Fujitsun uusi palvelu antaa täyden näkyvyyden organisaation kyberriskeihin

Fujitsu tuo markkinoille kyberuhkien arviointiin tarkoitetun Threat 360 -palvelun. Se auttaa organisaatioita löytämään ja korjaamaan tietoturvahaavoittuvuuksia, joita hyökkääjät voisivat käyttää hyväksi.

Kehittyneet ja kohdistetut kyberhyökkäykset voivat vähentää liikevaihtoa, vahingoittaa mainetta ja tuoda yhtiölle  sakkoja säädösten rikkomisesta. Uuden Threat 360 -palvelun avulla yritykset voivat tiukentaa puolustuslinjojaan näiden hyökkäysten kasvavaa määrää vastaan. Palvelu suojaa haitta- ja kiristysohjelmilta sekä vähentää tietovuotoja ja tietojen menetyksiä.

Threat 360 tutkii organisaation turvallisuustilanteen kahdesta eri näkökulmasta – sisältä ulospäin ja ulkoa sisäänpäin – löytääkseen turvakäytäntöjen heikkoudet.

Palvelu tarkastelee uhkia sekä julkisesta että pimeästä verkosta saatavan tiedon pohjalta. Se myös etsii netistä yritystä koskevia mahdollisesti vahingollisia tietoja, kuten ’vain sisäiseen käyttöön’ tarkoitettuja kopioita asiakirjoista tai muuta strukturoimatonta dataa. Threat 360 analysoi myös Cylance-tekniikan avulla perusteellisesti organisaation it-ympäristössä olevat horrostavat tai aktiiviset uhat.

Fujitsun Threat 360 -arviointi on kolmivaiheinen:

• Haavoittuvuuksien ja mahdollisten hyökkäyskohteiden arviointi tunkeutumatta organisaatioon
  • Julkiseen ja pimeään verkkoon perustuva analyysi, jossa käytetään kaupallisia ja avoimen lähdekoodin tiedusteluvälineitä
  • Loppuraportissa esitetään yksityiskohtaisesti riskit todisteineen sekä suositukset tarvittaviksi toimenpiteiksi tai ratkaisuiksi.

”Mahdollisten haavoittuvuuksien tunnistaminen ennakkoon ja porsaanreikien sulkeminen ovat erittäin tärkeitä kaikille organisaatioille, jotka haluavat parantaa kyberturvaansa. Näin monimutkainen hanke vaatii erikoisosaamista ja -välineitä. Yhteistyössä Cylancen kanssa Fujitsu pystyy tarjoamaan asiakkailleen mielenrauhaa palveluna, koska luomme mahdollisista hyökkäysreiteistä ja aidoista uhkista 360 asteen näkymän”, sanoo Petteri Arola, joka johtaa Pohjoismaiden Enterprise & Cyber Security -yksikköä

Lisätietoja:

Threat 360 -palvelusta: http://www.fujitsu.com/emeia/solutions/business-technology/security/threat/index.html

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: https://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: https://www.blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

-           LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fujitsu-finland/

-          Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Fujitsu Finland, Satu Pelttari
satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi