Haagan muokattu linjastoluonnos on nähtävissä HSL:n blogissa

Haagan linjastosuunnitelman muokattu luonnos on nyt luettavissa HSL:n blogissa. Suunnitelman edellinen versio oli asiakkaitten kommentoitavana lokakuussa, ja HSL:n suunnittelijat tekivät palautteen perusteella muutoksia luonnokseen.

Merkittävin muutos ensimmäiseen luonnokseen verrattuna on linjan 41 säilyminen hieman muutetulla reitillä. Kaikkia asiakkaiden esittämiä toiveita ei ole voitu toteuttaa. Luonnos ehdottaa edelleen, että linjat 40 ja 43 korvattaisiin runkolinjalla, joka kulkisi tiheästi Elielinaukiolta Etelä- ja Pohjois-Haagan kautta Kannelmäkeen.

Asiakkaat ovat päässeet osallistumaan Haagan linjastosuunnitelman tekoon työn eri vaiheissa. Suunnitelmatyön aluksi HSL:n suunnittelijat selvittivät Haagassa kulkevien liikkumistottumuksia ja toiveita erillisellä kyselyllä.

Kysymyksiä ja mielipiteitä asiakkaat ovat saaneet esittää koko suunnitteluprosessin ajan blogissa, joka on toiminut pääasiallisena vuorovaikutuskanavana. Ensimmäisestä linjastoluonnoksesta asukkaat ja suunnittelualueella liikkuvat saivat antaa palautetta 9.10.–3.11.2019. Pohjois-Haagassa 24.10. järjestettyyn asukastilaisuuteen osallistui 190 asukasta.

Muutokset linjastoon on tarkoitus toteuttaa elokuussa 2021.

HSL:n hallitus käsittelee suunnitelmaa kokouksessaan 17.12.

Joukkoliikennesuunnittelija Miska Peura, HSL, puhelin 09 4766 4363
Joukkoliikennesuunnittelija Harri Vuorinen, HSL, puhelin 09 4766 4242

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.201926.11.2019 15:41:14 EETTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjousk