Hämeen alueelle uusia hallitusammattilaisia

Hallitustyöskentelyn osaamista mittaava Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-tutkinto järjestettiin marraskuussa. ”HHJ-tutkinto järjestettiin neljättä kertaa etänä 16.11. Hämeen kauppakamarin alueelta tutkinnon läpäisi 13 henkilöä, joista yhdeksän on Päijät-Hämeestä ja neljä henkilöä Kanta-Hämeestä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.

HHJ-tutkinnon suorittaneet Hämeen kauppakamarin alueella:

Hallintopäällikkö Paula Hallaneva, Verkonrakentaja Wire Oy, Parola

Toimitusjohtaja Antti Hartman, HögforsGST Oy, Nastola

Tiimipäällikkö Anastasia Kanervisto, Linnan Kehitys Oy, Hämeenlinna

Kehityspäällikkö Denis Mustonen, Lahden kaupunki, Lahti

Toimitusjohtaja Hannu Mustonen, Aqua Palvelu Oy, Lahti

Verkkopäällikkö Harri Mäki-Saari, Lahti Energia Oy, Lahti

Kehittäjä; yritys- ja kaupunkikehitys Pia Niemikotka, Linnan Kehitys Oy, Hämeenlinna

Toimitusjohtaja Matti Pietilä, Finlandia Kirja Oy, Lahti

Talous- ja hallintopäällikkö Pekka Sahlberg, Kiertokapula Oy, Hämeenlinna

Toimitusjohtaja Hanna Salmi, Startex Oy, Hollola

Toimitusjohtaja Teemu Sarhemaa, OP Järvi-Häme, Vääksy

Elinkeinopäällikkö Miikka Venäläinen, Lahden kaupunki, Lahti

Toimitusjohtaja Heta Vihervirta-Vuontelo, Päijät-Hämeen Yrittäjät, Lahti

Lisäksi Hämeen kauppakamarin HHJ-kurssin käyneistä tutkinnon suoritti Haltija Group Oy:n myynti- ja viestintäjohtaja Maarit Lepén Espoosta.

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä. ”Tutkinnon on Hämeen kauppakamarin alueella tähän mennessä suorittanut yli 430 hallitusammattilaista. Ennen kuin tutkintoon voi osallistua on suoritettava Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -kurssi. Seuraava HHJ-kurssimme järjestetään 17.02.2022 alkaen Lahdessa. Lisäksi järjestämme Hämeenlinnassa 10.-11.2. HHJ-puheenjohtajakurssin, johon osallistujilta edellytetään HHJ-kurssin käymistä tai vastaavien tietojen hallitsemista”, Eerikäinen kertoo.

HHJ-kurssi ja sen teemakoulutukset ovat koronan vuoksi siirtyneet osittain verkkoon, ja kurssien samoin kuin HHJ-tutkinnon sähköisiä toteutuksia kehitetään aktiivisesti lähikoulutusten rinnalla.

Tampereen kauppakamari ja Hallituspartnerit ry järjestävät tutkinnon kolme kertaa vuodessa. Seuraava tutkinto järjestetään etänä 30.3.2022 ja ilmoittautuminen alkoi 8.12.2021.

Puh:040 739 9303

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen. Hämeen kauppakamari on Vuoden kauppakamari kaudella 2021-2022.

Kansainväliset osaajat vierailevat hämäläisissä yrityksissä23.11.2021 09:30:00 EET | Tiedote

Hämeen kauppakamari on syksyn aikana lähestynyt alueen yrityksiä Kansainvälinen osaaja -teemapäivällä. ”Kyseessä on ulkomaalaisen opiskelijan yhden päivän tutustumisesta alueemme yritykseen tämän viikon aikana. Teemapäivään olemme saaneet mukaan 15 hämäläisyritystä, joissa vierailee 1–3 opiskelijaa ammattikorkeakoulusta tai yliopistosta”, kertoo Hämeen kauppakamarin kehityspäällikkö Mirja Ojantausta.

Kamppailu Hämeen Herruudesta käynnistyy perjantaina28.10.2021 07:50:00 EEST | Tiedote

Pelicansin, HPK:n ja Hämeen kauppakamarin viisi vuotta sitten lanseeraama taistelu Hämeen Herruudesta jatkuu tällä kaudella. Pelicansin ja HPK:n kauden ensimmäinen ottelu pelataan Lahdessa perjantaina 29.10. ”Liigan runkosarjan keskinäisissä otteluissa enemmän pisteitä kerännyt joukkue ansaitsee kiertopalkinnon lisäksi 5 000 euroa seuran junioritoimintaan. Tämän sarjakauden Hämeen Herruuden yhteistyökumppaneina toimivat kauppakamarin lisäksi Osuuskauppa Hämeenmaa, Etelä-Suomen Sanomat ja Hämeen Sanomat”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyritysten positiivinen suhdannetrendi jatkuu27.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten hyvä suhdannetilanne on pysynyt lähes ennallaan verrattuna heinäkuuhun. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä lokakuussa tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Lähikuukausien suhdannenäkymät ovat pysyneet lähes samalla tasolla kuin heinäkuussa ja suhdannearviot ovat alueellamme nyt lokakuussa lähellä koko maan keskiarvoa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.