Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille

Hämeen kauppakamari myönsi 2.6.2018 stipendejä toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme päätti myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

(Kuva Pixhill.com/lightpoet)

Lukion ja toisen asteen ammatillisia oppilaitoksia on Hämeen kauppakamarin alueella 24 ja oppilaitoksille annettiin oikeus valita oman opinahjonsa stipendin saaja, joka täyttää myöntämisedellytykset.

Stipendinsaajat kunnittain ja oppilaitoksittain:

Lukiot

Asikkala
Vääksyn Yhteiskoulun lukio, Neea Maasilta

Forssa
Forssan yhteislyseo, Tuulia Anttila

Hattula
Parolan lukio, Roosa Grönberg

Heinola
Heinolan lukio, Lauri Hakulinen

Hämeenlinna
Hämeenlinnan lyseon lukio, Claudia Hirvonen
Kaurialan lukio, Aman Sher Agha
Lammin lukio, Erasmus+ -hankkeeseen osallistuneille opiskelijoille (Empower Students with Entrepreneurial Skills)

Janakkala
Janakkalan lukio, Aleksi Pasanen

Kuhmoinen
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukio, Silja Heino

Lahti
Kannaksen lukio, Teemu Leisto
Lahden lyseon lukio, Sonja Korhonen
Lahden Rudolf Steiner -koulun lukio, Wili Hämäläinen
Lahden yhteiskoulun lukio, Reko Rikkinen
Nastopolin lukio, Oskari Haverinen
Tiirismaan lukio, Suman Knuuttila

Orimattila
Erkko-lukio, Mariella Hilarto

Padasjoki
Padasjoen lukio, Amanda Räsänen

Sysmä
Sysmän Lukio, Milla Linna

Toisen asteen ammatilliset oppilaitokset (merkonomikoulutusohjelmat)

Forssa
Forssan ammatti-instituutti, Riina Mikkola

Heinola

Koulutuskeskus Salpaus, Satu Ruuskanen

Hämeenlinna
Ammattiopisto Tavastia, Onni Riippi

Lahti
Koulutuskeskus Salpaus, Matias Huhtala

Kauppakamari haluaa stipendeillä kannustaa nuoria yritysmyönteiseen asenteeseen ja luoda positiivista kuvaa yritystoiminnan mahdollisuuksista nuoren uravalintana. Stipendien myötä tuodaan esille myös kauppakamarin toimintaa yritysten toimintaedellytysten edistäjänä ja alueellisena vaikuttajana.

Stipendiohjelma on voimassa vuosina 2018-2022 ja stipendit jaetaan vuosittain oppilaitosten kevään valmistujaisjuhlissa. Stipendin arvo on 250 euroa / opiskelija.

(Kuva Pixhill.com/lightpoet)

Niemenkatu 73

Hämeen tärkeimmät liikennehankkeet listattu27.8.2018 00:15Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. ”Hämeen kauppakamarin alueelta mukana ovat vt 12 välillä Uusikylä-Tillola, vt 2 Helsinki-Forssa-Pori palvelutason parantaminen, vt 10 kehittäminen kaupunkimaisena pääväylänä Hämeenlinnan kantakaupungin alueella ja Helsinki-Riihimäki-Tampere -radan kapasiteetin lisääminen. Esille on noussut myös vt 10 kehittäminen välillä Tuulonen-Hämeenlinna”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyritysten suhdanneodotukset lähes ennallaan1.8.2018 10:07Tiedote

Hämeessä yritysten lähikuukausia koskevat suhdanneodotukset ovat varovaisemmat kuin keväällä, selviää EK:n heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Hämeessä yritykset arvioivat suhdanteiden pysyvän lähikuukausina lähes ennallaan; suhdanneodotuksien saldoluku oli heinäkuussa +1, kun huhtikuussa se oli +25 (*). Huolimatta varovaisuudesta yritysten suhdannetilanne on Hämeessä vahva”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin yritysbarometri: Vienti vahvistaa Hämeen kasvua28.6.2018 11:30Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yrityksistä 49 % ilmoittaa liikevaihtonsa olevan vuonna 2018 suurempi verrattuna vuoteen 2017, selviää kauppakamarin kesäkuussa tekemästä barometrikyselystä. ”Yritysten vientinäkymät ovat suotuisat ja 36 % vastanneista arvioi viennin kasvavan seuraavien kuuden kuukauden aikana. Viennin saldoluku on +32 (*), kun vastaava luku joulukuussa oli +17”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.