GP Batteries tuo markkinoille maailman nopeimman akkulaturin*

Uusi mullistava laturi- ja akkujärjestelmä kykenee lataamaan jopa 4 paristoa vain 10 minuutissa.**

Ladattavien akkujen edelläkävijänä ja yhtenä maailman suurimpana paristotoimittajana tunnettu GP Batteries tuo markkinoille maailman nopeimman Recyko Charge 10 NiMH-akkulaturin. Laturi voi samanaikaisesti ladata jopa neljä Charge 10 AA -akkua 10 minuutissa** eli jopa kolme kertaa nopeammin kuin muut markkinoiden parhaiten toimivat laturit***.

"Tämä on laturi, jota markkinat ovat odottaneet. Pitkä latausaika on ollut yksi suurimmista esteistä kuluttajille siirtyä kertakäyttöparistoista ladattaviin akkuihin. Onneksemme paljon on tapahtunut sen jälkeen, kun ladattavat akut otettiin käyttöön vuosia sitten. Olemme innoissamme saadessamme tuoda markkinoille tämän uuden sukupolven akkulaturin", kertoo GP Batteries International Limitedin johtaja Michael Lam.

Recyko-brändin suorituskykyisten ja kestävien ladattavien akkujen ja laturien avulla on yhä helpompaa vähentää kertakäyttöparistojen kuluttamista. Charge 10 on seuraava askel kestävien ja ladattavien akkujen kehityksessä.

”Siirtyminen ladattaviin akkuihin on yksi helpommista teoista kestävämmän elämäntavan edistämiseksi. Ladattavien akkujen käytön lisääminen sekä kierrätysasteen nostaminen ovat yhtä tärkeitä kestävän paristokulutuksen kannalta. Charge 10:n avulla voit säästää aikaa, rahaa ja ympäristöä”, kertoo Suomen GP:n akkuasiantuntija Tomi Snäll.

”Mikä tekee innovaatiostamme erityisen, on tiimimme vahva teknologinen osaaminen sekä ymmärrys akkujen käyttökokemuksesta. Tämä kokemus on kertynyt vuosikymmenien ladattavien akkujen kehittämistyöstä. On tärkeää, että teknologisten ominaisuuksien lisäksi pystymme pitämään mielemme avoimena ottaen huomioon alan ja kuluttajien elämän kehityskulun. Olemme työskennelleet eri insinööritiimien kanssa kone-, sähkö- ja ohjelmistokehityksessä, mikä mahdollistaa monitieteellisen ja kompleksisen tuotteen suunnittelun”, kertoo Michael Lam.

Charge 10 edustaa erittäin kompaktia muotoilua – se on huomattavasti pienempi kuin muut laturit sisäänrakennetun virta-adapterin avulla. Kaikki toiminnot on integroitu saumattomasti latausvaloista lataustilapainikkeeseen, mikä tekee käyttökokemuksesta helpon ja miellyttävän. Tavoitteena oli tehdä tuotteesta visuaalisesti pelkistetty ja yksinkertainen, jotta sitä voidaan käyttää missä tahansa ympäristössä.

Charge 10 käyttää ainutlaatuista latausalgoritmia, joka optimoi latausvirran niin, että akut latautuvat mahdollisimman nopeasti akun tyypistä, kunnosta ja lämpötilasta riippuen. Tämä tehdään turvallisella tavalla ja innovatiivisella ristivirtausjäähdytystuulettimella, joka jakaa viileää ilmaa tasaisesti ja hiljaisesti ylikuumenemisen välttämiseksi.

"Charge 10:tä on kehitetty yli kaksi vuotta ja olemme ratkaisseet useita suunnitteluvaiheen haasteita, jotta käyttökokemus on saatu hiottua mahdollisimman hyväksi. Yksi tiimimme jäsenistä keksi alkuperäisen idean häissä, kun hän tarkkaili hääkuvaajan yhdessä illassa loppuun käyttämien paristojen suurta määrää. Tyhjien akkkujen lataamisen ei pitäisi tuottaa vaivaa. Charge 10:n myötä loppuvat tekosyyt, miksi jättää vaihtamatta ladattaviin akkuihin", Lam lisää.

