Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille

Hämeen kauppakamari myönsi 2.6.2018 stipendejä toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme päätti myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

(Kuva Pixhill.com/lightpoet)

Lukion ja toisen asteen ammatillisia oppilaitoksia on Hämeen kauppakamarin alueella 24 ja oppilaitoksille annettiin oikeus valita oman opinahjonsa stipendin saaja, joka täyttää myöntämisedellytykset.

Stipendinsaajat kunnittain ja oppilaitoksittain:

Lukiot

Asikkala
Vääksyn Yhteiskoulun lukio, Neea Maasilta

Forssa
Forssan yhteislyseo, Tuulia Anttila

Hattula
Parolan lukio, Roosa Grönberg

Heinola
Heinolan lukio, Lauri Hakulinen

Hämeenlinna
Hämeenlinnan lyseon lukio, Claudia Hirvonen
Kaurialan lukio, Aman Sher Agha
Lammin lukio, Erasmus+ -hankkeeseen osallistuneille opiskelijoille (Empower Students with Entrepreneurial Skills)

Janakkala
Janakkalan lukio, Aleksi Pasanen

Kuhmoinen
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukio, Silja Heino

Lahti
Kannaksen lukio, Teemu Leisto
Lahden lyseon lukio, Sonja Korhonen
Lahden Rudolf Steiner -koulun lukio, Wili Hämäläinen
Lahden yhteiskoulun lukio, Reko Rikkinen
Nastopolin lukio, Oskari Haverinen
Tiirismaan lukio, Suman Knuuttila

Orimattila
Erkko-lukio, Mariella Hilarto

Padasjoki
Padasjoen lukio, Amanda Räsänen

Sysmä
Sysmän Lukio, Milla Linna

Toisen asteen ammatilliset oppilaitokset (merkonomikoulutusohjelmat)

Forssa
Forssan ammatti-instituutti, Riina Mikkola

Heinola

Koulutuskeskus Salpaus, Satu Ruuskanen

Hämeenlinna
Ammattiopisto Tavastia, Onni Riippi

Lahti
Koulutuskeskus Salpaus, Matias Huhtala

Kauppakamari haluaa stipendeillä kannustaa nuoria yritysmyönteiseen asenteeseen ja luoda positiivista kuvaa yritystoiminnan mahdollisuuksista nuoren uravalintana. Stipendien myötä tuodaan esille myös kauppakamarin toimintaa yritysten toimintaedellytysten edistäjänä ja alueellisena vaikuttajana.

Stipendiohjelma on voimassa vuosina 2018-2022 ja stipendit jaetaan vuosittain oppilaitosten kevään valmistujaisjuhlissa. Stipendin arvo on 250 euroa / opiskelija.

(Kuva Pixhill.com/lightpoet)

Kauppakamarit vaativat työnverotuksen keventämistä ja kannustinloukkujen poistamista11.2.2019 08:00:00Tiedote

Kauppakamarit kehottavat seuraavaa hallitusta kannustinloukkujen poistamiseen. Ratkaisuja Suomelle -vaaliohjelmassaan ne esittelevät keinoja, joilla Suomen kilpailukyky ja työllisyysaste saadaan nousuun. ”Työn tekemisen ja teettämisen on oltava kannattavampaa niin työntekijöiden kuin työnantajien näkökulmasta. Työnverotuksen keventäminen on yksi näistä keinoista”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Oppisopimuksessa otettava käyttöön palkkaporrastus ja osaavan työvoiman saatavuus turvattava14.1.2019 07:30:00Tiedote

Kauppakamarit vaativat vaaliteeseissään oppisopimuskoulutuksen laajentamista ja osaavan työvoiman saatavuuden turvaamista. Pohjalla on oltava osaamiskeskeisyys, tutkintorakenteiden selkeys ja mahdollisuus elinikäiseen jatkuvaan ja joustavaan oppimiseen. ”Osaavan työvoiman saatavuuden turvaamiseksi meidän on myös pystyttävä houkuttelemaan Suomessa tutkintoon valmistuvia ulkomaalaisia opiskelijoita jäämään Suomeen. Haastammekin hämäläisyrityksiä kutsumaan kansainvälisen opiskelijan päiväksi tutustumaan toimintaansa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle yhdeksän uutta laillistettua välittäjää2.1.2019 13:37:38Tiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin tämän syksyn koekierroksella 204 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 32 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi seitsemän henkilöä ja LVV-kokeen kaksi henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita.”