Fujitsun uutuuspalvelimessa NVIDIAn näytönohjaimet murskaavat vaativia työkuormia

Fujitsu kiihdyttää datavetoista digitalisaatiota tuomalla PRIMERGY GX2460 M1 -uutuuspalvelimessaan NVIDIAn näytönohjainlaskennan laajan asiakaskunnan ulottuville korkeaa suorituskykyä vaativiin työkuormiin, kuten tekoälyn käyttöön.

Suurin osa organisaatioiden keräämästä ja varastoimasta datasta jää tällä hetkellä käyttämättä. NVIDIAn näytönohjaimilla vauhditettu laskenta muuttaa tilannetta. Tutkimusyhtiö Gartnerin mukaan palvelimissa käytettävien näytönohjainten markkina kasvaa edelleen yli 20 prosentin vuosivauhdilla. Suuryritykset käyttävät näytönohjaimia yhä enemmän datakeskuksissaan kiihdyttääkseen vaativien työkuormien laskentaa. Tyypillisiä tarpeita suorituskyvylle synnyttävät esimerkiksi tekoäly, datatiede, syväoppiminen, data-analytiikka, virtuaalityöpöydät sekä vaativa graafinen työ.

Fujitsun uutuuspalvelin PRIMERGY GX2460 M1 on suunniteltu erityisesti näytönohjainten murskattaviksi sopiviin työkuormiin. Se optimoi laskentatehon, näytönohjainten toiminnan sekä datansiirron. Laitteessa on AMD:n tuoreinta suoritintekniikkaa sekä huippunopeat PCIe 4.0 -väylät laajennuksille. Yhdistelmä kasvattaa merkittävästi palvelimen suorituskykyä dataintensiivisten työkuormien käsittelyssä. Asiakasorganisaatiot voivat luoda kilpailuetua luotaamalla datastaan uusia näkemyksiä ja luomalla siitä arvoa entistä nopeammin. Näin ne voivat muuttaa asiakaskokemusta, avata uusia markkina-alueita sekä parantaa työntekijöidensä ja prosessiensa tuottavuutta.

Erinomainen hinta–suorituskyky-suhde suuryritysten työkuormiin

Uutuuspalvelimen hinnan ja suorituskyvyn suhde on erinomainen suuryritysten työkuormille. Kaksikantaisessa räkkipalvelimessa on AMD:n toisen sukupolven ja jopa 32 ytimen EPYC-sarjan suorittimet, yksi teratavu DDR4-muistia ja enimmillään neljä NVIDIAn datakeskusnäytönohjainta. Kahdeksan NVMe/SATA-asemaa takaa suurtenkin datamäärien salamannopean tallennuksen, ja laitteessa on jopa kuusi nopeaa PCIe 4.0 -liitäntää (liitäntöjen enimmäismäärään vaikuttaa näytönohjainten määrä), joiden avulla palvelinta voidaan laajentaa joustavasti näytönohjaimilla, tallennusasemilla tai verkkokorteilla. Pienikokoinen ja monipuolinen palvelin on myös suunniteltu energiatehokkaaksi matalien elinkaarikustannusten saavuttamiseksi. Sitä on myös helppo hallita muun datakeskusinfrastruktuurin ohessa Fujitsu Software Infrastructure Manager (ISM) -sovelluksella.

“Data on keskeinen liiketoiminnan mahdollistaja nykymaailmassa kaikilla toimialoilla yrityksen koosta riippumatta. Kun tiedon määrä kasvaa edelleen eksponentiaalisesti, organisaatioiden täytyy siirtää sitä nopeammin, varastoida sitä enemmän ja käsitellä sitä verkon reunalla, datakeskuksissa ja pilvessä. Näytönohjaimilla kiihdytetty laskenta on fiksu alusta tälle. Tämän vuoksi tuomme PRIMERGY-mallistoon PRIMERGY GX2460 M1 -laitteen, joka on ihanteellinen ratkaisu tekoälylle, datatieteelle, graafiseen työhön, suurteholaskentaan ja virtuaalisille työpöydille. Laskentatehon kasvua hyödyntämällä yritykset voivat oppia enemmän datastaan, avata uusia liiketoimintamahdollisuuksia sekä toteuttaa kunnianhimoista kasvustrategiaansa”, sanoo järjestelmämyynnin konsultti Anders Palin Fujitsusta.

PRIMERGY GX2460 M1 on tilattavissa marraskuussa.

Product Business Unit
Järjestelmämyynnin konsultti Anders Palin
P. 040 767 8913, anders.palin@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yhtiö, joka tarjoaa täyden valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 126 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n voimaa muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (35 miljardia USD) 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on sitoutunut kestävän kehityksen tavoitteisiin

YK:n vuonna 2015 hyväksymät kestävän kehityksen tavoitteet ovat ihmiskunnan yhteisiä päämääriä, jotka on määrä saavuttaa maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä. Fujitsun tarkoitus on tehdä maailmasta kestävämpi luomalla innovaatioiden avulla luottamusta yhteiskuntaan. Lupaamme rakentaa omalla toiminnallamme parempaa tulevaisuutta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti.

Fujitsu Finland saavutti hiilineutraaliuden ja vauhditti kestävää kehitystä14.7.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu Finland julkaisee vuosittain Suomen-toimintojaan koskevan yritysvastuuraportin. Tuore raportti käsittelee 31.3.2021 päättynyttä tilikautta, joka oli monella tapaa poikkeuksellinen globaalin koronapandemian takia. ”Ykkösasia oli yhteiskunnan kannalta kriittisten palvelujen turvaaminen ja kehittäminen. Olimme esimerkiksi mukana rakentamassa nopealla aikataululla Valtiokonttorille ratkaisua, jonka avulla saatiin maksettua ajallaan kustannustukea pandemiasta kärsiville yrityksille”, kertoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti. ”Samalla keskityimme henkilöstön hyvinvoinnin ja työkyvyn turvaamiseen haastavissa olosuhteissa”, Leisti jatkaa ja huomauttaa, että Fujitsussa etätyön tekeminen oli mahdollista jo ennen pandemiaa. ”Luotamme siihen, että ihmiset itse tietävät, mikä on heille paras ja tuottavin tapa tehdä töitä. Haluamme jatkossakin olla vastuullinen työnantaja, joka osallistaa työntekijöitä paremman työelämän kehittämiseen ja yhteisistä pelisäännöistä sopimiseen.” Hii

Fujitsu auttaa tuomaan lisää katsojia tapahtumiin koronaturvallisesti18.6.2021 12:59:30 EEST | Tiedote

Fujitsun optimointipalvelu auttaa tuomaan jopa 60 prosenttia enemmän katsojia suuriin urheilutapahtumiin koronaturvallisesti, jos paikalliset koronaohjeet sallivat määrien kasvattamisen. Katsojamäärän kasvu helpottaa sulkutilanteista kärsineiden tapahtumajärjestäjien ahdinkoa. Saksan jalkapallon pääsarja Bundesliiga arvioi Fujitsun kvanttiteknologian inspiroiman Digital Annealerin hyötyjä katsojamäärien turvalliseen kasvattamiseen, ja useat sarjassa pelaavat seurat ovat kiinnostuneita hyödyntämään kyseistä teknologiaa. Fujitsu osoitti, että Berliinin olympiastadionilla voitaisiin ottaa paikkoja käyttöön 60 prosenttia enemmän kuin aiemmalla, vakiomuotoisiin turvaväleihin perustuvalla mallilla, ja säilyttää koronan vaatimat turvaetäisyydet. Tämä kasvattaisi merkittävästi tapahtumien lipputuloja. Maailmankuululla Nürburgringin autoradalla säädökset ovat erilaiset, ja katsojamäärää voidaan lisätä jopa 30 prosenttia aiempaan verrattuna. "Tekemämme testaukset Digital Annealerilla osoittavat,