Gofore palkittiin Vuoden insinöörityönantajana

Insinööriliitto on palkinnut IT-yhtiö Goforen Vuoden insinöörityönantajana. Tunnustus myönnettiin Goforelle innovatiivisestä palkkakehitysmallista ja positiivisen sekä monimuotoisen työelämän kehittämisestä. Yhtiö laati toimialallaan ensimmäisten joukossa yrityskohtaisen työehtosopimuksen, joka tuli voimaan vuoden 2022 alussa. Tamperelaislähtöinen Gofore on yli 1000 asiantuntijan kansainvälinen pörssiyhtiö, joka viettää tänä vuonna 20-vuotisjuhlavuottaan.

Gofore on Vuoden insinöörityönantaja. Kuvassa luottamushenkilö Ella Lopperi (vas.) ja henkilöstöpäällikkö Laura Tero. Kuva: Janne Luotola

Vuoden insinöörityönantaja -palkinto jaettiin 9. syyskuuta järjestetyssä Insinööri-gaalassa Tampereella.

”Kiitämme lämpimästi saamastamme tunnustuksesta. Olemme erittäin iloisia siitä, että työelämän kehittämisen hyväksi tekemämme työ noteerataan. Huomionosoituksen ansaitsevat kaikki goforelaiset, sillä työntekijämme ovat aktiivisesti mukana yrityksen toiminnan ja kulttuurin kehittämisessä. Yhteisömme kädenjälki näkyy vahvasti myös työehtosopimuksessamme”, sanoo Goforen henkilöstöjohtaja Sanna Hildén

Gofore laati yrityskohtaisen työehtosopimuksen syksyllä 2021 yhdessä luottamushenkilöiden, työntekijöiden ja ammattiliittojen edustajien kanssa, ja se tuli voimaan vuoden 2022 alussa. TES heijastaa Goforen arvoja, yrityskulttuuria ja ajattelu- ja toimintatapoja ja sisältää yhtiön kasvuun ja kannattavuuteen perustuvan palkkaratkaisun.

Sopimus on monilta osin valtakunnallista työehtosopimusta parempi, ja siihen tuotiin useita kirjauksia, joista Goforella on jo aiemmin sovittu paikallisesti. Esimerkiksi isät saavat Goforella kolme viikkoa palkallista perhevapaata, mikä on kaksi viikkoa enemmän kuin valtakunnallisessa sopimuksessa.

”Gofore on arvojohdettu yritys ja haluamme panostaa työntekijöidemme hyvinvointiin ja työkulttuurimme toimivuuteen. Työehtosopimuksemme perusperiaate on, että työehdot heijastelevat mahdollisimman hyvin yrityskulttuuriamme, joka perustuu itseohjautuvuuteen, yhdessä tekemiseen ja luottamukseen”, Hildén sanoo.

Goforella kulttuuri on tiivistetty kulttuurikirjaksi, joka on toiminut pohjana myös omalle työehtosopimukselle. Gofore on julkaissut TES:n kokonaisuudessaan verkkosivuillaan.

Insinööriliiton tiedote 9.9.2022: https://insinoori-lehti.fi/artikkelit/insinoori-gaala-juhlisti-tekniikan-tahtia/

Tallenne Insinööri-gaalasta: https://www.youtube.com/watch?v=WuxOQBKRH7Q&t=1989s

Tiedote 10.1.2022: Goforen yrityskohtainen työehtosopimus julki https://gofore.com/goforen-tyoehtosopimus-julki/

Tiedote 11.8.2022: Gofore 20 vuotta – Konsulttiyhtiö ponnisti startup-yrityksestä IT-alan kannattavimmin kasvavaksi https://gofore.com/julkaisut/gofore-20-vuotta-konsulttiyhtio-ponnisti-startup-yrityksesta-it-alan-kannattavimmin-kasvavaksi/

Kuvat

Goforen henkilöstöjohtaja Sanna Hildén. Kuva: Jonathan Melartin.

