Hampurilaisia ja EM-jalkapalloa 950-paikkaisella burgeriterassilla Helsingin Rautatientorilla

Burger Lovers -terassi kokoaa Helsingin Rautatientorille 11.-21. kesäkuuta Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Viikonloppufestivaalista 11 päivän mittaiseksi, yhdeksän alansa huippuravintolan kollektiiviksi kasvaneella burgeriterassilla voi street food -annosten lisäksi nauttia myös jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluista.

Ravintola Boneless tuo Burger Lovers -terassille suositun smash-burgerinsa. Kuva: Rasmus Tikkanen

Burger Lovers -terassi muuttaa Helsingin Rautatietorin kesäkuussa Suomen hampurilaiskulttuurin näyteikkunaksi ja maan maistuvimmaksi fanikatsomoksi. Historiallisesta jalkapallohuumasta nautitaan yhdeksän hampurilaisiin erikoistuneen ravintolan voimin. Avoimen festivaalin sijaan tapahtuma järjestetään 950 asiakaspaikan terassiravintolana, jossa kaikilla vierailla on istumapaikka joko seurueensa kanssa omassa tai yhteispöydässä. Annokset voi noutaa haluamaltaan ravintolapisteeltä tai tilata maistelumenu VIP-pöytiin tarjoiltuina. Asiakkailla on mahdollisuus varata ja varmistaa paikkansa ennakkoon.

”Pandemia ja sen tuomat rajoitukset ovat luonnollisesti vaikuttaneet myös burgeritapahtumaamme, joka järjestetään festivaalin sijaan Suomen suurimman hampurilaisravintolan muodossa. Näin voimme luoda asiakkaillemme turvalliset puitteet ja rauhallisen mielen nauttia burgereista ja futiksesta Helsingin ytimessä. Suurten jättinäyttöjen lisäksi burgeriterassilla on riittävästi käsienpesupisteitä, vessoja ja tilaa turvaväleille”, kertoo tapahtuman järjestävän Burger Lovers Finland -ryhmän aktiivi Antti Suikkari ja jatkaa:

”Varmistaakseen sisäänpääsyn ilman jonotusta, suosittelemme asiakkaille pöytävarausta ennakkoon. Vapaita istumapaikkoja pystyy jonottamaan toki myös ilman varausta. Jonotus järjestetään koronaturvallisesti alueen ulkopuolelle ja varaamme terassille riittävästi henkilökuntaa varmistamaan paikansaannin sujuvuuden.”

Pitkän kuivan kauden jälkeen grillit ja parilat kuumina

Hampurilaistapahtuman päätähdet, eli burgereihin erikoistuneet keittiömestarit ovat pitkien ravintolasulkujen jälkeen tuomassa faneille useita uusia street food -teeman makuelämyksiä.

”On upeaa huomata, millä innolla mukaan päässeet ravintoloitsijat valmistautuvat ennennäkemättömään street food -koitokseen. Burgerinystävät pääsevätkin nauttimaan useista erilaisista tyyleistä ja tavoista valmistaa Suomen parasta katuruokaa. Perinteisten burgerien lisäksi listoilta tulee löytymään myös liekkiä, friteerausta, trendikästä smashia sekä hitaasti kypsennettyjä grilliherkkuja vegaanisia ja kasvisvaihtoehtoja unohtamatta”, lisää Suikkari ja muistuttaa:

”Burger Lovers -terassille voi tulla milloin vain aukioloaikojen ja tilan puitteissa, mutta vallitsevan tilanteen vuoksi terassilla on rajoitetusti paikkoja. Helpoin tapa välttää mahdollinen jonottaminen on varata koko pöytä tai yksittäinen istumapaikka etukäteen. Näin pystyy varmistamaan unohtumattoman illan hyvän ruoan ja maailmanluokan jalkapallon parissa. Varauksia on tullut jo toista tuhatta, joten burgeri ja jalkapallo tuntuvat kiinnostavalta yhdistelmältä.”

Burger Lovers -terassille osallistuvat ravintolat:

• 2 kundia burger & fries (Rauma)
  • Bites Burgers (Helsinki)
  • Boneless (Helsinki)
  • Buli Foodtruck (Vantaa)
  • Bun2Bun (Helsinki / Espoo)
  • Burger5 (Kuopio)
  • Deluxe Burger & Pizza (Vantaa)
  • Friends & Brgrs
  • Naughty BRGR

Burger Lovers -terassiravintola

Burger Lovers -terassiravintola on avoinna Helsingin Rautatietorilla 11.-21. kesäkuuta 2021 päivittäin kello 12-22. Terassiin osallistuvat hampurilaisravintolat ja burgereihin erikoistuneet keittiömestarit tarjoilevat burgereita pop-up -pisteistään tai ruokarekoistaan. Koko terassialue toimii anniskelualueena ja asiakkailla on 4 tai 6 hengen pöytiin varausmahdollisuus hintaan 5 euroa/asiakaspaikka. Terassiravintolan VIP-alueella myös 10 hengen pöytiä ja burgereiden maistelumenun ennakkovarausmahdollisuus. Kaikille istumapaikan ennakkoon varanneille juomien anniskelu pöytiin tarjoiltuna.

