Fujitsun teollinen automatisointimalli lisää ohjelmistorobotiikan käyttömahdollisuuksia ja leikkaa sen kustannuksia

Fujitsun uusi Industrialized Automation Operating -malli auttaa asiakkaita murtamaan esteet suuren mittakaavan ohjelmistorobotiikkahankkeiden tieltä ja saavuttamaan 12–16 prosentin säästöt operatiivisissa kuluissa. Tällä hetkellä vain neljä prosenttia maailman yrityksistä hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa suuressa mittakaavassa.

Ohjelmistorobotiikalla voi automatisoida toistuvia jokapäiväisiä rutiineja kuten laskujen skannaamista ja digitaalista käsittelyä. Ohjelmistorobotiikka saa lisäpotkua joustavista automaatioteknologioista, kuten tekoälystä. Analyytikot ennakoivat, että tekoälyä käyttävä ohjelmistorobotiikkaratkaisu pystyy automatisoimaan puolet kaikista työprosesseista.

Tutkimusyhtiö Gartnerin tänä vuonna julkaistun raportin mukaan ohjelmistorobotiikkasovellukset ovat nopeimmin kasvava suuryritysten ohjelmistosegmentti. Suuresta kiinnostuksesta huolimatta vain neljä prosenttia organisaatioista käyttää sitä laajemmin. Vaikka muutamien yksittäisten robottifarmien robottimäärä nousee tuhansiin, useimmat jäävät 50 robottiin tai sen alle.

Oikopolku automatisoinnin kypsymiselle

Fujitsu on kehittänyt Industrialized Automation Operating -mallin helpottamaan ja nopeuttamaan ohjelmistorobotiikan mahdollisuuksien hyödyntämistä suuryrityksissä. Se voi hankkia suoraan Fujitsulta Pohjois- ja Länsi-Euroopan alueella. Malli pureutuu asiakkaiden teknisiin ja ei-teknisiin tarpeisiin sekä mahdollisiin ohelmistorobotiikan skaalaamisen esteisiin. Se tuo välineet automaation edistämiseksi pilotista käyttöönottoon vain neljässä viikossa ja laajentamiseen suurempaan mittakaavaan kahdessatoista viikossa.

Fujitsun Industrialized Automation Operating -mallissa on kolme osaa:

• Fujitsun Agile Automation Factory nopeuttaa käyttöönottoa ketterin menetelmin ja DevOps-toimintamallilla.
  • Fujitsun Robotics Operations Center -keskus auttaa käyttäjiä aina ja tarjoaa korkean saatavuuden ja suorituskyvyn resursseja erittäin suurten, tuhansienkin robottien robottifarmien tueksi.
  • Fujitsun Automation Academy tukee yrityksiä työntekijöiden tarvittavan osaamisen kehittämiseksi. Tutkimusyhtiö Forresterin mukaan ohjelmistorobotiikan ratkaisujen laajentamista hidastaa osaajapula. Fujitsu Automation Factory auttaa suuryrityksiä saamaan osaavaa työvoimaa sekä kouluttamaan työntekijöitä, joiden työtehtävät vähenevät automaation vuoksi.

“Ohjelmistorobotiikan laajojen hankkeiden haltuunotto on useissa suuryrityksissä puuttuva lenkki digitalisaation edistämisessä. Vaikka kaikilla on painetta pitää kulut ennallaan tai vähentää niitä, ohjelmistorobotiikasta saatavia säästöjä ei ole vielä hyödynnetty. Syyt ovat usein sisäisiä, kuten osaajapula tai muutoksen hallinnan vaikeudet”, sanoo Fujitsu Finlandin Digital Business Solutions -yksikön johtaja Jari Vuori

”Fujitsun ohjelmistorobotiikan uusi Industrialized Operating Automation -malli pyyhkäisee esteet sivuun ja vie asiakkaamme oikotielle kohti automaatiota”, sanoo Fujitsun Digital Business Solutions -yksikön johtaja Yves de Beauregard.

Lisätietoja:

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu tehostaa fysioterapiaa ja nopeuttaa potilaan toipumista tekoälyn avulla21.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Helsinki 21. tammikuuta, 2020 – Fujitsu on kehittänyt uuden älykkään ratkaisun kävelydatan analysointiin. Suomessa tuotteistettu ratkaisu auttaa kartoittamaan potilaan tilanteen entistä huolellisemmin, suunnittelemaan yksilöllisesti sopivia harjoitteita sekä seuraamaan potilaan kuntoutumista. Perinteisen silmämääräisen arvioinnin sijaan uusinta teknologiaa edustava ratkaisu tarjoaa tarkkaa ja puolueetonta kävelytietoa, jonka voi helposti linkittää potilastietoihin ja jota voi verrata kuntoutuksen etenemiseen. Muun muassa Helsingin kaupungin fysioterapiayksiköt ovat testanneet käytännössä ratkaisua sekä arvioineet sen hyötyjä fysioterapeutin työssä. Lääketieteellisen arvioinnin aikana tunnistettiin useita potilasryhmiä, jotka voisivat hyötyä kävelyanalyysistä. Näitä ovat esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinten sairauksista kärsivät sekä monivammaiset potilaat. Tulevaisuudessa sovellus voi auttaa esimerkiksi tunnistamaan varhaisessa vaiheessa neurologisia sairauksia, jolloin kuntoutus tai l

