Hämeenmaan kesätyöhaku on nyt käynnissä - palkkaamme 1000 työntekijää kesälle 2022

Tulevana kesänä Osuuskauppa Hämeenmaa työllistää jälleen noin tuhat asiakaspalvelusta kiinnostunutta nuorta. Heistä noin puolet on yli 18-vuotiaita ja puolet alle 18-vuotiaita kesätyöntekijöitä. Tarjoamme monipuolisia työmahdollisuuksia esimerkiksi myymälöissä, ravintoloissa ja hotelleissa.

Hämeenmaa on viime vuosina ollut varsin haluttu kesätyöpaikka ja se on ylpeänä voinut tarjota kesätöitä noin tuhannelle nuorelle myös aiempina kesinä. Haemme jälleen muun muassa myyjiä, liikennemyymälätyöntekijöitä, kokkeja, tarjoilijoita, kahvilatyöntekijöitä ja kerroshoitajia.

Osa kesätyöpaikoistamme on tarkoitettu nuorille työelämään tutustumiseksi. Toteutuessaan harjoittelujaksot voivat olla Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluja tai muita Hämeenmaan omia harjoittelujaksoja. Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelu on alle 18-vuotiaille suunnattu kahden viikon mittainen työjakso, jonka nuori voi suorittaa vain kerran tietyllä alalla. Osuuskauppa Hämeenmaa haluaa tänäkin vuonna huomioida kesärekrytoinneissa lisäksi jo harjoittelun suorittaneet, alle 18-vuotiaat nuoret mahdollistamalla myös heille eripituisia kesätöitä osuuskaupan eri toimialoilla.

Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku on käynnissä nyt ja se jatkuu helmikuun loppuun saakka. Alle 18-vuotiaiden kesätyöhaku alkaa maaliskuun alussa.

Vastuullinen työnantaja

S-ryhmä on Vastuullisen kesäduunin yhteistyökumppanina myös vuonna 2022. Kesätyöntekijöiden perehdytykseen ja työntekijäkokemuksiin sekä heidän työelämätaitojensa vahvistamiseen kiinnitetään erityistä huomiota.

- Me Hämeenmaalla tahdomme tarjota nuorille positiivisia työkokemuksia, heidän mahdollisesti ensimmäisessä työpaikassaan. Meillä pärjää hienosti, kun tekee työnsä reippaalla otteella ja haluaa oppia! Myös nuorten tuomat uudet ideat ja näkemykset ovat meille tosi arvokkaita, ja jatkuva mahdollisuus kehittyä myös työnantajana, Osuuskauppa Hämeenmaan henkilöstöjohtaja Sanna Virtainlahti sanoo.

Eniten kesätöitä tarjolla marketeissa

– Palkkaamme kesätyöntekijöitä kaikille toimialoille. Suurin osa heistä työskentelee marketkaupan toimialalla, eli Prismoissa, S-marketeissa ja Saleissa, Sanna Virtainlahti kertoo.

Markettoimipaikkojen lisäksi Hämeenmaa tarjoaa kesätyöntekijöilleen monipuolisia tehtäviä ABC-liikennemyymälöissä, Sokos-tavaratalossa, rautakaupassa, autokaupoissa, kahviloissa ja ravintoloissa.

Alueellisesti Hämeenmaan kesätyöpaikat jakautuvat niin, että noin puolet paikoista sijoittuu Lahden alueelle, neljännes Hämeenlinnan alueelle ja loput Riihimäen, Forssan ja Heinolan alueille sekä muihin Hämeenmaan toimialueen pienempiin kuntiin.

- Monelle kesätyö on ensimmäinen askel kohti vakituista työpaikkaa. Meillä Hämeenmaalla on paljon pitkiä työsuhteita ja uskon, että tänäkin kesänä moni kesätyöntekijä jää Hämeenmaalle pidemmäksikin aikaa, Sanna Virtainlahti kertoo.

Kesätyörekrytoinneissa hyödynnetään jälleen videoita, sillä nuorten hakijoiden on jo hakuvaiheessa mahdollista jättää Hämeenmaalle videotervehdys.

Hakuaika yli 18-vuotiaiden kesätöihin 3.1. – 28.2.2022.

Hakuaika alle 18-vuotiaiden kesätöihin 1.3. – 30.4.2022.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, henkilöstöjohtaja Sanna Virtainlahti, 050 068 0968