Hämeen kauppakamarin kevätkokous valitsi Vaalivaliokunnan jäsenet

Hämeen kauppakamarin kevätkokouksessa 9.6.2022 valittiin hallituksen ehdotuksen mukaisesti Vaalivaliokunnan jäsenet seuraavaan kevätkokoukseen 2023 asti. Valiokunnan puheenjohtajana jatkaa kauppaneuvos Risto Korkka ja jäseninä jatkavat teollisuusneuvos Eero Pekkola, yrittäjä, yritysneuvoja Risto Salminen ja talousneuvos, toimitusjohtaja Pekka Väre.

Vaalivaliokunnan jäsenet seuraavaan kevätkokoukseen 2023 asti.

Hämeen kauppakamarin Vaalivaliokunta 2022–2023

Risto Korkka
, kauppaneuvos

Jäsenet
Eero Pekkola
, teollisuusneuvos
Risto Salminen, yrittäjä, yritysneuvoja
Pekka Väre
, talousneuvos, toimitusjohtaja, Puutyöliike Pekka Väre Ky

Vaalivaliokunnan sihteerinä toimii Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Vaalivaliokunta toimii seuraavaan kevätkokoukseen asti. Sen jäseneksi voidaan valita henkilö, jolla on laaja tuntemus Hämeen kauppakamarin toiminnasta ja toiminta-alueen elinkeinoelämästä.

Vaalivaliokunta valitsee Hämeen kauppakamarin luottamushenkilöt. Sen tehtävänä on tehdä ehdotus Hämeen kauppakamarin kokoukselle kauppakamarin puheenjohtajan, varapuheenjohtajien, hallituksen jäsenten sekä Keskuskauppakamarin valtuuskuntaan valittavista kauppakamarin edustajista.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Olli Vormisto, p. 050 358 8336

Vaalivaliokunnan jäsenet seuraavaan kevätkokoukseen 2023 asti.

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen. Hämeen kauppakamari on Vuoden kauppakamari kaudella 2021–2022.

Hämeessä varovaisen toiveikkaat suhdannenäkymät21.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Työvoimapula ja kannattavuuden heikkeneminen vaikuttavat yritysten suhdannenäkymiin Hämeessä, selviää Hämeen kauppakamarin tuoreimmasta talouskyselystä. ”Alueemme yritysten suhdannenäkymät ovat varovaisen positiivisia ja yritykset uskovat tilauskannan kasvuun. Pula osaavasta työvoimasta lisää kuitenkin haasteita yritysten toimintaan. Lisäksi tuotantokustannusten nousu vaikuttaa yritysten kannattavuuteen”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Yrityksillä patoutuneita hintapaineita17.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Hämeessä yrityksillä on paineita nostaa myyntihintoja tuotantokustannusten kallistumisen takia, selviää kauppakamarin tuoreesta talouskyselystä. ”Alueemme yrityksillä on selkeästi patoutunut tarve siirtää tuotantokuluja myyntihintoihin, ja lähikuukausina yritykset arvioivatkin joutuvansa nostamaan hintoja keskimääräisesti enemmän kuin muualla Suomessa vastanneet yritykset”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä valmistuville opiskelijoille4.6.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä 4.6.2022 toiminta-alueellaan valmistuville opiskelijoille. ”Hämeen kauppakamarin hallitus päätti viiden vuoden ajan myöntää stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Valtion infrainvestointiohjelman rahoitus ei ole realistinen2.5.2022 07:59:45 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamari pitää erityisesti nykyisen rataverkoston kehittämistä ja Hämeen poikittaisten liikenneväylien tason parantamista alueen tärkeimpinä tavoitteina. ”Panokset pitäisi sijoittaa nykyisen pääradan kehittämiseen ja valtatieverkoston parantamiseen, eikä suunnitella uusia hankkeita lisää. Venäjän epävakaa tilanne korostaa entisestään myös energian saatavuuteen liittyviä haasteita, mikä vauhdittaa fossiilisista polttoaineista luopumista. Raideliikenne on keskeisessä roolissa tehokkaassa ja päästöttömässä liikkumisessa”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.