Fujitsu laajentaa hybridi-it-yhteistyötään Microsoftin kanssa17.1.2020 11:59:00 EETTiedote

Fujitsu laajentaa yhteistyötään Microsoftin kanssa vauhdittaakseen asiakkaidensa digitalisaatiohankkeita hybridi-it-valmiilla infrastruktuurilla. Fujitsu tarjoaa uudella ratkaisulla PRIMEFLEX-käyttäjille saumattoman pääsyn Microsoftin Azure-palvelussa olevaan dataan ja tukee näin sujuvaa työskentelyä eri ekosysteemeissä. Tiedostot pysyvät aina synkronoituina, jolloin niitä voidaan käyttää eri järjestelmien rajojen yli. Fujitsun ja Microsoftin yhteistyön tiivistyminen auttaa asiakkaita käyttämään dataansa Azure File Sync -toiminnolla Azure Stack HCI –datakeskusjärjestelmässä, mikä tukee infrastruktuurin modernisointia hybridi-it-ratkaisuilla. “Hybridi-it-ympäristöjen yhtenäinen ja tehokas hallinta on keskeistä, mutta pääsy dataan kaikista järjestelmistä on yhtä lailla tärkeää. Fujitsun ja Microsoftin yhteistyön syventäminen tuo asiakkaillemme yhden luukun PRIMEFLEX-ratkaisun saumattomaan Microsoft Azure -pilvessä olevan datan käyttöön. Ratkaisuun sisältyy konsultointi, toteutus ja tuki”

Fujitsun katsaus: vähittäiskauppa uudenlaisten vaatimusten edessä20.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Vähittäiskaupan täytyy reagoida entistä ripeämmin asiakkaiden muuttuviin odotuksiin ja vaatimuksiin pysyäkseen kilpailukykyisenä. Näin arvioivat Fujitsun vähittäiskaupan strategit tuoreessa katsauksessa. “Fujitsu Future Insights – Digital Transformation in Retail” -katsauksen mukaan vähittäiskaupan ala elää voimakasta muutosta. Tärkeä osa muutosta on se, että milleniaalit ja Z-sukupolvi vieroksuvat yhä enemmän perinteisen massatuotannon ja kaupallisen kulutuksen mallia. Onnistuneilla liiketoiminnan digitalisointihankkeilla voidaan kuitenkin olennaisesti vaikuttaa tämän kokoluokan muutokseen, joka määrittelee, mitkä vähittäiskauppiaat selviytyvät, ja mitkä lakkaavat olemasta merkityksellisiä asiakkailleen. Kulutustottumusten muuttumisen lisäksi katsaus nostaa esiin neljä muuta trendiä, joita hyödyntämällä vähittäiskauppiaat voivat erottautua tulevaisuudessa. Kuluttajien arvojen ja käyttäytymisen muutos: Vuoteen 2030 mennessä on kehittynyt kuusi kuluttajasukupolvea, joilla on erilaiset a

Fujitsu voitti Airbusin AIGym-kisan ennakoivan ylläpidon ratkaisulla12.12.2019 12:00:00 EETTiedote

Fujitsu voitti ensimmäisen palkinnon lentokonevalmistaja Airbusin maailmanlaajuisessa kilpailussa, joka etsi tehokkainta mahdollista käyttötapaa ohjaamatta oppivalle tekoälylle. Fujitsu kehitti tavan käyttää ohjaamatta oppivaa tekoälyä poikkeamien havaitsemiseen datasta, jota keräävät vielä tyyppihyväksymättömien helikoptereiden kiihtyvyysanturit. Fujitsun lisäksi haasteeseen osallistui 140 muuta tiimiä. Testikoptereihin kiinnitetään useita antureita, jotka havaitsevat pienimmätkin vivahteet niiden käyttäytymisessä. Airbus perusti AIGym-haastekilpailun tunnistaakseen entistä paremmin mahdolliset vaaraa ennakoivat signaalit valtavasta datamäärästä. Tavoite oli myös edistää tutkimusta, joka löytäisi uusia tapoja mahdollisten ongelmien havaitsemiseen erityisesti varhaisvaiheen datan poikkeamista. Monialainen asiantuntijatiimi käy läpi jokaisen lennon datan, mikä on erittäin suuri investointi. Koska lähes kaikkea antureilla kerättävää dataa voi pitää normaalina, tekoälyratkaisun tulisi löy

Fujitsu toimittaa Wärtsilälle globaalit it-palvelut20.11.2019 11:00:00 EETTiedote