavan kameran saa suljettua käsin erityisellä sulkimella.

Uusista ominaisuuksista huolimatta laitteet ovat poikkeuksellisen keveitä. Erittäin vahva magnesiumkuori pitää painon kurissa. 14-tuumainen LIFEBOOK U7411 painaa 1 200 grammaa, ja 15,6-tuumainen LIFEBOOK U7511 vain 1 500 grammaa, mikä tekee siitä ylivoimaisesti markkinoiden keveimmän kannettavan kokoluokassaan. Aiemmin tässä painoluokassa on ollut vain 14-tuumaisia laitteita.

Pitkän elinkaaren takuu

Fujitsu uusii myös pitkän elinkaaren LIFEBOOK E5 -sarjan, jolla on saatavuustakuu – ilman päivityksiä tai muutoksia – 24 kuukauden ajan. Näin kannettavat sopivat terveydenhuollon, vähittäiskaupan ja julkisen sektorin käyttöön, sillä niiden erikoissovelluksissa uudet laitteet on esitestattava ja sertifioitava oheislaiteyhteensopivuuden takaamiseksi.

"Uuden sukupolven kannettavien suorituskyky, tietoturva, joustavuus ja kannettavuus ovat olennaisia työelämässä, jota pandemia on muuttanut peruuttamattomasti. Näillä laitteilla käyttäjät voivat pysyä tuottavina koko päivän, tekivätpä töitä missä ja miten tahansa", sanoo tuotepäällikkö Risto Luostarinen Fujitsu Finlandista.

Uudet LIFEBOOK-mallit ovat heti saatavissa. Hinnat vaihtelevat kokoonpanon mukaan.

Mediayhteydet

Risto Luostarinen
Product Business Unit

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi