Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä valmistuville opiskelijoille

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä 5.6.2021 toiminta-alueellaan valmistuville opiskelijoille. ”Hämeen kauppakamarin hallitus päätti viiden vuoden ajan myöntää stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari onnittelee valmistuvia opiskelijoita.

Stipendiohjelma on voimassa vuosina 2018-2022 ja stipendit jaetaan opiskelijoille vuosittain yleensä oppilaitosten kevään valmistujaisjuhlissa. Stipendin arvo on 250 euroa / opiskelija.

Lukion ja toisen asteen ammatillisia oppilaitoksia on Hämeen kauppakamarin toiminta-alueella 25 ja oppilaitoksilla on oikeus valita stipendin saaja, joka täyttää myöntämisedellytykset.

Stipendinsaajat kunnittain ja oppilaitoksittain keväällä 2021:

Lukiot:

Padasjoen lukio, Sofia Ounila

Sysmä
Sysmän Lukio, Nette Rimpioja

Toisen asteen ammatilliset oppilaitokset (merkonomikoulutusohjelmat):

Forssa
Forssan ammatti-instituutti, Karita Tanski

Hämeenlinna
Ammattiopisto Tavastia, Janna Sillanpää

Lahti
Koulutuskeskus Salpaus, Teemu Timonen

Kauppakamari haluaa stipendeillä kannustaa nuoria yritysmyönteiseen asenteeseen ja luoda positiivista kuvaa yritystoiminnan mahdollisuuksista nuoren uravalintana. Stipendien myötä tuodaan esille myös kauppakamarin toimintaa yritysten toimintaedellytysten edistäjänä ja alueellisena vaikuttajana.

Puh:040 739 9303

Hämeen kauppakamari onnittelee valmistuvia opiskelijoita.

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen.

Liikesivistysrahaston uusi Hämeen aluetoimikunta on perustettu10.6.2021 14:44:36 EEST | Tiedote

Liikesivistysrahaston Lahden ja Hämeenlinnan toiminta-alueet on Kannatusyhdistyksen hallituksen päätöksen mukaisesti yhdistetty uudeksi Hämeen aluetoimikunnaksi. Aluetoimikuntien yhdistämisellä tavoitellaan aiempaa suurempaa hyötyä Lappeenrannan-Lahden teknillisen yliopisto LUTin ja Hämeen ammattikorkeakoulun tarjoamasta tutkimus- ja kehittämispotentiaalista alueen elinkeinoelämälle sekä samalla Liikesivistysrahaston jäsen- ja varainhankinnalle.

Hämeessä yritysten verojalanjälki oli yli 2,2 miljardia euroa1.6.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Kanta- ja Päijät-Hämeeseen rekisteröityneiden yritysten veronjalanjälki oli yhteensä yli 2,2 miljardia euroa vuonna 2019, selviää Keskuskauppakamarin julkaisemasta Suuresta Veroselvityksestä. ”Sekä päijäthämäläisten että kantahämäläisten yritysten kerryttämä verojalanjälki on kasvanut vuosina 2015-2019. Alueemme yritysten verojalanjälki on noussut yli 300 miljoonalla vuodesta 2017. Yritysten maksamat ja tilittämät verot olivat Päijät-Hämeessä 1,3 miljardia euroa ja Kanta-Hämeessä 962 miljoonaa euroa vuodelta 2019. Päijät-Hämeessä maksetun yhteisöveron määrä laski hieman, mutta Kanta-Hämeessä yhteisöveron määrä kasvoi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen alueelle 23 uutta hallitusammattilaista27.5.2021 11:03:46 EEST | Tiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintoon osallistui toukokuussa 521 henkilöä, joista 477 läpäisi kokeen. ”Koronan vuoksi Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-tutkinto järjestettiin kolmatta kertaa etänä. Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 23 henkilöä, joista Päijät-Hämeestä on 15 ja Kanta-Hämeestä kahdeksan henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.

Nyt on kasvun paikka3.5.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueella yritysten tulevaisuudenodotuksissa on näkyvissä orastavaa kasvua koronapandemian vallitsevassa tilanteessa. Tieto selviää kauppakamareiden viimeisimmästä pikakyselystä, joka tehtiin ennen vappua. ”Konkurssiriski on laskenut, mutta vielä yrityksissä on varovaista henkilöstöpolitiikkaa. Hämeessä toimivien yritysten maksuvalmiustilanne on positiivinen uutinen, koska vain noin 10 prosenttia kertoo maksuvalmiuden olevan välttävä tai heikko. Nyt viimeistään yrityksillä pitäisi olla korona-exit-suunnitelma, jotta ne eivät menetä markkinaosuuksiaan”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kasvun odotetaan käynnistyvän kesällä27.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Epidemiatilanne luo edelleen epävarmuutta Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannenäkymiin. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeen vaisut tulevaisuuden näkymät yllättivät. Vaikka yritykset odottavat kasvun alkavan kesällä, niin työllisyystilanne on edelleen heikko ja työikäisten rokotukset ovat lähteneet hitaasti käyntiin erityisesti Päijät-Hämeessä. Toisin kuin muualla Suomessa, yleinen positiivisuus ei näy Hämeessä”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.