Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen on Oopperajuhlien valtuuston uusi puheenjohtaja

”Oopperajuhlat on kotimaassa ja kansainvälisesti hyvin merkittävä kulttuuritapahtuma ja parasta Suomen kesässä. Festivaalin erinomaisuuden turvaaminen ja kehittäminen pitkällä tähtäimellä on kaltaiselleni oopperan ystävälle erittäin mielekästä”, sanoo Johanna Lamminen.

Valtuuston valitsee kolmeksi vuodeksi kerrallaan valtakunnallinen Savonlinnan Oopperajuhlien kannatusyhdistys ry. Valtuuston tehtävä on mm. valita Oopperajuhlien hallitus sekä vahvistaa festivaalin toimintasuunnitelmat, talousarvio ja tilinpäätös.

Savonlinnan Oopperajuhlien valtuusto 2017–2020:

Pj. Johanna Lamminen, toimitusjohtaja, Gasum
Vpj. Hanna Kosonen, kansanedustaja, Savonlinnan kaupunginhallituksen puheenjohtaja
Vpj. Sampsa Kokko, yrittäjä

Paulina Ahokas, toimitusjohtaja, Tampere-talo
Mikael Aro, Senior Industry Expert, Triton
Jouni Backman, poliitikko, vanhempi neuvonantaja, Sitra
Pia Behm, toimitusjohtaja, yrittäjä
Stig Gustavson, vuorineuvos, hallitusammattilainen
Leevi Hakola, hallituksen puheenjohtaja, L-House Oy
Antti Häkkänen, oikeusministeri, kansanedustaja
Heikki Hämäläinen, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Suur-Savo
Hannu Häyrinen, partneri, fasilitaattori, MLP Modular Learning Processes Oy
Sari Kaasinen, muusikko, säveltäjä
Olli Kiuru, asianajaja, varatuomari, Lexia Asianajotoimisto Oy
Hille Korhonen, toimitusjohtaja, Nokian Renkaat Oyj
Frank Korsström, Country Managing Director, Nordic Managing Director, Accenture Oy
Mikko Kosonen, yliasiamies, Sitra
Hannu Lintu, kapellimestari
Riitta Lintula, lääkäri
Pentti Mäkinen, maakuntajohtaja, Etelä-Savo
Petteri Putkiranta, liiketoimintajohtaja, Helsingin Sanomat
Stina Suominen, Senior Advisor, OP Ryhmä
Pekka Vauramo, toimitusjohtaja, Finnair
Ville Vilén, johtaja, Yle
Pekka Viljakainen, liikemies

Johanna Lammisen haastattelupyynnöt:
Johdon assistentti Henna Walker, p. 020 44 78 661, henna.walker@gasum.com

Muut lisätiedot:
Festivaalijohtaja Jan Strandholm, p. 041 513 2456, jan.strandholm@operafestival.fi

Oopperajuhlien valtuuston puheenjohtaja Johanna Lamminen (kuva: Gasum)

Savonlinnan Oopperajuhlat on kansainvälisesti tunnetuin suomalainen kulttuuritapahtuma ja yksi merkittävimpiä matkailukohteita. Oopperajuhlat on yli sadan vuoden aikana kasvanut kuukauden mittaiseksi kansainväliseksi festivaaliksi. Sen kävijämäärä on noin 70 000 vierasta vuodessa, siitä runsaat 10 prosenttia tulee ulkomailta. Ooppera Savonlinnassa on kokonaisvaltainen elämys, joka muodostuu korkeatasoisista oopperaesityksistä ja konserteista, keskiaikaisen Olavinlinnan ainutlaatuisesta tunnelmasta ja kesäisestä Savonlinnasta luonnonkauniine ympäristöineen. Savonlinnasta on tullut käsite oopperanystävien keskuudessa kautta maailman. Vuonna 2017 budjetti on n. 8 M€, noin 84 % on omarahoitusta ja 16 % avustuksia (Opetus- ja kulttuuriministeriö, Savonlinnan kaupunki). www.oopperajuhlat.fi

Apocalyptica soittaa Metallicaa Savonlinnan Oopperajuhlilla heinäkuussa – liput myyntiin torstaina5.3.2018 13:13Tiedote

Apocalyptica avaa raskaan sarjan Opera Festival Rocks -konsertit Savonlinnan Oopperajuhlilla 15. heinäkuuta. Keikka Olavinlinnassa on osa kiertuetta, joka juhlistaa Apocalyptican Metallica-sovituksista käynnistynyttä menestystä. ”Esitämme debyyttialbumimme kokonaisuudessaan vuodelta 1996 sekä muitakin Metallican parhaista kappaleista”, kertoo Perttu Kivilaakso. Lipunmyynti konserttiin alkaa torstaiaamuna klo 9.