Hampurilaisia ja EM-jalkapalloa 950-paikkaisella burgeriterassilla Helsingin Rautatientorilla

Burger Lovers -terassi kokoaa Helsingin Rautatientorille 11.-21. kesäkuuta Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Viikonloppufestivaalista 11 päivän mittaiseksi, yhdeksän alansa huippuravintolan kollektiiviksi kasvaneella burgeriterassilla voi street food -annosten lisäksi nauttia myös jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluista.
Ravintola Boneless tuo Burger Lovers -terassille suositun smash-burgerinsa. Kuva: Rasmus Tikkanen

Burger Lovers -terassi muuttaa Helsingin Rautatietorin kesäkuussa Suomen hampurilaiskulttuurin näyteikkunaksi ja maan maistuvimmaksi fanikatsomoksi. Historiallisesta jalkapallohuumasta nautitaan yhdeksän hampurilaisiin erikoistuneen ravintolan voimin. Avoimen festivaalin sijaan tapahtuma järjestetään 950 asiakaspaikan terassiravintolana, jossa kaikilla vierailla on istumapaikka joko seurueensa kanssa omassa tai yhteispöydässä. Annokset voi noutaa haluamaltaan ravintolapisteeltä tai tilata maistelumenu VIP-pöytiin tarjoiltuina. Asiakkailla on mahdollisuus varata ja varmistaa paikkansa ennakkoon.

”Pandemia ja sen tuomat rajoitukset ovat luonnollisesti vaikuttaneet myös burgeritapahtumaamme, joka järjestetään festivaalin sijaan Suomen suurimman hampurilaisravintolan muodossa. Näin voimme luoda asiakkaillemme turvalliset puitteet ja rauhallisen mielen nauttia burgereista ja futiksesta Helsingin ytimessä. Suurten jättinäyttöjen lisäksi burgeriterassilla on riittävästi käsienpesupisteitä, vessoja ja tilaa turvaväleille”, kertoo tapahtuman järjestävän Burger Lovers Finland -ryhmän aktiivi Antti Suikkari ja jatkaa:

”Varmistaakseen sisäänpääsyn ilman jonotusta, suosittelemme asiakkaille pöytävarausta ennakkoon. Vapaita istumapaikkoja pystyy jonottamaan toki myös ilman varausta. Jonotus järjestetään koronaturvallisesti alueen ulkopuolelle ja varaamme terassille riittävästi henkilökuntaa varmistamaan paikansaannin sujuvuuden.”

Pitkän kuivan kauden jälkeen grillit ja parilat kuumina

Hampurilaistapahtuman päätähdet, eli burgereihin erikoistuneet keittiömestarit ovat pitkien ravintolasulkujen jälkeen tuomassa faneille useita uusia street food -teeman makuelämyksiä.

”On upeaa huomata, millä innolla mukaan päässeet ravintoloitsijat valmistautuvat ennennäkemättömään street food -koitokseen. Burgerinystävät pääsevätkin nauttimaan useista erilaisista tyyleistä ja tavoista valmistaa Suomen parasta katuruokaa. Perinteisten burgerien lisäksi listoilta tulee löytymään myös liekkiä, friteerausta, trendikästä smashia sekä hitaasti kypsennettyjä grilliherkkuja vegaanisia ja kasvisvaihtoehtoja unohtamatta”, lisää Suikkari ja muistuttaa:

”Burger Lovers -terassille voi tulla milloin vain aukioloaikojen ja tilan puitteissa, mutta vallitsevan tilanteen vuoksi terassilla on rajoitetusti paikkoja. Helpoin tapa välttää mahdollinen jonottaminen on varata koko pöytä tai yksittäinen istumapaikka etukäteen. Näin pystyy varmistamaan unohtumattoman illan hyvän ruoan ja maailmanluokan jalkapallon parissa. Varauksia on tullut jo toista tuhatta, joten burgeri ja jalkapallo tuntuvat kiinnostavalta yhdistelmältä.”

Burger Lovers -terassille osallistuvat ravintolat:

• 2 kundia burger & fries (Rauma)
  • Bites Burgers (Helsinki)
  • Boneless (Helsinki)
  • Buli Foodtruck (Vantaa)
  • Bun2Bun (Helsinki / Espoo)
  • Burger5 (Kuopio)
  • Deluxe Burger & Pizza (Vantaa)
  • Friends & Brgrs
  • Naughty BRGR

Burger Lovers -terassiravintola

Burger Lovers -terassiravintola on avoinna Helsingin Rautatietorilla 11.-21. kesäkuuta 2021 päivittäin kello 12-22. Terassiin osallistuvat hampurilaisravintolat ja burgereihin erikoistuneet keittiömestarit tarjoilevat burgereita pop-up -pisteistään tai ruokarekoistaan. Koko terassialue toimii anniskelualueena ja asiakkailla on 4 tai 6 hengen pöytiin varausmahdollisuus hintaan 5 euroa/asiakaspaikka. Terassiravintolan VIP-alueella myös 10 hengen pöytiä ja burgereiden maistelumenun ennakkovarausmahdollisuus. Kaikille istumapaikan ennakkoon varanneille juomien anniskelu pöytiin tarjoiltuna.

Burger Lovers -terassilla on tämänhetkisten koronamääräysten myötä 950 asiakaspaikkaa. Asiakaspaikkojen lopullinen määrä toteutuu tapahtumanaikaisten viranomaismääräysten mukaisesti. Pöytävaraukset https://www.burgerlovers.fi/-sivuston kautta. Terassiravintolan pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan, Pepsi Max ja Auran-kastikkeet.

Aukioloajat

11.6.-21.6. joka päivä kello 12-22

Median edustajien ilmoittautumiset perjantaina 11.6. kello 12.00 järjestettävälle Burger Lovers -terassin esittelylounaalle sähköpostilla osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä suurta terassiravintolaa Helsingin Rautatientorille 11.-21.6.2021. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.