Fujitsun sertifioidut PRIMERGY-palvelimet helpottavat siirtymistä Windows Server 2022:een

Fujitsun PRIMERGY-palvelimet on nyt sertifioitu Windows Server 2022 -yhteensopiviksi. Tuorein versio suosituimpiin kuuluvista palvelinten käyttöjärjestelmistä on datakeskusten moottori ympäri maailmaa.

Uuden käyttöjärjestelmän innovaatioihin kuuluvat esimerkiksi edistynyt monikerroksinen tietoturva sekä aiempaa turvallisempi etätyöskentely. Fujitsun PRIMERGY-palvelimissa nämä nostavat turvatasoa ja parantavat työn joustavuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta. Yhdistelmä muodostaa myös joustavan alustan sovellusten modernisointiin sovelluskonteilla tai muiden migraatiohankkeiden helppoon toteutukseen.

Kyberuhkien määrä kasvaa ja ongelmien vaikutukset pahenevat, joten tietoturva on hyvin tärkeää it-asiantuntijoille. Fujitsun PRIMERGY-palvelimissa ja Windows Server 2022 -käyttöjärjestelmässä on uusia turvaominaisuuksia kuten Secured-Core Server, Secure Connectivity ja Platform Firmware Resilience (PFR). Secured-Core Server yhdistää tehokkaan suojauksen laitteiden, laiteohjelmistojen ja käyttöjärjestelmän monikerroksiseen tietoturvaan. PFR voi auttaa järjestelmää suojaamaan laiteohjelmistoa, havaitsemaan vaurioita sekä palauttamaan järjestelmän toimivaksi.

Työntekijöiden mahdollisuus työskennellä kaikkialla on nyt tärkeää monille yrityksille ja organisaatioille. Yritysten datan ja sovellusten suojaaminen on tietohallinnolle kaikkein tärkeintä. Windows Server Remote Desktop Services -palveluilla it-tuki voi antaa oikeuksia sovelluksiin ja virtuaalityöpöytään mistä tahansa. Alusta tarjoaa turvallisen yhteyden virtualisoituihin sovelluksiin, etätyöpöydän käyttöön sekä yksinkertaiseen hallintaan. Fujitsun Integrated Remote Management Controller (iRMC) -etähallinnan ja Infrastructure Manager Software (ISM) -sovelluksen avulla asiantuntijat voivat tarkastella ja hallita datakeskuksiaan keskitetysti.

“Datavetoinen digitalisaatio etenee ja tuo asiakkaille uusia haasteita. Käsiteltävän datan määrä kasvaa, ja uusia sovelluksia ja palveluja tulee lisää. Niiden täytyy olla aina käytettävissä ja toimia oikein. Fujitsun PRIMERGY -palvelimet ja Windows Server 2022 -käyttöjärjestelmän uudet ominaisuudet luovat asiakkaille turvallisen ympäristön, joka vastaa tulevaisuuden liiketoiminnan ja työkuormien vaatimuksiin”, kertoo tuotepäällikkö Petri Penttinen Fujitsusta.

Fujitsun x86-mallistoon kuuluu kaksi uutta PRIMERGY RX -palvelinta suuryritysten datakeskuksiin, täysin uusi näytönohjaimella kiihdytetty PRIMERGY GX -sarjan palvelin ja parannellussa PRIMERGY CX400 -rungossa (2U) kaksi tehokasta laskentanoodia, jotka soveltuvat hyvin virtualisointiin ja suurteholaskentaan rajallisessa tilassa.

Uusi PRIMERGY-sukupolvi käyttää Intelin kolmannen sukupolven Xeon Scalable -suorittimia ja hyvin nopeaa RAM-muistia. Kokonaisuutta täydentävät järjestelmäkohtaiset teknologiaparannukset, kuten Intelin haihtumaton Optane 200 -sarjan muisti, edistyneet grafiikkaominaisuudet ja uusi EDSFF-tallennusmedia, joka mahdollistaa uudenlaisen työkuorman käsittelyn kiihdytyksen. Laitteistoa on päivitetty erityisesti ryhmätyökaluja, viestintää, virtualisointia, tietokantoja sekä vaativia graafisia sovelluksia silmällä pitäen.

“Asiakkaamme käyttävät Windows Server -käyttöjärjestelmää laajojen ja hajautettujen sovellusten alustana. Tämän vuoksi Microsoft on keskittynyt parantamaan tukea liiketoimintakriittisille työkuormille”, kertoo johtaja Vijay Kumar Microsoftista.

Ensimmäiset Windows Server 2022 -sertifioidut PRIMERGY-palvelimet ovat tilattavissa lokakuun alussa.

