Hämeestä 18 läpäisi HHJ-tutkinnon

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintoon osallistui lokakuussa 341 henkilöä, joista 289 läpäisi kokeen. ”Tutkinnon läpäisi 85 prosenttia osallistuneista ja läpäisyprosentti on normaalissa vaihteluvälissä. Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi Päijät-Hämeestä kymmenen ja Kanta-Hämeestä kahdeksan henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

HHJ-tutkintotilaisuus  (Kuva HHJ /Tampereen kauppakamari)
HHJ-tutkintotilaisuus (Kuva HHJ /Tampereen kauppakamari)

HHJ-tutkinnon suorittaneet Hämeen kauppakamarin alueella:

Toimitusjohtaja Sauli Eerola, Muovipoli Oy, Lahti

Tuotepäällikkö Heli Flink, Innovaatiorahoituskeskus Business Finland, Lahti

Aikuiskouluttaja, Lahden kaupungin varavaltuutettu Marja Kaitainen, Lahti

Toimitusjohtaja Jarmo Kastell, Delva Oy, Hämeenlinna

Hallituksen jäsen, yrittäjä Raija Kautonen, Spatium Toimitilat Oy, Lahti

Kaupunginhallituksen jäsen Helena Lehkonen, Hämeenlinnan kaupunki, Hämeenlinna

Strategiajohtaja Timo Louna, Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä, Lahti

Toimitusjohtaja Jussi Luukko, Aarnon Puun Metsät Oy, Hämeenlinna

Hallintojohtaja Miia Luukko, Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä, Hämeenlinna

Myyntijohtaja Johanna Manninen, Konttorikoneliike Sarin-Väisänen Oy, Lahti

Toimitusjohtaja Ari Niemi, MRKP-Yhtiöt Oy, Hauho (Hämeenlinna)

Hallituksen varapuheenjohtaja Harri Numminen, Lahden Pysäköinti Oy, Lahti

Talouspäällikkö Sini Pitkänen, Hämeenlinnan Sisälähetys r.y., Hämeenlinna

Johtaja Olli-Pekka Purhonen, Patria Land Systems Oy, Hämeenlinna

Hallituksen jäsen Hanne Savolainen, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Yliopettaja, KTT Helena Turunen, Hämeen ammattikorkeakoulu Oy, Tammela

Hallituksen jäsen Ulla Vaara, Lahti Energia Oy, Lahti

Hallituksen varapuheenjohtaja Jani Wallenius, Lahden Työn Paikka Oy, Lahti

”Olemme tyytyväisiä, että alueemme kaupungit ja kunnat ovat aktiivisesti kouluttaneet konserniyritysten hallitusten jäsenistä hallitusammattilaisia. Muun muassa Hämeenlinnan ja Lahden kaupungit ovat hyödyntäneet HHJ-koulutusta”, toteaa Eerikäinen.

HHJ-tutkinnon suorittanut Hämeenlinnan kaupunginhallituksen jäsen Helena Lehkonen pitää HHJ-koulutusta erittäin hyödyllisenä.

”Hyvään hallintotapaan liittyvien käytänteiden hallitseminen edistää päätöksentekijöiden kykyä viedä kuntalaisten ja kunnan asioita eteenpäin hallitusti ja määrätietoisesti”, Lehkonen korostaa.

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä. Tutkinnon suorittaneita on Suomessa tällä hetkellä 3777. Ennen kuin tutkintoon voi osallistua on suoritettava HHJ-kurssi. Hämeen kauppakamari järjestää seuraavan HHJ-kurssin 31.1.2019 alkaen Lahdessa.

Tampereen kauppakamari ja Hallituspartnerit ry järjestävät tutkinnon kaksi kertaa vuodessa Tampereella. Seuraava tutkinto järjestetään 29.4.2019.

Hämeenlinnan kaupunginhallituksen jäsen Helena Lehkonen, p. 040 716 6769

HHJ-tutkintotilaisuus  (Kuva HHJ /Tampereen kauppakamari)
HHJ-tutkintotilaisuus (Kuva HHJ /Tampereen kauppakamari)

Hämeessä kiinteistöalalle valmistui 11 uutta laillistettua välittäjää13.6.2019 13:48:07 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin kevään koekierroksella 236 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 21 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Lahdesta kuusi, Forssasta kaksi ja Hämeenlinnasta, Turengista sekä Vääksystä yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille1.6.2019 12:00:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamari myönsi 1.6.2019 stipendejä toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme on päättänyt viiden vuoden ajan myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeestä 23 läpäisi HHJ-tutkinnon29.5.2019 10:31:45 EESTTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui huhtikuussa 326 henkilöä, joista 298 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 23 henkilöä, joista 15 on Lahdesta, neljä Hämeenlinnasta, kaksi Forssasta sekä yksi henkilö Hollolasta että Orimattilasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.”

Hämeen kauppakamarilta 200 000 euroa HAMK:ille ja LUT:ille21.5.2019 17:30:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin hallitus päätti juhlarahastostaan lahjoittaa 200 000 euroa Hämeen ammattikorkeakoululle (HAMK) ja Lappeenrannan–Lahden teknilliselle yliopistolle (LUT). ”Ensi vuosi on Hämeen kauppakamarin 80-vuotisjuhlavuosi ja lahjoituksilla rahoitetaan Hämeen ammattikorkeakoulun tutkijayliopettajien työtä ja Lappeenrannan-Lahden teknillisen yliopiston (LUT) viisivuotista professuuria”, kertoo Hämeen kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Pekka Vihma.