Hämeen kauppakamari rikkoi tuhannen jäsenen rajan

Hämeen kauppakamarin jäsenmäärä ylitti tuhannen jäsenen rajapyykin juuri ennen 80-juhlavuotta. ”Jäsenistömme yhteenlaskettu liikevaihto vastaa noin puolta koko toimialueemme yritysten liikevaihdosta ja jäsenistömme palveluksessa on yli puolet maakuntiemme (Päijät- ja Kanta-Häme) työvoimasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen (Kuva: Tarmo Valmela/Photodance Valmela)

Hämeen kauppakamarin tuhannes uusi jäsen on hämeenlinnalainen IT4B Partners Oy, joka on uuden ajan IT-palvelutalo.

”Olemme erittäin tyytyväisiä vaikuttavuutemme kasvusta. Yritysjäsenten lisäksi vuoden 2019 alusta alkaen ovat kaikki alueemme kunnat ja ammatilliset oppilaitokset olleet Hämeen kauppakamarin jäseninä”, Eerikäinen toteaa.

Hämeen kauppakamarin toiminnan painopistealueita ovat olleet osaavan työvoiman saannin turvaaminen, oppilaitosyhteistyön tiivistäminen ja vastuullinen yritystoiminta. ”Yhdessä jäsenistömme kanssa olemme vahvistaneet edellä mainittujen tavoitteiden saavuttamisessa ja panostukset jatkuvat alkavalla vuosikymmenellä”, sanoo Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin (ent. Lahden kauppakamari) toiminta käynnistyi Lahdessa vuonna 1940. Toiminta-alueena oli nykyisen Päijät-Hämeen alueen lisäksi alueita Loviisaan saakka. Vuonna 2007 Lahden kauppakamari sekä Hämeenlinnan ja Forssan kaupunkiseuduilla toiminut Hämeen kauppakamari yhdistyivät ja toiminta jatkui Hämeen kauppakamarin nimen alla. Hämeen kauppakamari on nykyisin Suomen kuudenneksi suurin kauppakamari.

Hämeessä kiinteistöalalle viisi uutta laillistettua välittäjää7.1.2020 09:43:12 EETTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin tämän syksyn koekierroksella 156 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 36 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Hämeenlinnasta sekä Lahdesta kaksi henkilöä ja Forssasta yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Lisää hallitusammattilaisia Hämeeseen22.11.2019 08:00:00 EETTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui marraskuussa 296 henkilöä, joista 277 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 13 henkilöä, joista seitsemän on Lahdesta, kolme Hämeenlinnasta ja yksi henkilö Asikkalasta, Hartolasta sekä Heinolasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.”

Kamppailu Hämeen Herruudesta starttaa ensi viikolla21.11.2019 09:51:39 EETTiedote

Pelicans ja HPK kamppailevat tällä sarjakaudella neljännen kerran Hämeen Herruudesta, kun hämäläistä yhteistyötä ja joukkovoimaa vahvistetaan alueen omalla jääkiekkosarjalla. ”Hämeen Herruus saa jatkoa, kun Pelicans ja HPK kohtaavat alkaneella kaudella ensimmäistä kertaa perjantaina 29.11. Lahdessa. Olemme tyytyväisiä, että olemme saaneet yhteistyöhön uusina mukaan Hämeen liiton ja Päijät-Hämeen liiton. Siten myös maakuntaliitot ovat kannustamassa alueemme Liiga-joukkueita”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kanta-Hämeen yhteisövero oli 80 miljoonaa euroa vuonna 201821.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Vuonna 2018 suurimmat yhteisöverot Kanta-Hämeestä kertyivät Hämeenlinnassa, Riihimäellä ja Forssassa toimivilta yrityksiltä, selviää Keskuskauppakamarin laskelmista. ”Tiedoista selviää, että Kanta-Hämeessä yritykset maksoivat yhteisöveroa 80 miljoonaa euroa viime vuonna. Yhteisöveron määrä kuvastaa yritystoiminnan kannattavuutta. Lisäksi viime vuoden työllisyyden kasvu vahvistavaa signaalia, että alueemme yrityksillä on mennyt hyvin ja työllisyysaste on noussut. Hyvä vire on jatkunut myös tänä vuonna”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Päijät-Hämeen yhteisövero oli 96 miljoonaa euroa vuonna 201818.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Vuonna 2018 suurimmat yhteisöverot Päijät-Hämeestä kertyivät Lahdessa, Hollolassa ja Orimattilassa toimivilta yrityksiltä, selviää Keskuskauppakamarin laskelmista. ”Tiedoista selviää, että Päijät-Hämeessä yritykset maksoivat yhteisöveroa 96 miljoonaa euroa viime vuonna. Yhteisöveron määrä kuvastaa yritystoiminnan kannattavuutta. Lisäksi viime vuoden työllisyyden kasvu vahvistavaa signaalia, että alueemme yrityksillä on mennyt hyvin ja työllisyysaste on noussut. Hyvä vire on jatkunut myös tänä vuonna”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.