Hämeenmaa palkitsi viime vuoden parhaita työryhmiä

Hämeenmaa palkitsee vuosittain osuuskauppansa parhaita työryhmiä ja työntekijöitä. Poikkeusvuoden 2020 parhaina työryhminä palkittiin Kodin Terra Hämeenlinna, FordStore Lahden (nyk. Nelipyörä Lahti) automyynti, Sale Läyliäinen ja S-market Oitti. Palkittujen työryhmien jokainen jäsen saa 50 euron lahjakortin Hämeenmaan ravintoloihin.

Hämeenlinnan Kodin Terra oli markettoimialan ohessa yksi ”koronavuoden voittajista”. Viime vuonna tämä rautaisten ammattilaisten talo nousi ketjunsa parhaaksi ja samalla Kodin Terra -ketjun ainoaksi yksiköksi, joka teki positiivisen tuloksen.

Vuodenvaihteeseen saakka FordStore Lahden nimellä kulkeneen autokaupan automyynti kasvatti myyntiä haastavassa markkinassa. Tulosparannus vuoteen 2019 oli merkittävä. Myös työtyytyväisyys kasvoi huimasti ja oli toimialan paras Hämeenmaalla. Lisäksi maahantuojan asiakastyytyväisyydelle ja uusien autojen myynnille asettamat tavoitteet ylitettiin.

Sale Läyliäinen saavutti niin ikään erinomaisen tuloksen viime vuonna. Myymäläremontti vietiin läpi onnistuneesti ja työryhmän osaaminen nostettiin poikkeusvuoden aikana uudelle tasolle. Sekä yksikön myynti että tulos kehittyivät erinomaisesti. Myös työtyytyväisyys on viimeisimmän työyhteisötutkimuksen mukaan erinomaisella tasolla Sale Läyliäisissä.

S-market Oitti on oman kokoluokkansa myymälöiden parhaimmistoa Hämeenmaalla. Myynti kasvoi ja tulos parani, minkä lisäksi tiimin työtyytyväisyys koheni merkittävästi viime vuoden aikana.

– Työntekijöiden lisäksi asiakasomistajillamme on ollut iso vaikutus parantuneisiin tuloksiin. Olemme ilmeisesti onnistuneet palvelemaan heitä entistä paremmin, kun he ovat lisänneet asiointiaan toimipaikoissamme, Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto hymyilee.

Hämeenmaa – 166 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 2 900 kanta- ja päijäthämäläistä. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 166 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Hämeenmaalla vahva vuosi – henkilöstölle merkittävä koronabonus4.2.2021 12:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Hämeenmaan viime vuosi sujui poikkeusolosuhteista huolimatta vahvasti. Myynti pysyi ennallaan, ja tulos koheni edellisvuodesta. Asiakasomistajille maksettiin Bonusta 29,7 miljoonaa euroa. Henkilöstömäärä väheni hieman, mutta omia työntekijöitä on pystytty työllistämään poikkeusaikana yli toimialarajojen. Kanta- ja Päijät-Hämeeseen tehtiin investointeja 62,6 miljoonalla eurolla.

Osuuskauppa Hämeenmaan edustajistovaalien ehdokasasettelu on alkanut25.1.2021 09:49:31 EETTiedote

Laaja palveluvalikoima ja toimipaikkaverkosto Kanta- ja Päijät-Hämeessä sekä monipuoliset edut yli 166 000 asiakasomistajalle - Osuuskauppa Hämeenmaa näkyy monella tavalla jäsentensä arjessa. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan ja mikä rooli osuuskaupalla voisi olla toimialueensa kehityksessä? Näihin kysymyksiin haetaan vastauksia Osuuskauppa Hämeenmaan pian alkavissa edustajiston vaaleissa.