Hakaniemeen runsaasti uusia palveluita – Siltasaari 10:n tilakysyntä käy vilkkaana

Kiinteistösijoitusyhtiö Antiloopin mittavin saneerausprojekti valmistuu pian, kun Hakaniemen uusi helmi Siltasaari 10 avaa ovensa marraskuussa. Tilakysyntä on ollut vilkasta, ja useita vuokrasopimuksia on jo allekirjoitettu.

Kiinteistöön avautuu muun muassa useita ravintoloita, jotka parantavat alueen palvelutarjontaa entisestään. Tulonsa ovat varmistaneet jo aamusta iltaan palveleva, huomisen ”husmanskostia” tarjoileva Story, autenttisia meksikolaisia tacoja valmistava Lopez y Lopez ja muun muassa Trattoria Sognosta sekä Restaurant Pennystä tutun Pia Olanterän uusi ravintolakonsepti Moloko, joka keskittyy suomalaisittain melko uuteen tuttavuuteen, korealaiseen barbequeen.

”Olemme erittäin innoissamme saadessamme julkistaa Hakaniemen paraatipaikalle näin hyvän valikoiman uusia ravintolatulokkaita. Siltasaari 10:n myötä alue elävöityy huomattavasti – sinne tulee aivan uudenlaista sykettä”, kohteen Asset Manager Tuomas Hulkkonen iloitsee.

Siltasaari 10:n upeisiin uusiin toimistotiloihin muuttavat muun muassa maailmanluokan markkinointitoimisto Dentsu, tapahtuma-alusta Brella, digitaalisen liiketoiminnan konsultointiyritys Frantic, tilintarkastuspalveluja tarjoava Tilintarkastusrengas, uuden ajan tilitoimisto ja ohjelmistotalo Tilitoimisto Lemon Tree sekä suuren muotiketjun Suomen pääkonttori. Elannon-talona tunnettuun kohteeseen tekevät paluun myös S-Market ja Emotion. Lisäksi Siltasaari 10:een on tulossa Antiloopin joustotilakonsepti POOL, joka tarjoaa joustavia tilaratkaisuja muutoksen tahtiin.

”POOL lupaa olla asiakkailleen aina sopiva ja palvelee erikokoisia tilatarpeita, oli kyse sitten pientoimistotilasta, neuvottelutilasta, podcast-studiosta tai tapahtumatilasta. Ripauksen luksusta ja rennon työilmapiirin tarjoaa POOL Business Lounge, johon yksilöt ja yritykset voivat tulla työskentelemään aina kunkin työpäivän tarpeen mukaan”, mainitsee POOL-tiloja luotsaava Associate Director Johanna Sarekoski.

Vastuullisuus, hyvinvointi ja kokonaisvaltainen kehitys edellä

Antiloopin keskeisiin arvoihin lukeutuva vastuullisuus on merkittävässä roolissa myös Siltasaari 10:ssä. Kohteeseen haetaan sekä ympäristövastuullisuudesta kertovaa LEED-sertifikaattia että käyttäjien hyvinvointiin keskittyvää WELL-sertifikaattia. LEED-sertifikaatissa tavoitellaan saneeratulle kiinteistölle varsin poikkeuksellista Platina-luokitusta ja WELL-sertifikaatissa Gold-luokitusta. Käyttäjien hyvinvointiin on panostettu muun muassa kohteen kellarista löytyvällä yli 400 paikan pyöräparkilla ja sosiaalitiloilla, joilla pyöräilijöille mahdollistetaan vähintään autoilijoihin verrattavissa oleva käyttökokemus.

”Toteutunut vuokralaiskysyntä on ilahduttanut meitä ja osoittaa asiakkaidemme näkevän kehittyvän Hakaniemen juuri niin vetovoimaisena kuin toivoimmekin. Meille on tärkeää, että kiinteistö on aina tiiviissä vuorovaikutuksessa lähiympäristönsä kanssa – siksi kehityskohteenamme ei koskaan ole pelkkä kiinteistö, vaan koko lähialue työntekijöineen ja asukkaineen”, Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi toteaa.

Tuomas Sahi
Chief Executive Officer,
tuomas.sahi@antilooppi.fi
p. 0400907877