Hämeen kauppakamarin puheenjohtajaksi Pekka Vihma

Hämeen kauppakamarin syyskokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Vanajanlinna Group Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vihman. DA-Design Oy:n toimitusjohtaja Sami Kotiniemi ja Voglia Oy:n toimitusjohtaja Markku Virtanen valittiin jatkamaan varapuheenjohtajina. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto. Raute Oyj:n toimitusjohtaja Tapani Kiiski toimii puheenjohtajiston neuvonantajana.

Pekka Vihma

Puheenjohtaja Pekka Vihma kiittää saamastaan luottamuksesta.”Koen kauppakamaritoiminnan tärkeäksi ja mitään toimialaa unohtamatta tavoitteenamme on rohkaista yrityksiä kasvuun. Alueellamme on omat haasteensa osaavan työvoiman rekrytoinnissa, mutta kauppakamari pyrkii toiminnallaan parantamaan yritysten työvoiman saantia”, Vihma toteaa.

”Pidän myös erityisen ilahduttavana Hämeen kauppakamarin Stipendiohjelmaa. Sen avulla voimme saada suoran yhteyden nuoriin, jotka aktiivisesti suuntautuvat yritystoimintaan. Odotan innolla kauppakamarin puheenjohtajana yhteistyötä alueemme eri toimijoiden kanssa”, kertoo Vihma.

Uudet hallitusvahvistukset

Uusiksi hallitusvahvistuksiksi nousevat Kesko Oyj, Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä, Konecranes Oyj:n Director, global material management Timo Mattila, Orimattilan kaupunginjohtaja Osmo Pieski ja Kultakeskus Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Ruohola.

Hämeen kauppakamarin hallitus vuonna 2018

Puheenjohtaja Pekka Vihma, toimitusjohtaja, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna (uusi pj.)

Varapuheenjohtaja Sami Kotiniemi, toimitusjohtaja, DA-Design Oy, Forssa

Varapuheenjohtaja Markku Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy, Hämeenlinna

Varapuheenjohtaja Olli Vormisto, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Hämeenmaa, Lahti (uusi vpj.)

Jarkko Haukilahti, hallituksen puheenjohtaja, Esan Kirjapaino Oy, Lahti

Timo Heikkilä, aluejohtaja, Kesko Oyj, Etelä-Suomi (uusi)

Jarmo Kastell, tehtaanjohtaja, SSAB Europe Oy, Hämeenlinna

Tapani Kiiski, puheenjohtajiston neuvonantaja, toimitusjohtaja, Raute Oyj, Lahti

Kari Kiiskinen, toimitusjohtaja, Heinolan Sahakoneet Oy, Heinola

Mervi Käki, toimitusjohtaja, Linnan Kehitys Oy, Hämeenlinna

Mika Laine, hallituksen puheenjohtaja, Envor Group Oy, Forssa

Timo Laine, toimitusjohtaja, Päijät-Hämeen Osuuspankki, Lahti

Tea Lehto, toimitusjohtaja, FinnSonic Oy, Lahti

Hans Martens, toimitusjohtaja, SEW-EURODRIVE Oy, Hollola

Timo Mattila, Director, global material management, Konecranes Oyj, Hämeenlinna (uusi)

Minna Penttilä, hallituksen jäsen, Kutomon Fysioterapia ja Liikuntakeskus Oy, Forssa

Osmo Pieski, kaupunginjohtaja, Orimattila (uusi)

Jukka Rantanen, toimitusjohtaja, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Pär-Gustaf Relander, hallituksen puheenjohtaja, Polttimo Oy, Lahti

Ilkka Ruohola, toimitusjohtaja, Kultakeskus Oy (uusi)

Kari Simolin, toimitusjohtaja, Dieffenbacher Panelboard Oy, Lahti

Juhani Sjöman, toimitusjohtaja, FM-Haus Oy, Jokioinen

Puheenjohtajisto ja hallitus valittiin Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa Hämeenlinnassa torstaina 23.11.2017.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja (v. 2018) Pekka Vihma, p. 0400 485 444

Pekka Vihma

Niemenkatu 73

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Yritysten on aktivoiduttava etsimään osaavaa nuorta työvoimaa27.3.2018 13:00Tiedote

Hämeessä yritykset ovat kiinnostuneet tarjoamaan alueen opiskelijoille lopputyömahdollisuutta, selviää Hämeen kauppakamarin maaliskuussa tekemästä oppilaitosyhteistyö- ja kesätyöpaikkakyselystä. Myös projektiyhteistyöstä Hämeen alueella toimivien oppilaitosten kanssa on kiinnostunut 70 % kyselyyn vastanneista. ”Jotta varmistamme osaavan työvoiman saatavuuden Hämeessä, pitää yritysten aktiivisesti etsiä hyviä työntekijöitä alueemme oppilaitoksista”, korostaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kauppakamarit: Riihimäen kolmioraide myös matkustajaliikenteen käyttöön20.3.2018 15:18Tiedote

Hämeen kauppakamari ehdottaa yhdessä Etelä-Karjalan, Kymenlaakson ja Tampereen kaup-pakamarien kanssa, että VR ottaisi suunnitelmiinsa IC- ja Pendolino-junien liikenteen käynnis-tämisen Lahden ja Tampereen välille. ”Riihimäen kolmiorata nopeuttaisi Kaakkois-Suomesta pendelöivien matkustajien matka-aikaa esimerkiksi Tampereelle noin puolellatoista tunnilla ja Lahti-Hämeenlinna -pikajunayhteys olisi vain reilut 40 minuuttia”, toteaa Hämeen kauppaka-marin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Häme kasvussa – erityisesti teollisuudessa31.1.2018 10:04Tiedote

Hämeessä teollisuus- ja rakennusalan yritysten lähikuukausia koskevat suhdannenäkymät ovat parantuneet, selviää EK:n tammikuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Teollisuus- ja rakennusalan yritysten suhdannenäkymät ovat Hämeessä kohentuneet; lähikuukausien suhdanneodotuksien saldoluku oli tammikuussa +20, kun lokakuussa se oli -9 (*). Hämeessä teollisuus on valtakunnallisesti hyvässä kasvuvauhdissa. Myös kaupan ja palvelualan yrityksissä pessimismi on vähentynyt”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin yritysbarometri: Ilmassa optimismia, mutta ammattitaitoisesta työvoimasta pulaa10.1.2018 08:00Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yrityksistä 60 % ilmoittaa liikevaihtonsa olleen vuonna 2017 suurempi kuin vuonna 2016, selviää kauppakamarin joulukuussa tekemästä barometrikyselystä. ”Yritysten arviot liikevaihdon paranemisesta ovat pysyneet edelleen positiivisina. Saldoluku oli kesällä +49 ja nyt se on +50 (*). Lähes joka toinen vastanneista uskoo myös tilauskannan kasvavan seuraavan kuuden kuukauden aikana”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Tiestön rapautuminen pysäytettävä kriittisillä väylillä8.12.2017 08:30Tiedote

Juuri laadittu liikenneselvitys paljastaa tieverkolla liikkuvat raaka-aine- ja tavaravirrat sekä keskeisten toimialojen eniten käyttämät väylät Suomessa. Tieverkko mahdollistaa miljardien vientitulot. Siksi korjausvelka on saatava kuriin kuljetuksille kriittisillä väylillä. ”Päättäjien on hyvä tietää, että korjausvelan kasvu toimialojen eniten tarvitsemilla väylillä iskee viennin lisäksi kotimarkkinoihin”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.