Haleon ja Tamro jatkavat yhteistyötään Suomessa

Lääkeyritys Haleon ja lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija ja palveluntarjoaja Tamro ovat allekirjoittaneet uuden monivuotisen sopimuksen (Haleon tunnettiin nimellä GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Finland 18.7.2022 saakka). Sopimuksen mukaan Tamro vastaa jatkossakin Haleonin tuotteiden varastoinnista ja jakelusta apteekeille, sairaaloille ja vähittäiskaupoille Suomessa.

– Olemme erittäin iloisia voidessamme jatkaa yhteistyötä Tamron kanssa solmittuamme tämän uuden, monivuotisen sopimuksen. Tamrolla on vahva näyttö erinomaisesti hoidetuista varastointi- ja jakelupalveluista, ja Tamro onkin ollut luotettava kumppanimme jo useiden vuosien ajan. Odotamme jatkuvaa yhteistyötämme sekä heiltä saamaamme tärkeää tukea tehtävässämme toimittaa parempaa jokapäiväistä terveyttä ihmisille, sanoo Haleonin toimitusjohtaja Carlos Oropeza.

– On hienoa, että pääsemme jatkamaan hyvää yhteistyötämme pitkäaikaisen kumppanimme kanssa. Olemme Tamrossa ylpeitä, että saamme olla varmistamassa Haleonin vahvojen ja menestyvien valmisteiden, kuten Panadolin, Voltarenin, Nicotinellin ja Otrivinin saatavuutta ympäri Suomen, Tamron avainasiakaspäällikkö Petteri Lajolinna sanoo.

Haleon

Haleon on yksi maailman suurimmista kuluttajaterveydenhuollon yrityksistä. Omistamme joitakin maailman suosituimpia terveysalan tuotemerkkejä, joihin kuuluvat Sensodyne, Voltaren, Parodontax, Panadol, Corega (Polident) ja Otrivin. Nämä tuotemerkit menestyvät yli 100 maassa ympäri maailman, koska ne viestivät intohimostamme tieteen takaamaan laatuun. Tuotteitamme innoittavat miljoonien päivittäin apteekeissa, supermarketeissa, kaupoissa tai verkossa asioivien ihmisten todelliset tarpeet.

Lue lisää: www.haleon.com/

Tamron tehtävänä on toimittaa terveyttä. Lähes 60 % Suomessa tarvittavista lääkkeistä kulkee kauttamme sairaaloihin, apteekkeihin ja vähittäiskauppoihin. Lääke- ja terveystuotejakelun lisäksi tarjoamme datapohjaisia palveluja, myynnin ja markkinoinnin palveluja sekä kotihoidon digitaalisia hoivaratkaisuja. Lääkehuoltoa ja suomalaista hyvinvointia olemme kehittäneet osana terveydenhuollon verkostoa vuodesta 1895 lähtien.

Tamro Oyj:n liikevaihto on 1,6 miljardia euroa, ja meillä työskentelee 470 ammattilaista. Tytär- ja yhteisyrityksiämme ovat Medaffcon Oy ja Pharmac Finland Oy. Tamro kuuluu PHOENIX-konserniin, joka on Euroopan johtava terveystoimialan palveluiden tuottaja.

Lue lisää: www.tamro.fi

Lue lisää: www.tamro.fi