GRK Infra Oyj

GRK:n Viron tytäryhtiön toimitusjohtajaksi ja hallituksen jäseneksi on nimitetty Priit Paabo

GRK:n hallitus on nimittänyt Viron tytäryhtiön, eli GRK Infra AS:n toimitusjohtajaksi Priit Paabon (40). Hän aloittaa tehtävässään 1.4.2022. Paabosta tulee samalla myös GRK-konsernin johtoryhmän sekä GRK Infra AS:n hallituksen jäsen.

Priit Paabo (MSc Civ.Eng.) on työskennellyt GRK Infra AS:n palveluksessa vuodesta vuodesta 2017 alkaen. Hänellä on monipuolinen kokemus erilaisista infrarakentamisen projektinjohto- ja laskentatehtävistä, ja hän tuntee hyvin GRK:n liiketoiminnan.

”Olen iloinen siitä, että uusi toimitusjohtaja löytyi yhtiön omasta henkilökunnasta. Priit Paabolla on hyvät valmiudet ottaa vastaan Viron liiketoiminnan luotsaaminen”, GRK:n toimitusjohtaja Juha Toimela sanoo.

GRK-konsernin Viron tytäryhtiö on vakiinnuttanut toimintansa luotettavana sopimuskumppanina. Vuonna 2013 perustetun yhtiön liikevaihto on kasvanut koko sen toiminnan ajan. Vuonna 2021 GRK Infra AS:n liikevaihto oli noin 42 miljoonaa euroa, joka tuplaantui vuoteen 2020 verrattuna. Yhtiö on kasvanut Virossa kannattavasti ja sillä on vahva tilauskanta.

”GRK on yksi johtavista infra-alan toimijoista Suomessa, mutta erityisesti Viron ja Ruotsin toimintojen merkitys GRK:lle kasvaa entisestään lähivuosina. GRK:n tavoitteena on saavuttaa yli 700 miljoonan euron liikevaihto vuoden 2025 loppuun mennessä. Haimme Viroon toimitusjohtajaa, jonka tavoitteena on kasvattaa liiketoimintaa edelleen”, Toimela kertoo.

”Olen ollut tiivisti mukana GRK:n toiminnassa usean vuoden ajan, joten on hienoa päästä johtamaan Viron liiketoimintaa. Toimimme kaikilla infrarakentamisen osa-alueilla Virossa, ja meillä on käynnissä useita mielenkiintoisia hankkeita. Olemme mukana mm. Rail Baltica -hankkeessa, uusimme parhaillaan Viron rautatieverkon turvalaitejärjestelmiä ja rakennamme Tallinnan ja Tarton välistä valtatietä moottoritieksi”, Paabo kertoo.

Lisätietoja:

Prit Paabo, toimitusjohtaja 1.4. 2022 alkaen, GRK Infra AS, +372 503 2728, priit.paabo@grk.ee

Juha Toimela, toimitusjohtaja, GRK Infra Oyj, +358 40 594 5473, juha.toimela@grk.fi

Keijo Haavikko, hallituksen jäsen, GRK Infra Oyj, puh. puh +358 50 448 5447,keijo.haavikko@grk.fi

GRK Infra Oyj
Jaakonkatu 2

GRK rakentaa väyliä, teitä, raiteita ja siltoja. GRK on Suomessa, Ruotsissa ja Virossa toimiva rakennusalan konserni. Liikevaihtomme oli vuonna 2021 yli 430 miljoonaa euroa. Työllistämme noin 900 ammattilaista.

GRK-konserniin kuuluvat emoyhtiö GRK Infra Oyj:n lisäksi tytäryhtiöt GRK Road Oy ja GRK Rail Oy Suomessa, GRK Infra AB ja GRK Rail AB Ruotsissa sekä GRK Infra AS Virossa.

GRK:n ydinosaamiseen kuuluvat monipuolisten infrarakennushankkeiden toteutus, suurten hankkeiden projektinjohto sekä laaja-alainen raiderakennusosaaminen. Väylä-, taito- ympäristö- ja teollisuusrakentamisessa GRK tarjoaa kaikki tarvittavat palvelut suunnittelusta rakentamiseen ja kunnossapitoon.

GRK Infra Oyj:n vuoden 2023 tulos: Vahva kasvu ja kannattavuus vaikeassa markkinatilanteessa7.3.2024 09:02:02 EET | Tiedote

Tammi-joulukuu 2023 lyhyesti (IFRS): Liikevaihto kasvoi uuteen ennätykseensä, noin 21 prosenttia 546,2 (450,5) miljoonaan euroon. Oikaistu käyttökate oli 38,0 (26,3) miljoonaa euroa, eli 7,0 (5,8) prosenttia liikevaihdosta. Käyttökate oli 37,7 (24,4) miljoonaa euroa, eli 6,9 (5,4) prosenttia liikevaihdosta. Oikaistu liikevoitto oli 24,9 (13,7) miljoonaa euroa, eli 4,6 (3,0) prosenttia liikevaihdosta. Liikevoitto oli 24,2 (11,4) miljoonaa euroa, eli 4,4 (2,5) prosenttia liikevaihdosta. Omavaraisuusaste oli 39,9 (41,9) prosenttia. Oman pääoman tuotto oli 24,3 (9,0) prosenttia. Nettovelaton, rahavarat 97,6 (43,0) miljoonaa euroa ja nettovelka -63,7 (-7,2) miljoonaa euroa. Tilauskanta kasvoi vahvasti ollen vuoden lopussa 568 (381) miljoonaa euroa.