Fujitsun palvelukokonaisuus pohjustaa Invalidiliitolle digitalisaation seuraavan askeleen

Fujitsu Finland Oy ja Invalidiliitto ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka myötä Fujitsu toimittaa liitolle lähes kaikki päivittäiset it-infrapalvelut, käyttötukipalvelun ja tuotepalvelut.

Invalidiliitto etsi innovatiivista kumppania toimittamaan tietoteknisiä peruspalveluja sekä parantamaan it-ympäristön luotettavuutta, läpinäkyvyyttä, proaktiivisuutta ja kustannustehokkuutta. Fujitsu pystyy auttamaan liittoa myös edistämään vastuullista liiketoimintaa muun muassa tuotepalveluiden elinkaaripalvelun sekä työasema-analytiikan avulla. Kun laitteiden kuntoa voidaan analysoida, myös työaseman elinkaarta voidaan mahdollisesti pidentää.

”Valitsimme Fujitsun, koska vakuutuimme siitä, että palvelun laatu ja tietoturvaosaaminen vastaavat erinomaisesti sille asettamiamme vaatimuksia. Vastuullinen toimintamme ja arvomme edellyttävät jatkuvaa uudistumista, ja tämä korostuu myös teknologiaan liittyvissä palveluissa ja osaamisessa. Odotamme, että jatkossa peruspalvelu kehittyy ja uudistuu jatkuvasti. Uskomme, että Fujitsu tuo jatkossa toiminnallemme tarjolle sellaista kyvykkyyttä ja vakautta, jolla voimme tukea liittomme tavoitteita kohti yhdenvertaista ja esteetöntä Suomea − myös digitaalisessa maailmassa”, sanoo Invalidiliiton tietohallintopäällikkö Pasi Dahlstedt.

Sopimus käsittää muun muassa tietotekniseen infraan liittyvät palvelut, loppukäyttäjäpalvelut, virtuaalisen datakeskuksen, tuotepalvelut sekä Fujitsu-merkkiset työasemat.

”Kokonaisvaltaisena palvelutoimittajana olemme luonteva ict-kumppani Invalidiliitolle. On mielenkiintoista lähteä yhdessä innovoimaan uutta ja kehittämään liitolle erinomaisia palveluja. Olemme myös vahvasti sitoutuneet tukemaan Invalidiliiton digitaalista visiota tulevaisuuden palveluista”, sanoo johtaja Hemminki Sääksjärvi Fujitsusta.

Siirtoprojekti on parhaillaan meneillään, palvelu käynnistyy vaiheittain ja suurin osa toiminnoista pyörii jo ennen kesää.

Globaali tietotekniikan palveluyhtiö tarjoaa vahvan paikallisen palvelukyvyn. Fujitsu Finland Oy toimii Suomessa yli 20 paikkakunnalla. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä ja suurimmat aluetoimipisteemme ovat Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Suomessa ja Virossa palveluksessamme työskentelee noin 2 200 työntekijää. Lisätietoa: www.fujitsu.com/fi/

Fujitsu-konserni

Fujitsun tarkoitus on rakentaa kestävämpää maailmaa vahvistamalla luottamusta yhteiskuntaan innovaatioiden avulla. Olemme asiakkaidemme digitalisaatiokumppani yli 100 maassa, ja noin 124 000 työntekijäämme ratkaisee työssään ihmiskunnan suurimpia haasteita. Palvelu- ja ratkaisuvalikoimamme perustuu viiteen avainteknologiaan: tietojenkäsittely, verkot, tekoäly, data ja tietoturva sekä konvergoidut teknologiat, joita yhdistämällä autamme luomaan kestävää muutosta. Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (32 miljardia USD) 31.3.2022 päättyneellä tilikaudella. Fujitsu on edelleen markkinaosuudeltaan Japanin johtava digipalveluyhtiö. Lisätietoa: www.fujitsu.com/

Fujitsu investoi terveydenhuoltoon − visiona hyvä elämä10.5.2022 08:27:52 EEST | Tiedote