Fujitsun uusi palvelu automatisoi päätelaitteiden turvaamisen kyberuhilta

Fujitsu tuo markkinoille uuden Unified Endpoint Security -palvelun (UES), joka tehostaa päätelaitteiden tietoturvaa ja antaa näkymän niiden tilaan. Palvelun tavoitteena on havaita ja poistaa kyberuhat ennen kuin ne saavat aikaan tuhoa: tietojen häviämistä, järjestelmien häiriöitä tai mainekolhuja.

Hyökkääjien on helpointa murtautua sisään verkon reunalla olevien päätelaitteiden kautta. Jos yhtiöllä on toimintoja useassa paikassa, sillä on tietoturvassaan useita heikkoja kohtia. Fujitsun uusi palvelu varmistaa yhtenäisen korkealaatuisen tietoturvan kaikissa päätelaitteissa, yksinkertaistaa laitteiden valvontaa ja hallintaa sekä säästää aikaa. Palvelu käyttää tehokkaimpia työkaluja uhkien valvontaan, ennustamiseen ja havaitsemiseen sekä päätelaitteiden suojaamiseen.

Fujitsun UES-palvelu suojaa päätelaitteita, torjuu viruksia sekä havaitsee uhat ja reagoi niihin. Kaiken tarpeellisen sisältävä kerrostettu UES-toimintatapa kokoaa yhteen eri päätelaitesuojausratkaisujen hyödyt ja muodostaa niistä yhtenäisen ja automatisoidun tavan pitää tietoturvauhat kurissa.

Päätelaitteiden tietoturva on yrityksille ongelmallinen laitteiden ja käyttöjärjestelmien suuren määrän ja kirjon takia. Jos organisaatiolla ei ole yhtenäistä tapaa suojata laitteita, sen riski joutua kyberrikoksen kohteeksi nousee. Centre for Strategic and International Studies -tutkimuskeskuksen mukaan kyberrikokset aiheuttavat 600 miljardin dollarin kustannukset vuosittain mikä vastaa noin prosenttia maailman bruttokansantuotteesta.

Useimmat organisaatiot käyttävät yhä eri työkaluja päätelaitteiden verkkojen ja toimipaikkojen suojaamiseen. Fujitsun tarjoaman yhtenäisen suojaustavan ansiosta päätelaitteita voidaan käyttää aiempaa vapaammin suojaamattomissa yksityisissä ja julkisissa verkoissakin.

Fujitsun Unified Endpoint Security -palvelu on jo saatavissa Euroopassa suoraan Fujitsulta. Hinnoittelu vaihtelee kokoonpanon mukaan.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on nostettu maailman johtavaksi mobiilipalvelujen toimittajaksi18.6.2019 10:08:00 EESTTiedote

Gartner on nostanut Fujitsun Magic Quadrant -raportissaan maailman johtavaksi mobiliteettipalvelujen toimittajaksi*. Fujitsun pilvipohjaiset ja modulaariset palvelut mobiililaitteiden ja -palveluiden hallinnoimiseksi ja turvaamiseksi sekä mobiilikäyttäjien tukemiseksi auttavat yrityksiä optimoimaan organisaation tuottavuuden. Palvelujen avulla yritykset voivat mobilisoida myös luottamuksellisimmat liiketoimintasovelluksensa ja antaa käyttäjien käyttää haluamiaan laitteita. Fujitsun osaamiskeskukset kehittävät uutta teknologiaa, joilla mobiilipalveluja parannetaan jatkuvasti esimerkiksi tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan avulla. Fujitsun asiakkaat voivat hyödyntää yhtiön digitalisaatiokeskuksia, jotka tuovat yhteen eri alojen ja teknologian asiantuntijat Fujitsulta ja sen kumppaneilta kunkin asiakkaan oman ongelman ratkaisemiseksi. Työssä käytetään Fujitsun omaa ja käytännössä hyväksi havaittua Human Centric Experience Design -menetelmää. Palveluvalikoimaan kuuluvat identiteetin hallinta