Kalevantie 2

Gofore Oyj on digitaalisen muutoksen asiantuntija. Meitä on Suomessa, Saksassa, Espanjassa ja Virossa yli 1000 alan johtavaa asiantuntijaa, jotka ovat yrityksemme sydän, aivot ja kädet. Kaikella tekemisellämme on positiivinen vaikutus – oli kyse sitten johdon konsultoinnista, muotoilusta, koodauksesta tai testauksesta. Meillä tehdään töitä ihmisistä, yhteisöistä ja organisaatioista välittäen. Toimintaamme ohjaavat vahvat arvomme: olemme jokaiselle hyvä työpaikka, ja elämme asiakkaidemme onnistumisista. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 104,5 miljoonaa euroa. Gofore Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2022 vietämme Goforen 20-vuotisjuhlavuotta. Tutustu meihin osoitteessa www.gofore.fi

Pörssiyhtiöiden mainetutkimus: Goforen maine työnantajana yhtiöiden paras29.9.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

IT-yhtiö Goforen pitkäjänteinen kehittyminen työnantajana on saanut kiitosta pörssiyhtiöiden mainetutkimuksessa, jossa Gofore sai työnantajakategoriassa paremmat pisteet kuin yksikään toinen pörssiyhtiö. Ahkerana taloudellisena raportoijana tunnettu Gofore pyrkii myös olemaan Suomen läpinäkyvin työpaikka. Luottamus&Maine 2022 Pörssiyhtiöt -tutkimuksen mukaan Goforen yleismaine yksityissijoittajien keskuudessa on keskisuurista yhtiöistä viidenneksi paras.

Gofore 20 vuotta – Konsulttiyhtiö ponnisti startup-yrityksestä IT-alan kannattavimmin kasvavaksi11.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

IT-konsulttiyhtiö Goforella on ollut merkittävä rooli yhteiskunnan digitalisaatiohankkeiden toteuttamisessa Suomessa jo lähes 20 vuoden ajan. Julkissektorin asiakkaisiin keskittyminen oli yhtiölle aikanaan oikea päätös, mikä on osaltaan siivittänyt yhtiön nopeaa kannattavaa kasvua. Sen rinnalle Gofore on rakentanut pääosin yritysostojen kautta myös kasvavan yksityissektorin liiketoiminnan, joka painottuu teollisuuden digitalisaatioon, tuoden valtavasti kasvumahdollisuuksia Suomessa ja Euroopassa.

Onko digimaailmassa tilaa kaikille? Gofore ja Plan International Suomi mukana Porin SuomiAreenassa heinäkuussa6.7.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Digitaalisen maailman pitäisi olla kaikille turvallinen paikka. Verkkohäirintä, uhkailu ja poissulkeminen voivat kuitenkin estää erilaisia ryhmiä osallistumasta keskusteluun. IT-palveluyhtiö Goforen toimitusjohtaja Mikael Nylund ja lastenoikeusjärjestö Plan International Suomen vaikuttamistyön asiantuntija Hanna Wendelin keskustelevat Porin SuomiAreenassa siitä, kuinka luodaan inklusiivista, turvallista ja yhdenvertaista digitaalista maailmaa kaikille. Nylund ja Wendelin pohtivat myös, mitä on tehtävissä sille, että erityisesti tytöt kokevat häirintää ja eivät saa ääntänsä kuuluviin.

Tekoälyn eettinen käyttö tehostaisi julkisia palveluita22.6.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Tekoälyä hyödynnetään edelleen liian vähän julkisten palveluiden kehittämisessä Suomessa. Tekoälyn avulla analysoitua tietoa pitäisi käyttää päätöksenteossa ja palveluiden kohdentamisessa nykyistä laajemmin, jotta kansalaiset saisivat oikeanlaista tukea ja oikealla tavalla juuri heille kohdennettua palvelua eri elämäntilanteisiin, sanovat digitaalisia palveluita tarjoavan Goforen johtavat konsultit Pasi Lehtimäki ja Petri Takala. Ihminen vastaa aina siitä, että tekoälyä käytetään vastuullisesti ja eettisesti kestävällä tavalla. Oikeaan tietoon pohjautuvat päätökset ja niiden avulla palveluiden ja resurssien oikeanlainen kohdentaminen voivat tuoda jopa kymmenien prosenttien säästöt julkisen sektorin kuluihin.