Fujitsun uusi palvelu automatisoi päätelaitteiden turvaamisen kyberuhilta

Fujitsu tuo markkinoille uuden Unified Endpoint Security -palvelun (UES), joka tehostaa päätelaitteiden tietoturvaa ja antaa näkymän niiden tilaan. Palvelun tavoitteena on havaita ja poistaa kyberuhat ennen kuin ne saavat aikaan tuhoa: tietojen häviämistä, järjestelmien häiriöitä tai mainekolhuja.

Hyökkääjien on helpointa murtautua sisään verkon reunalla olevien päätelaitteiden kautta. Jos yhtiöllä on toimintoja useassa paikassa, sillä on tietoturvassaan useita heikkoja kohtia. Fujitsun uusi palvelu varmistaa yhtenäisen korkealaatuisen tietoturvan kaikissa päätelaitteissa, yksinkertaistaa laitteiden valvontaa ja hallintaa sekä säästää aikaa. Palvelu käyttää tehokkaimpia työkaluja uhkien valvontaan, ennustamiseen ja havaitsemiseen sekä päätelaitteiden suojaamiseen.

Fujitsun UES-palvelu suojaa päätelaitteita, torjuu viruksia sekä havaitsee uhat ja reagoi niihin. Kaiken tarpeellisen sisältävä kerrostettu UES-toimintatapa kokoaa yhteen eri päätelaitesuojausratkaisujen hyödyt ja muodostaa niistä yhtenäisen ja automatisoidun tavan pitää tietoturvauhat kurissa.

Päätelaitteiden tietoturva on yrityksille ongelmallinen laitteiden ja käyttöjärjestelmien suuren määrän ja kirjon takia. Jos organisaatiolla ei ole yhtenäistä tapaa suojata laitteita, sen riski joutua kyberrikoksen kohteeksi nousee. Centre for Strategic and International Studies -tutkimuskeskuksen mukaan kyberrikokset aiheuttavat 600 miljardin dollarin kustannukset vuosittain mikä vastaa noin prosenttia maailman bruttokansantuotteesta.

Useimmat organisaatiot käyttävät yhä eri työkaluja päätelaitteiden verkkojen ja toimipaikkojen suojaamiseen. Fujitsun tarjoaman yhtenäisen suojaustavan ansiosta päätelaitteita voidaan käyttää aiempaa vapaammin suojaamattomissa yksityisissä ja julkisissa verkoissakin.

Fujitsun Unified Endpoint Security -palvelu on jo saatavissa Euroopassa suoraan Fujitsulta. Hinnoittelu vaihtelee kokoonpanon mukaan.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on Euroopan johtava datakeskusten ulkoistus- ja hybridi-infrapalvelujen toimittaja28.8.2019 10:30:00 EESTTiedote

Gartner on jälleen nimennyt Fujitsun Euroopan johtavaksi datakeskusten ulkoistus- ja hybridi-infrastruktuuripalvelujen toimittajaksi uudessa Magic Quadrant -raportissaan. Fujitsu on ollut johtajien joukossa nyt seitsemän vuotta peräkkäin. Fujitsun kiihdyttää digitalisoitumista luomalla yhdessä asiakkaidensa ja kumppaneidensa kanssa räätälöityjä monipilvi- ja hybridiratkaisuja. Kun pilven käyttö kehittyy, alun perin pilveä kilpailuvalttina käyttäneet Fujitsun yritysasiakkaat voivat nyt ottaa seuraavan askeleen ja muuttaa alansa toimintamalleja. Kesäkuussa julkaistun Gartnerin raportin mukaan datakeskuspalvelujen kasvu tulee jatkossa siitä, että ”asiakkaat haluavat yhä enemmän pienentää omaa datakeskusjalanjälkeään ja hyödyntää pilvipalveluja tarjoavia jättejä ja niiden mittakaavaetuja, järeitä valmiuksia ja älykästä automaatiota”. Raportissa sanotaan, että alan johtajilla on selvä visio markkinoiden suunnasta ja ne kehittävät osaamistaan pitääkseen johtoasemansa. Ne muokkaavat markkinoi