Burger Lovers -terassilla on tämänhetkisten koronamääräysten myötä 950 asiakaspaikkaa. Asiakaspaikkojen lopullinen määrä toteutuu tapahtumanaikaisten viranomaismääräysten mukaisesti. Pöytävaraukset https://www.burgerlovers.fi/-sivuston kautta. Terassiravintolan pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan, Pepsi Max ja Auran-kastikkeet.

Aukioloajat

11.6.-21.6. joka päivä kello 12-22

Median edustajien ilmoittautumiset perjantaina 11.6. kello 12.00 järjestettävälle Burger Lovers -terassin esittelylounaalle sähköpostilla osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä suurta terassiravintolaa Helsingin Rautatientorille 11.-21.6.2021. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Suomalaisten siiderimaku käy yhä kuivemmaksi ja laadukkaammaksi2.6.2021 09:50:00 EEST | Tiedote

Perinteinen käsityö, aidot hedelmät ja vähäinen makeus loistavat alkavan kesän siideriuutuuksissa. Servaali tuo Suomen päivittäistavarakauppojen siiderihyllyihin laadukkaita uutuuksia paitsi Englannin palkituimmalta Henry Westons -siideritalolta ja ranskalaiselta Louis Raisonilta, myös oman, suomalaiseen makuun valmistetun täysin uuden Mighty Hard -siiderin. "Käsityöläissiiderit ovat löytäneet ystävänsä myös Suomessa. Kasvavasta trendistä huomaa, että suomalaisten siiderimaku on pikkuhiljaa siirtymässä pois äkkimakeista ja esanssisista, klassisen siideri-nimikkeen alla myytävistä bulkkijuomista”, kertoo Servaalin tuotepäällikkö Juho Koivula

Story leipoi suomalaiset kesäklassikot hapanjuuripizzaksi28.5.2021 09:55:00 EEST | Tiedote

Ravintola Storyn koronasulun aikana esittelemä hapanjuuripizza nousi nopeasti pizzanystävien uudeksi suosikiksi. Maullaan ja rakenteellaan mainetta saavuttanut artesaanipizzalista saa nyt jatkoa Suomen kesän klassisista mauista. Kotimaisiin 00-jauhoihin leivottu sesonkipizza täytetään Suomen ensimmäisillä uusilla perunoilla, silakalla, hapankaalilla, hävikkitomaattikastikkeella ja helsinkiläisellä akvaviitilla.

Ensimmäinen helikopteriyhteys Helsingistä Hankoon ja Maarianhaminaan27.5.2021 09:04:23 EEST | Tiedote

Uusi suomalainen helikopteripalvelu Helsinki Citycopter tuo kesäsesongiksi liike- ja tilauslentojensa rinnalle aikataulutetut lennot Hankoon ja Maarianhaminaan. Helikopterilennot parantavat Suomen suosituimpiin kuuluvan kesäkaupungin Hangon tavoitettavuutta ja on myös ainoa mahdollisuus lentää aurinkoiselle Ahvenanmaalle Maarianhaminan lentokentän kiitorataremontin aikana. Kesäviikonloppuisin operoitavat lennot Helsingistä Hankoon kestävät noin puoli tuntia ja Maarianhaminaan puolitoista tuntia.

Heimon Kala Oy uudistuu, uudeksi toimitusjohtajaksi Mikko Laavainen20.5.2021 11:53:16 EEST | Tiedote

Suomen johtaviin kalataloihin kuuluva Heimon Kala Oy:n on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Mikko Laavaisen, KTM. Hän siirtyi perinteikkääseen kalankasvatus- ja jalostusyhtiöön toimittuaan aiemmin Leipurin Oyj:n toimitusjohtajana. Laavainen on luotsannut uudistumisia ja elintarvikkeiden kaupallistamista myös Raisio Oyj:n Benecol-liiketoiminnan johtajana sekä Danonen, Iittalan ja Unileverin palveluksessa. Heimon Kalan ruorissa Laavaisen tavoitteena on nostaa kuluttajien lautasille entistä enemmän ympäristöystävällistä kotimaista kalaa.

Suomalainen sähköskuuttiyhtiö konseptoi mikroliikkuvuuden palveluksi17.5.2021 10:52:37 EEST | Tiedote

Suomalainen Augment Bike Oy on konseptoinut sähköisen mikroliikkuvuuden nopeasti kansainvälistyväksi palvelutuotteeksi. Augment.eco tarjoaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköisen potkulaudan alan ensimmäisenä toimijana saumattomalla huoltopalvelumallilla. Vuonna 2020 aloittanut Augment.eco on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa ja Ranskassa. Seinäjoella ja Itävallan Stuhlfeldenissä huolto- ja logistiikkakeskuksia ylläpitävä Augment.eco -palvelu lanseerataan kesällä Italiassa.

Vaasan StreetFood SOFT BUN on pehmeästi paras burgerisämpylä22.4.2021 10:51:06 EEST | Tiedote

Tulevan kesän merkittävin Street Food -uutuus laajassa vähittäiskauppajakelussa on Vaasan SOFT BUN. Se on ainutlaatuisen pehmeä ja kuohkea potato bun -hampurilaissämpylä, joka nostaa burgerin täytteiden maut ansaitsemaansa asemaan. Aidon amerikkalaisen perunasämpyläreseptin mukaan leivottu suomalainen sämpyläuutuus muuttuu paahdettaessa superpehmeäksi ja ilmavaksi tarjoten hampurilaiselle kestävän ja imukykyisen, käsissä helposti pideltävän rungon.