Fujitsun uudistetut PRIMERGY-palvelimet kiihdyttävät keskisuurten yritysten digitalisaatiota

Fujitsu julkistaa yksikantaisten PRIMERGY-palvelinten uudistetun malliston keskisuurten ja kasvavien yritysten digitalisaation kiihdyttämiseksi. Uudet M5-sukupolven räkki- ja tornimalliset PRIMERGY-palvelimet tekevät keskisuurille yrityksille entistä helpommaksi ottaa edistyksellistä teknologiaa käyttöön nopeasti.

Digitalisaatio nähdään usein vain suurten yritysten strategisena valintana, mutta se on aivan yhtä tärkeä keskisuurten yritysten tulevaisuudelle. Se vaatii kuitenkin oikeanlaisen it-infrastruktuurin. Gartnerin mukaan keskisuurten yritysten tietotekniset tarpeet ja haasteet ovat erilaisia kuin suurempien ja myös niiden budjetit ja resurssit ovat usein hyvin rajallisia.

Fujitsun tuoreimmat PRIMERGY-palvelimet ovat ihanteellinen ratkaisu keskisuurten yritysten liiketoiminnan kriittisille työkuormille ja asiakasdatan hallintaan. Ne hyödyntävät uusimpia moniytimisiä suorittimia (joko Intelin neljän, kuuden tai kahdeksan ytimen Xeon E-2300 tai Intelin Pentium) parhaan mahdollisen suorituskyvyn ja kustannustehokkuuden saavuttamiseksi. Suorituskykyä ja nopeaa datan siirtoa tukevat myös enimmillään neljä muistipaikkaa 128 gigatavun DDR-muisteille sekä PCI Express (PCIe) 4.0 -väylä.

Keskisuurten yritysten tuottavuuden lisäämiseksi laitteita on helppo hallita Fujitsu Software Infrastructure Manager (ISM) -sovelluksella yhdestä käyttöliittymästä. Uusi iRMC S6 -etähallintasovellus helpottaa myös ohjelmistojen hallintaa. Lisäksi uutuuspalvelimien luotettavuutta ja tietoturvaa parantaa virtuaalinen raid-tekniikka Intel Virtual RAID on CPU (VROC).

PRIMERGY-palvelinten liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaviin lisävarusteisiin kuuluvat pölysuoja Dust Protection Kit (PRIMERGY TX1320 M5 -laitteelle) fyysisesti vaativiin ympäristöihin, kahdennetut virtalähteet ja tuulettimet, laitteiden lisääminen ilman uudelleenkäynnistystä sekä modulaariset raid- ja lähiverkkoyhteyden ohjaimet. Uutuusjärjestelmät suojaavat tehostetusti työkuormien tai palvelujen herkimpiä osia laitteistotasolla. Palvelimiin saa myös lukittavat etupaneelit, jotka estävät asiattoman pääsyn laitteisiin datakeskuksessa.

Uudet PRIMERGY-palvelimet ovat tilattavissa suoraan Fujitsulta tai kanavakumppaneilta. PRIMERGY TX1310 M5 -palvelin on tilattavissa lokakuussa, PRIMERGY RX1330 M5, PRIMERGY TX1320 M5 ja PRIMERGY TX1330 M5 -laitteet ovat tilattavissa joulukuussa. Hinnat vaihtelevat kokoonpanon mukaan.

Fujitsu Finland, tuotepäällikkö Petri Penttinen
petri.penttinen@fujitsu.com, p. 046 8750 586

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa.  Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (34 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on sitoutunut kestävän kehityksen tavoitteisiin

YK:n vuonna 2015 hyväksymät kestävän kehityksen tavoitteet ovat ihmiskunnan yhteisiä päämääriä, jotka on määrä saavuttaa maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä. Fujitsun tarkoitus on tehdä maailmasta kestävämpi luomalla innovaatioiden avulla luottamusta yhteiskuntaan. Lupaamme rakentaa omalla toiminnallamme parempaa tulevaisuutta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti.

Fujitsu toimittaa Suomen Pankille asianhallintaratkaisun19.10.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Fujitsu ja Suomen Pankki ovat solmineet sopimuksen CaseM-ratkaisun toimituksesta sekä nelivuotisesta tukipalvelusta. Julkisesti kilpailututetun sopimuksen arvo on 0,8 miljoonaa euroa. Suomen Pankin vanha asianhallintajärjestelmäoli tullut elinkaarensa päähän. ”Haimme uutta modernia asianhallintajärjestelmää. Fujitsun ratkaisu sai kilpailutuksessa parhaat kokonaispiteet ja varsinkin laatupisteet olivat vakuuttavat. Toimitusprojekti on edennyt hyvin, ja tavoitteena on saada järjestelmä käyttöön vielä ennen tämän vuoden loppua. Fujitsun kanssa olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä muun muassa it-asiantuntijapalvelun puitesopimuksen kautta”, sanoo Suomen Pankin Tietohallinto-osaston osastopäällikkö Petteri Vuolasto. ”Kuriositeettina mainittakoon, että meillä on ollut yhteyshenkilönä sama ihminen jo lähes 20 vuotta, mikä kuvastaa osaltaan yhteistyömme toimivuutta. Tällainen sitoutuminen on nykymaailmassa todella harvinaista.” Fujitsu on toimittanut it-asiantuntijapalveluita keskuspankille j

Fujitsun digiratkaisut tukevat Terveystalon vahvaa kasvua27.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Helsinki, 27. syyskuuta 2021 ‒ Fujitsu Finland Oy on allekirjoittanut uuden jatkosopimuksen it-palveluista maan suurimman yksityisten terveyspalvelujen tarjoajan Terveystalo Oyj:n kanssa. Sopimus sisältää kokonaisvaltaiset loppukäyttäjien tukipalvelut sekä kattavasti sovelluksia ja konesalipalveluja. Mukana ovat myös etätyöskentelyssä ja lääkäreiden etävastaanotoilla tarvittavat laitteet sekä niiden yhteydet, etätyötä tekevien lähituki, koko perustietotekniikka ja kriittisten sovellusten alustojen ylläpito. Fujitsun kokonaisvaltaisen tietotekniikkapalvelun ansiosta Terveystalo on voinut keskittyä asiakkaidensa ensiluokkaiseen hoitoon ja uusien terveydenhoitopalvelujen kehittämiseen myös koronapandemian aikana. ”Meille on olennaista palvelujemme joustavuus ja suoritusvarmuus. Odotamme it-kumppaniltamme toimivaa palvelunhallintaa ja tuotteistusta, pitkälle vietyjä seurantajärjestelmiä ja hyvin paketoituja palveluita, joita on helppo johtaa oman IT- ja digitalisaatio-organisaatiomme näkök