Recyko-brändin kestävän kehityksen vaatimusten mukaisesti sekä Charge 10 akut että laturit on pakattu muovittomiin, kierrätettyihin paperipakkauksiin.

Tietoa Recyko Charge 10 Ultra-Fast -laturista

• Lataa 4 kpl Recykoa Charge 10 AA-akkua 10 minuutissa**
  • Yhteensopiva minkä tahansa ladattavan NiMH AA- ja AAA-akun kanssa
  • Valittavana Ultra-Fast-tila, kun lataus halutaan suorittaa nopeasti, tai Eco-tila käyttöiän maksimoimiseksi.
  • Tuottaa jopa 10 ampeeria lataustuloa ja on jopa 3 kertaa nopeampi kuin muiden johtavien tuotemerkkien nopeimmat laturit*.
  • Sisäänrakennettu verkkolaite mahdollistaa kompaktin koon, joten laturia on helppo kuljettaa ja säilyttää.
  • Jopa 2x hiljaisempi kuin kilpailevat nopeat laturit, jotka käyttävät perinteisiä aksiaalisia tuuletinmalleja (kuten tietokoneissa) ***.
  • Optimoi kunkin yksittäisen akun latauksen pariston tyypin, kunnon ja lämpötilan mukaan.
  • Kolmivärinen LED-valo ilmaisee latauksen tilan ja mahdolliset hälytykset, mikäli paristot ovat kertakäyttöisiä tai viallisia.

Tietoa Recyko Charge 10 AA 1700mAh -akuista

• Latautuvat 10 minuutissa Charge 10 Ultra-Fast laturilla**
  • Säilyttää jopa 80 % tehostaan 12 kuukauden kuluttua.
  • Toimii äärimmäisissä lämpötiloissa (-20°C - +50°C).
  • Yli 94 % koko akusta (mukaan lukien pakkaus) voidaan kierrättää.
*Perustuu GP: n sisäiseen testiin nopeimmista NiMH-akkulatureista johtavilla NiMH-akkulaturimerkeillä, jotka ovat saatavilla globaaleilla markkinoilla toukokuusta 2021 alkaen. Testiolosuhteet: Keskimääräinen aika, joka tarvitaan viiteen samanaikaisen lataukseen, kun ladataan 4kpl uusia Charge 10 1700mAh AA-paristoja 90 %+ kapasiteetista 20 °C asteessa, minkä jälkeen akku purkautuu IEC 61951-2: n mukaisesti.
** Perustuu GP: n sisäiseen testiin akun kapasiteetin keskimääräisestä prosenttiosuudesta akun kapasiteetista 10 minuutin latauksen jälkeen toukokuusta 2021 alkaen. Tulos saatu viiden samanaikaisen latauksen tuloksena, kun ladataan 4kpl uusia Charge 10 1700mAh AA-paristoja 90 %+ kapasiteetista 20 °C asteessa, minkä jälkeen akku purkautuu IEC 61951-2: n mukaisesti.
*** Perustuu GP: n sisäiseen testiin NiMH-akkulaturimerkkien melutasosta mainostetuilla latausaikoilla "15 minuuttia" maaliskuusta 2021 alkaen samalla, kun ladataan 4kpl akkuja. Testiolosuhteet: Keskimääräinen melutaso 5 samanaikaisen latauksen aikana 4kpl akkuja, jotka on yhdistetty laturiin ostohetkellä.

Lehdistötiedusteluissa ja tuotearviopyynnöissä voi olla yhteydessä Karoliina Heimoonkaroliina.heimo@kingstreetpr.fi, puh. +358 40 509 0437

Tietoa GP Batteries -yhtiöstä

GP Batteries on Hongkongissa pörssilistatun Gold Peak Groupin kokonaan omistama tytäryhtiö. Se on yksi maailman suurimmista primääriparistojen ja ladattavien akkujen toimittajista. GP-tuotemerkin alla toimivan vähittäiskaupan lisäksi yhtiö toimittaa myös elektroniikkavalmistajille sekä suurille paristoyrityksille laajalla valikoimalla paristotuotteita. GP on sijoittunut 1. sijalle alkaliparistojen sekä ladattavien paristojen myyntisegmentissä Hongkongissa 17 peräkkäisenä vuonna (2004–2020).

Lisätietoa osoitteessa https://www.gpbatteries.fi