Hämeen kauppakamarin puheenjohtajaksi Pekka Vihma

Hämeen kauppakamarin syyskokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Vanajanlinna Group Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vihman. DA-Design Oy:n toimitusjohtaja Sami Kotiniemi ja Voglia Oy:n toimitusjohtaja Markku Virtanen valittiin jatkamaan varapuheenjohtajina. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto. Raute Oyj:n toimitusjohtaja Tapani Kiiski toimii puheenjohtajiston neuvonantajana.

Pekka Vihma

Puheenjohtaja Pekka Vihma kiittää saamastaan luottamuksesta.”Koen kauppakamaritoiminnan tärkeäksi ja mitään toimialaa unohtamatta tavoitteenamme on rohkaista yrityksiä kasvuun. Alueellamme on omat haasteensa osaavan työvoiman rekrytoinnissa, mutta kauppakamari pyrkii toiminnallaan parantamaan yritysten työvoiman saantia”, Vihma toteaa.

”Pidän myös erityisen ilahduttavana Hämeen kauppakamarin Stipendiohjelmaa. Sen avulla voimme saada suoran yhteyden nuoriin, jotka aktiivisesti suuntautuvat yritystoimintaan. Odotan innolla kauppakamarin puheenjohtajana yhteistyötä alueemme eri toimijoiden kanssa”, kertoo Vihma.

Uudet hallitusvahvistukset

Uusiksi hallitusvahvistuksiksi nousevat Kesko Oyj, Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä, Konecranes Oyj:n Director, global material management Timo Mattila, Orimattilan kaupunginjohtaja Osmo Pieski ja Kultakeskus Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Ruohola.

Hämeen kauppakamarin hallitus vuonna 2018

Puheenjohtaja Pekka Vihma, toimitusjohtaja, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna (uusi pj.)

Varapuheenjohtaja Sami Kotiniemi, toimitusjohtaja, DA-Design Oy, Forssa

Varapuheenjohtaja Markku Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy, Hämeenlinna

Varapuheenjohtaja Olli Vormisto, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Hämeenmaa, Lahti (uusi vpj.)

Jarkko Haukilahti, hallituksen puheenjohtaja, Esan Kirjapaino Oy, Lahti

Timo Heikkilä, aluejohtaja, Kesko Oyj, Etelä-Suomi (uusi)

Jarmo Kastell, tehtaanjohtaja, SSAB Europe Oy, Hämeenlinna

Tapani Kiiski, puheenjohtajiston neuvonantaja, toimitusjohtaja, Raute Oyj, Lahti

Kari Kiiskinen, toimitusjohtaja, Heinolan Sahakoneet Oy, Heinola

Mervi Käki, toimitusjohtaja, Linnan Kehitys Oy, Hämeenlinna

Mika Laine, hallituksen puheenjohtaja, Envor Group Oy, Forssa

Timo Laine, toimitusjohtaja, Päijät-Hämeen Osuuspankki, Lahti

Tea Lehto, toimitusjohtaja, FinnSonic Oy, Lahti

Hans Martens, toimitusjohtaja, SEW-EURODRIVE Oy, Hollola

Timo Mattila, Director, global material management, Konecranes Oyj, Hämeenlinna (uusi)

Minna Penttilä, hallituksen jäsen, Kutomon Fysioterapia ja Liikuntakeskus Oy, Forssa

Osmo Pieski, kaupunginjohtaja, Orimattila (uusi)

Jukka Rantanen, toimitusjohtaja, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Pär-Gustaf Relander, hallituksen puheenjohtaja, Polttimo Oy, Lahti

Ilkka Ruohola, toimitusjohtaja, Kultakeskus Oy (uusi)

Kari Simolin, toimitusjohtaja, Dieffenbacher Panelboard Oy, Lahti

Juhani Sjöman, toimitusjohtaja, FM-Haus Oy, Jokioinen

Puheenjohtajisto ja hallitus valittiin Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa Hämeenlinnassa torstaina 23.11.2017.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja (v. 2018) Pekka Vihma, p. 0400 485 444

Pekka Vihma

Hämeen tärkeimmät liikennehankkeet listattu27.8.2018 00:15Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. ”Hämeen kauppakamarin alueelta mukana ovat vt 12 välillä Uusikylä-Tillola, vt 2 Helsinki-Forssa-Pori palvelutason parantaminen, vt 10 kehittäminen kaupunkimaisena pääväylänä Hämeenlinnan kantakaupungin alueella ja Helsinki-Riihimäki-Tampere -radan kapasiteetin lisääminen. Esille on noussut myös vt 10 kehittäminen välillä Tuulonen-Hämeenlinna”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyritysten suhdanneodotukset lähes ennallaan1.8.2018 10:07Tiedote

Hämeessä yritysten lähikuukausia koskevat suhdanneodotukset ovat varovaisemmat kuin keväällä, selviää EK:n heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Hämeessä yritykset arvioivat suhdanteiden pysyvän lähikuukausina lähes ennallaan; suhdanneodotuksien saldoluku oli heinäkuussa +1, kun huhtikuussa se oli +25 (*). Huolimatta varovaisuudesta yritysten suhdannetilanne on Hämeessä vahva”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin yritysbarometri: Vienti vahvistaa Hämeen kasvua28.6.2018 11:30Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yrityksistä 49 % ilmoittaa liikevaihtonsa olevan vuonna 2018 suurempi verrattuna vuoteen 2017, selviää kauppakamarin kesäkuussa tekemästä barometrikyselystä. ”Yritysten vientinäkymät ovat suotuisat ja 36 % vastanneista arvioi viennin kasvavan seuraavien kuuden kuukauden aikana. Viennin saldoluku on +32 (*), kun vastaava luku joulukuussa oli +17”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.