Hampurilaisia ja EM-jalkapalloa 950-paikkaisella burgeriterassilla Helsingin Rautatientorilla

Burger Lovers -terassi kokoaa Helsingin Rautatientorille 11.-21. kesäkuuta Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Viikonloppufestivaalista 11 päivän mittaiseksi, yhdeksän alansa huippuravintolan kollektiiviksi kasvaneella burgeriterassilla voi street food -annosten lisäksi nauttia myös jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluista.

Ravintola Boneless tuo Burger Lovers -terassille suositun smash-burgerinsa. Kuva: Rasmus Tikkanen

Burger Lovers -terassi muuttaa Helsingin Rautatietorin kesäkuussa Suomen hampurilaiskulttuurin näyteikkunaksi ja maan maistuvimmaksi fanikatsomoksi. Historiallisesta jalkapallohuumasta nautitaan yhdeksän hampurilaisiin erikoistuneen ravintolan voimin. Avoimen festivaalin sijaan tapahtuma järjestetään 950 asiakaspaikan terassiravintolana, jossa kaikilla vierailla on istumapaikka joko seurueensa kanssa omassa tai yhteispöydässä. Annokset voi noutaa haluamaltaan ravintolapisteeltä tai tilata maistelumenu VIP-pöytiin tarjoiltuina. Asiakkailla on mahdollisuus varata ja varmistaa paikkansa ennakkoon.

”Pandemia ja sen tuomat rajoitukset ovat luonnollisesti vaikuttaneet myös burgeritapahtumaamme, joka järjestetään festivaalin sijaan Suomen suurimman hampurilaisravintolan muodossa. Näin voimme luoda asiakkaillemme turvalliset puitteet ja rauhallisen mielen nauttia burgereista ja futiksesta Helsingin ytimessä. Suurten jättinäyttöjen lisäksi burgeriterassilla on riittävästi käsienpesupisteitä, vessoja ja tilaa turvaväleille”, kertoo tapahtuman järjestävän Burger Lovers Finland -ryhmän aktiivi Antti Suikkari ja jatkaa:

”Varmistaakseen sisäänpääsyn ilman jonotusta, suosittelemme asiakkaille pöytävarausta ennakkoon. Vapaita istumapaikkoja pystyy jonottamaan toki myös ilman varausta. Jonotus järjestetään koronaturvallisesti alueen ulkopuolelle ja varaamme terassille riittävästi henkilökuntaa varmistamaan paikansaannin sujuvuuden.”

Pitkän kuivan kauden jälkeen grillit ja parilat kuumina

Hampurilaistapahtuman päätähdet, eli burgereihin erikoistuneet keittiömestarit ovat pitkien ravintolasulkujen jälkeen tuomassa faneille useita uusia street food -teeman makuelämyksiä.

”On upeaa huomata, millä innolla mukaan päässeet ravintoloitsijat valmistautuvat ennennäkemättömään street food -koitokseen. Burgerinystävät pääsevätkin nauttimaan useista erilaisista tyyleistä ja tavoista valmistaa Suomen parasta katuruokaa. Perinteisten burgerien lisäksi listoilta tulee löytymään myös liekkiä, friteerausta, trendikästä smashia sekä hitaasti kypsennettyjä grilliherkkuja vegaanisia ja kasvisvaihtoehtoja unohtamatta”, lisää Suikkari ja muistuttaa:

”Burger Lovers -terassille voi tulla milloin vain aukioloaikojen ja tilan puitteissa, mutta vallitsevan tilanteen vuoksi terassilla on rajoitetusti paikkoja. Helpoin tapa välttää mahdollinen jonottaminen on varata koko pöytä tai yksittäinen istumapaikka etukäteen. Näin pystyy varmistamaan unohtumattoman illan hyvän ruoan ja maailmanluokan jalkapallon parissa. Varauksia on tullut jo toista tuhatta, joten burgeri ja jalkapallo tuntuvat kiinnostavalta yhdistelmältä.”

Burger Lovers -terassille osallistuvat ravintolat:

• 2 kundia burger & fries (Rauma)
  • Bites Burgers (Helsinki)
  • Boneless (Helsinki)
  • Buli Foodtruck (Vantaa)
  • Bun2Bun (Helsinki / Espoo)
  • Burger5 (Kuopio)
  • Deluxe Burger & Pizza (Vantaa)
  • Friends & Brgrs
  • Naughty BRGR

Burger Lovers -terassiravintola

Burger Lovers -terassiravintola on avoinna Helsingin Rautatietorilla 11.-21. kesäkuuta 2021 päivittäin kello 12-22. Terassiin osallistuvat hampurilaisravintolat ja burgereihin erikoistuneet keittiömestarit tarjoilevat burgereita pop-up -pisteistään tai ruokarekoistaan. Koko terassialue toimii anniskelualueena ja asiakkailla on 4 tai 6 hengen pöytiin varausmahdollisuus hintaan 5 euroa/asiakaspaikka. Terassiravintolan VIP-alueella myös 10 hengen pöytiä ja burgereiden maistelumenun ennakkovarausmahdollisuus. Kaikille istumapaikan ennakkoon varanneille juomien anniskelu pöytiin tarjoiltuna.

Burger Lovers -terassilla on tämänhetkisten koronamääräysten myötä 950 asiakaspaikkaa. Asiakaspaikkojen lopullinen määrä toteutuu tapahtumanaikaisten viranomaismääräysten mukaisesti. Pöytävaraukset https://www.burgerlovers.fi/-sivuston kautta. Terassiravintolan pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan, Pepsi Max ja Auran-kastikkeet.

Aukioloajat

11.6.-21.6. joka päivä kello 12-22

Median edustajien ilmoittautumiset perjantaina 11.6. kello 12.00 järjestettävälle Burger Lovers -terassin esittelylounaalle sähköpostilla osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä suurta terassiravintolaa Helsingin Rautatientorille 11.-21.6.2021. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Kolmannes suomalaismatkailijoista suunnittelee reissua Viroon vielä tänä syksynä20.9.2021 11:48:16 EEST | Tiedote

Suomalaisten matkavalmiutta selvittävän kuluttajatutkimuksen mukaan lähes kolmannes (31 %) matkustamiseen jo ylipäätään halukkaista suomalaisista ilmoitti suunnittelevansa Viron-matkaa vielä kuluvan vuoden puolella. Toinen kolmannes (34 %) kertoi matkustavansa Viroon vuonna 2022. Eniten Virossa kiinnostavat ravintolat, ostosmahdollisuudet ja yöelämä. Viron palvelut ovat kaikille avoinna rokotustodistuksella tai negatiivisella koronatestillä.

Tommi Tuomisesta Suomen ensimmäinen kahden Michelin-tähtiravintolan keittiömestari: Demo loistanut jo 15 vuotta, Finnjävel yllätti läskisoosilla ja kanaviillokilla13.9.2021 21:48:23 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden Michelin-tähdet vuodelle 2021 julkaistiin Norjan Stavangerissa maanantaina 13. syyskuuta. Keittiömestari Tommi Tuomisen ravintola Demo on pitänyt yhden tähtensä yhtäjaksoisesti vuodesta 2007 ollen Suomen pitkäikäisin tähtiravintola. Uuden Michelin-oppaan suuriin yllätyksiin kuuluu Tuomisen mestaroima toinen helsinkiläisravintola, suomalaisesta perinneruoasta ammentava Finnjävel Salonki, jolla Suomen ravintolataivaalle syttyi uusi Michelin-tähti.

Kutsu medialle: Töölön jalkapallostadionista Unelmien kenttä 24.8. kello 11.0019.8.2021 10:44:25 EEST | Kutsu

Kuvataiteilija Sophia Ehrnrooth luo Helsingin Bolt Arenalle tiistaina 24.8. taiteen, urheilun ja luovuuden yhdistävän Unelmien kenttä -installaation. Kokoontumisrajoitusten mukaisesti toteutettava yleisölle maksuton ja avoin teos koostuu 2021:stä jalkapallosta, joiden joukossa voi kulkea, leikkiä, pallotella ja unelmoida. Suomen olympiakomitean puheenjohtaja Jan Vapaavuori lausuu installaation avaussanat tiistaina kl 11.15. Teos on avoinna koko päivän kl 19.00 saakka.

Töölön jalkapallostadionista Unelmien kenttä -taideinstallaatio9.8.2021 12:25:48 EEST | Tiedote

Kuvataiteilija Sophia Ehrnrooth täyttää Töölön jalkapallostadionin taiteen, urheilun ja luovuuden yhdistävällä Unelmien kenttä -installaatiollaan tiistaina 24. elokuuta. Teos on osa Ehrnroothin vuonna 2013 aloittamaa Dream of Championship, Unelma mestaruudesta -teossarjaa, jossa taiteilija dokumentoi nuoria jalkapalloilijoita ja heidän unelmiensa eri muotoja ja ilmentymiä. Teoskokonaisuus täydentyy nyt Helsingin Bolt Arenalla. Yleisölle ilmainen ja avoin teos koostuu 2021:stä jalkapallosta, joiden joukossa voi kulkea, leikkiä, pallotella ja unelmoida.