Fujitsun PRIMEQUEST-palvelimet optimoivat datakeskuksen

Helsinki, 15.12.2017 – Fujitsu tuo markkinoille uudet suorituskykyiset PRIMERGY- ja PRIMEQUEST -palvelimet digiajan liiketoimintaan. Intelin skaalautuvia Xeon-suorittimia käyttävät uutuudet muuntuvat hyvin erilaisiin tehtäviin datakeskuksessa, kuten laskentakapasiteetiksi, tallennukseen tai verkon tai palvelinten hallintaan.

Fujitsu PRIMEQUEST 3800E- ja PRIMEQUEST 3400E-palvelimet ovat erittäin suorituskykyisiä laitteita vaativiin ja liiketoiminnan kannalta tärkeimpiin ympäristöihin. Ne yksinkertaistavat palvelinarkkitehtuuria tehtävissä, joissa vaaditaan korkeaa laskentatehoa ja käytettävyyttä.

Seitsemän U-yksikön korkuisissa koteloissa toimitettavien uutuusmallien teho on kasvanut ja koko pienentynyt. Tämän vuoksi laitteet kuluttavat vähemmän virtaa, mikä pienentää käyttökustannuksia ja säästää ympäristöä. Laitteiden kehittyneet luotettavuus-, käytettävyys- ja huollettavuusominaisuudet varmistavat niiden poikkeuksellisen luotettavuuden tärkeissä liiketoimintasovelluksissa. Näitä ovat esimerkiksi toiminnanohjausjärjestelmät, perinteiset ja muistinvaraiset tietokantasovellukset sekä reaaliaikainen analytiikka.

PRIMERGY x86 -palvelinten sarja täydentyy TX2550 M4- ja RX2520 M4 -palvelimilla. Molemmat ovat tehokkaita ja joustavia ratkaisuja esimerkiksi ryhmätyösovellusten alustaksi tai suuriin tallennustehtäviin.

Räätälöidyn PRIMEQUEST- tai PRIMERGY-palvelimen voi hankkia nyt mihin tahansa tarpeeseen Fujitsun laajasta valikoimasta. Valikoima ulottuu tiedosto- tai tulostuspalvelimista täyteen virtualisointiin tai liiketoimintakriittisiin palveluihin. Tarjolla on eri kokoisia malleja tornipalvelimista räkkiin. PRIMERGY M4 -sarjan laitteisiin voi valita sopivan laskentatehon, muistin, tallennustilan ja verkkolaitteet.

”Digiajan organisaatiot tarvitsevat it-ratkaisuja tiettyihin sovelluksiin ja työkuormiin. Organisaatioiden on myös löydettävä tasapaino resursseissa, jotta niitä ei ole tarjolla liikaa eikä liian vähän. Uusi PRIMEQUEST- ja PRIMERGY-mallistomme tarjoaa optimoitua suorituskykyä ja joustavuutta kohtuullisilla käytönaikaisilla kustannuksilla, joten ne nopeuttavat digitalisoitumista nostamatta käyttökuluja”, tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta kertoo.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

-           Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI