Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen on Oopperajuhlien valtuuston uusi puheenjohtaja

”Oopperajuhlat on kotimaassa ja kansainvälisesti hyvin merkittävä kulttuuritapahtuma ja parasta Suomen kesässä. Festivaalin erinomaisuuden turvaaminen ja kehittäminen pitkällä tähtäimellä on kaltaiselleni oopperan ystävälle erittäin mielekästä”, sanoo Johanna Lamminen.

Valtuuston valitsee kolmeksi vuodeksi kerrallaan valtakunnallinen Savonlinnan Oopperajuhlien kannatusyhdistys ry. Valtuuston tehtävä on mm. valita Oopperajuhlien hallitus sekä vahvistaa festivaalin toimintasuunnitelmat, talousarvio ja tilinpäätös.

Savonlinnan Oopperajuhlien valtuusto 2017–2020:

Pj. Johanna Lamminen, toimitusjohtaja, Gasum
Vpj. Hanna Kosonen, kansanedustaja, Savonlinnan kaupunginhallituksen puheenjohtaja
Vpj. Sampsa Kokko, yrittäjä

Paulina Ahokas, toimitusjohtaja, Tampere-talo
Mikael Aro, Senior Industry Expert, Triton
Jouni Backman, poliitikko, vanhempi neuvonantaja, Sitra
Pia Behm, toimitusjohtaja, yrittäjä
Stig Gustavson, vuorineuvos, hallitusammattilainen
Leevi Hakola, hallituksen puheenjohtaja, L-House Oy
Antti Häkkänen, oikeusministeri, kansanedustaja
Heikki Hämäläinen, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Suur-Savo