Fujitsu Finland, tuotepäällikkö Petri Penttinen
petri.penttinen@fujitsu.com, p. 046 8750 586

Globaali tietotekniikan palveluyhtiö tarjoaa vahvan paikallisen palvelukyvyn. Fujitsu Finland Oy toimii Suomessa yli 20 paikkakunnalla. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä ja suurimmat aluetoimipisteemme ovat Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Suomessa ja Virossa palveluksessamme työskentelee noin 2 000 työntekijää. Lisätietoa: www.fujitsu.com/fi/

Fujitsu-konserni

Fujitsun tarkoitus on rakentaa kestävämpää maailmaa vahvistamalla luottamusta yhteiskuntaan innovaatioiden avulla. Olemme asiakkaidemme digitalisaatiokumppani yli 100 maassa, ja noin 124 000 työntekijäämme ratkaisee työssään ihmiskunnan suurimpia haasteita. Palvelu- ja ratkaisuvalikoimamme perustuu viiteen avainteknologiaan: tietojenkäsittely, verkot, tekoäly, data ja tietoturva sekä konvergoidut teknologiat, joita yhdistämällä autamme luomaan kestävää muutosta. Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (32 miljardia USD) 31.3.2022 päättyneellä tilikaudella. Fujitsu on edelleen markkinaosuudeltaan Japanin johtava digipalveluyhtiö. Lisätietoa: www.fujitsu.com/

Fujitsu ja InterSystems ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen17.8.2022 11:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu Finland Oy ja InterSystems ovat allekirjoittaneet terveydenhuollon toimialaa koskevan yhteistyösopimuksen. Tämän myötä Fujitsu investoi Suomessa erityisesti terveydenhuollon toimialalle ja aloittaa vuonna 2022 uuden palveluliiketoiminnan, jossa se hyödyntää InterSystemsin teknologiaa. Sen avulla Fujitsu kykenee tuottamaan kokonaisvaltaisia integraatio- ja tiedonhallintapalveluita asiakkailleen sekä kumppaneilleen SaaS-mallilla. ”Fujitsulle on erittäin tärkeää olla tuomassa koeteltuja innovaatioita Suomen markkinoille siten, että pystymme ketterästi vastaamaan asiakaskunnan vaatimuksiin ja toiveisiin. Haluamme olla keskeinen toimittaja ja kumppani, joka kykenee ratkaisemaan niin alueelliset kuin kansallisetkin sosiaali- ja terveydenhuollon datan integraatio- ja tiedonhallintahaasteet”, kertoo myyntijohtaja Ville Väärälä Fujitsusta. Onnistuminen edellyttää, että kehittäminen tehdään konkreettisiin tarpeisiin vastaten sekä perustuen todennettavissa oleviin, odotettaviin hyötyihin.

Fujitsu tuo toimistoon ja kotiin uusia minityöasemia sekä tehotyöaseman vaativaan suunnitteluun6.7.2022 11:08:44 EEST | Tiedote

Fujitsu esittelee suorituskykyisen pienikokoisten työasemien ESPRIMO-malliston esimerkiksi myynnin asiakaspalvelupisteisiin, vastaanottoihin ja toimistoihin. “Minikokoiset pöytäkoneet kiinnostavat aiempaa enemmän, ja niiden kysyntä kasvaa kotien, toimistojen ja vähittäiskauppojen laitteina. ESPRIMO-minikoneiden uusin sukupolvi sopii joustavasti erilaisiin käyttötarkoituksiin, skaalautuu suorituskykytarpeiden mukaan ja on mukava käyttää. Minitietokoneemme sopii useimmille käyttäjille sen toiminnallisuuden, erinomaisen suorituskyvyn ja monipuolisten liitäntöjen ansiosta“, sanoo tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta. Fujitsun uudet ESPRIMO-minityöasemat ovat pienimmillään vain pokkarin kokoisia. Laitteet ovat erittäin hiljaisia, ja ne voidaan sijoittaa esimerkiksi näytön taakse tai pöydän alle, jolloin kaapelit saadaan pois näkyvistä. ESPRIMO-minitietokoneen kaveriksi sopii mainiosti esimerkiksi Fujitsun uusi AiO-näyttö, jolloin tiedon ja sähkön siirto hoituu yhdellä USB-C-kaapelill

Nimityksiä Fujitsu Finlandin johtoryhmässä: Topi Nyyssönen uudeksi talousjohtajaksi ja Ilona Ylinampa myynnin johtajaksi16.6.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Tietotekniikan palveluyhtiö Fujitsu Finland Oy on nimittänyt talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Topi Nyyssösen 1.7. alkaen. Myynnin johtajaksi, varatoimitusjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Ilona Ylinampa 1.8. alkaen. Topi Nyyssönen on työskennellyt Fujitsussa 27 vuotta eri organisaatioissa niin Keski-Euroopassa kuin Pohjoismaissakin. Hän on muun muassa johtanut Saksassa Fujitsun tuoteliiketoiminnan prosesseja sekä toiminut Nordic-alueen tietohallintojohtajana. Viimeksi hän on työskennellyt Fujitsun maajohtoryhmän jäsenenä Suomessa Head of Operations -roolissa. Hän on valmistunut diplomi-insinööriksi Aalto-yliopistosta. Ilona Ylinampa palaa Fujitsuun Accenturesta, jossa hän toimi johtajana Financial Services and Health & Public Services -liiketoiminnassa. Tätä ennen hän johti Fujitsun Information Management -yksikköä. Ylinampa valittiin Vuoden Myynnin Johtajaksi 2019 ja Tivin 100 it-vaikuttajaa -listalle 2021. Hän on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri j