Hämeen kauppakamarin puheenjohtajaksi Olli Vormisto

Hämeen kauppakamarin syyskokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormiston. Uusiksi varapuheenjohtajiksi valittiin Etelä-Hämeen Osuuspankin toimitusjohtaja Mika Helin ja Wipak Oy:n toimitusjohtaja Tuija Suur-Hamari. Lisäksi DA-Groupin toimitusjohtaja Sami Kotiniemi valittiin jatkamaan kolmantena varapuheenjohtajana.

Puheenjohtajaksi valittu Olli Vormisto aloittaa puheenjohtajakautensa tyytyväisenä kauppakamarin toiminnan kehitykseen. ”Hämeen kauppakamari on viime vuosina kehittynyt vahvasti positiiviseen suuntaan. Tästä kehityksestä uusimpana tunnustuksena on valinta vuoden kauppakamariksi 2021. On hienoa päästä aloittamaan menestyvän, hyvin toimivan ja alueellisesti vaikuttavan organisaaton hallituksen puheenjohtajana”, Vormisto toteaa.

Uudet hallitusvahvistukset

Uusiksi hallitusvahvistuksiksi nousevat SSAB Europe Oy:n tehtaanjohtaja Anders Ek, Hattulan kunnanjohtaja Pekka Järvi, Forssan Yrityskehitys Oy:n toimitusjohtaja Riikka Riihimäki, Kesko Oyj:n Etelä-Suomen aluejohtaja Mika Sivula, Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen ja Voglia Oy:n toimitusjohtaja Katriina Virtanen.

Hämeen kauppakamarin hallitus vuonna 2022

Puheenjohtaja Olli Vormisto, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Hämeenmaa, Lahti (uusi pj.)

Varapuheenjohtaja Mika Helin, toimitusjohtaja, Etelä-Hämeen Osuuspankki,  Hämeenlinna (uusi varapj.)

Varapuheenjohtaja Sami Kotiniemi, toimitusjohtaja, DA-Group, Forssa

Varapuheenjohtaja Tuija Suur-Hamari, toimitusjohtaja, Wipak Oy, Lahti (uusi varapj.)

Anders Ek, tehtaanjohtaja, SSAB Europe Oy, Hämeenlinna (uusi)

Jarkko Haukilahti, paikallisjohtaja, Mediatalo ESA Oy, Lahti

Pekka Järvi, kunnanjohtaja, Hattulan kunta (uusi)

Tapani Kiiski, toimitusjohtaja, Raute Oyj, Lahti

Mika Laine, hallituksen puheenjohtaja, Envor Group Oy, Forssa

Tea Lehto, toimitusjohtaja, TMT. Malinen Oy, Lahti

Timo Mattila, Director, global material management, Konecranes Oyj, Hämeenlinna

Marika Mesimäki, toimitusjohtaja, Oakhill Oy, Lahti

Jukka Rantanen, toimitusjohtaja, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Pär-Gustaf Relander, hallituksen puheenjohtaja, Polttimo Oy, Lahti

Riikka Riihimäki, toimitusjohtaja, Forssan Yrityskehitys Oy, Forssa (uusi)

Jan Räsänen, toimitusjohtaja, Heinolan Sahakoneet Oy, Heinola

Kari Saarinen, toimitusjohtaja, Linnan Kehitys Oy, Hämeenlinna

Kari Simolin, toimitusjohtaja, Dieffenbacher Panelboard Oy, Lahti

Mika Sivula, aluejohtaja, Kesko Oyj, Etelä-Suomi (uusi)

Pekka Timonen, kaupunginjohtaja, Lahden kaupunki (uusi)

Pekka Vihma, osakas, hallituksen jäsen, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

Katriina Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy, Hämeenlinna (uusi)

Puheenjohtajisto ja hallitus valittiin Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa Hämeenlinnassa keskiviikkona 24.11.2021.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja (v. 2022) Olli Vormisto, p. 050 358 8336

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen.

Kansainväliset osaajat vierailevat hämäläisissä yrityksissä23.11.2021 09:30:00 EET | Tiedote

Hämeen kauppakamari on syksyn aikana lähestynyt alueen yrityksiä Kansainvälinen osaaja -teemapäivällä. ”Kyseessä on ulkomaalaisen opiskelijan yhden päivän tutustumisesta alueemme yritykseen tämän viikon aikana. Teemapäivään olemme saaneet mukaan 15 hämäläisyritystä, joissa vierailee 1–3 opiskelijaa ammattikorkeakoulusta tai yliopistosta”, kertoo Hämeen kauppakamarin kehityspäällikkö Mirja Ojantausta.

Kamppailu Hämeen Herruudesta käynnistyy perjantaina28.10.2021 07:50:00 EEST | Tiedote

Pelicansin, HPK:n ja Hämeen kauppakamarin viisi vuotta sitten lanseeraama taistelu Hämeen Herruudesta jatkuu tällä kaudella. Pelicansin ja HPK:n kauden ensimmäinen ottelu pelataan Lahdessa perjantaina 29.10. ”Liigan runkosarjan keskinäisissä otteluissa enemmän pisteitä kerännyt joukkue ansaitsee kiertopalkinnon lisäksi 5 000 euroa seuran junioritoimintaan. Tämän sarjakauden Hämeen Herruuden yhteistyökumppaneina toimivat kauppakamarin lisäksi Osuuskauppa Hämeenmaa, Etelä-Suomen Sanomat ja Hämeen Sanomat”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyritysten positiivinen suhdannetrendi jatkuu27.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten hyvä suhdannetilanne on pysynyt lähes ennallaan verrattuna heinäkuuhun. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä lokakuussa tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Lähikuukausien suhdannenäkymät ovat pysyneet lähes samalla tasolla kuin heinäkuussa ja suhdannearviot ovat alueellamme nyt lokakuussa lähellä koko maan keskiarvoa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Etä- ja hybridijohtamisesta tulee ”uusi normaali”21.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Etätyö on tullut jäädäkseen koronan jälkeen ja nyt yrityksissä tarvitaan uudenlaisia tapoja johtaa. Tieto selviää kauppakamarien viimeisimmästä koronakyselystä. ”Koronakriisin jälkeen etätyö- ja hybridijohtaminen tulevat entistä suurempaan rooliin yritystoiminnassa ja työntekemisessä. Etätyön lisääntyessä ja kokouskäytäntöjen muuttuessa haasteeksi nousee uudenlainen johtamistapa. Lisäksi työmatkustaminen vähenee, jonka myötä myös matkakustannukset ja ympäristöpäästöt laskevat”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.