Hampurilaismestarit kokoontuvat jälleen Helsinkiin

Suosittu Burger Lovers Festival -ruokatapahtuma kokoaa Helsinkiin jälleen Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Koko perheen katuruokafestivaali järjestetään aiempaa suurempana Rautatientorilla kesäkuun toisena viikonloppuna 12.-14.6. Ensi kesän festivaaliin otetaan mukaan 16 ravintolaa ja taidokkuuteensa esittelemiseen ovat ilmoittaneet kiinnostuksensa myös burgerisuosikit Tanskasta, Ruotsista ja Virosta.

”Odotimme ensimmäiseen Burger Lovers -festivaaliin 10 000:ta vierasta ja saimme heitä 34 500. Tältä pohjalta on hyvä lähteä rakentamaan toista vuotta”, kertoo Antti Suikkari Burger Lovers Finland -yhteisöstä. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival

Viime kesänä järjestetty Suomen ensimmäinen hampurilaisfestivaali ylitti niin järjestäjien, osallistuvien ravintoloiden kuin yleisönkin odotukset. Hampurilaisten ystäviä saapui tapahtumaan kolmen päivän aikana lähes 35 000. Nyt festivaalin järjestävät Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit ovat kasvattaneet niin tapahtuma-alueen kokoa, kuin osaamistaan esittelevien ravintoloiden määrä. Järjestyksessään toinen Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Rautatientorilla kesäkuun 12-14. päivinä. Hampurilaisten superviikonloppuun ajoittuvat myös Helsinki-päivä ja Huuhkajien ensiesiintyminen jalkapallon EM-kisoissa.

”Ensimmäinen festivaali oli kaikin puolin menestys ja yleisöryntäyksestä huolimatta säästyimme suurilta ongelmilta. Burgerimestarit olivat toki kovilla, mutta jonot pysyivät maltillisina ja ravintoloilla riitti raaka-aineita lähes kaikkiin annoksiin. Festivaali kuitenkin varmisti sen, että Suomessa on vahva burgerikulttuuri ja alan osaajien näkemykset kiinnostavat faneja. Ensi kesänä alue tulee olemaan suurempi ja väljempi ja lisäämme myös valinnan varaa. Suomen maukkaimpien lisäksi myös naapurimaistamme on osoitettu kiinnostusta tapahtumaa kohtaan”, kertoo Antti Suikkari Burger Lovers Finland -yhteisöstä ja lisää: ”Ilmaisen sisäänpääsyn sijaan Burger Lovers Festivaalin tulee nyt nimellinen pääsymaksu. Tulossa on varsinainen superviikonloppu, sillä festivaalin aikana Huuhkajat pelaavat ensimmäisen EM-kisamatsinsa. Burgeri, juoma ja futis ovat hyvä yhdistelmä kesäiseen lauantai-iltaan, joten tuomme alueelle myös useampia näyttöjä.”

Burger Lovers Festival -katuruokatapahtumaan osallistuvat ravintolat julkistetaan maaliskuussa.

Burger Lovers Festival pähkinänkuoressa

Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Rautatietorilla 12.-14. kesäkuuta 2020. Tapahtumaan osallistuvat hampurilaisravintolat tarjoilevat pop-up -pisteistään tai ruokarekoistaan festivaalivieraille puolikkaita burgereita sekä pieniä slider-burgereita maisteluhintaan. Pöytävarausmahdollisuus maistelumenun nauttimiseksi. Kolmen päivän pääsylippu 10 euroa. Yhden päivän liput tulevat myyntiin maaliskuussa. Tapahtuman pääyhteistyökumppani on Vaasan.

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Vantaan Myyrmäen Deluxe Burgersin taidonnäytteitä Burger Lovers Festival -tapahtumassa kesällä 2019. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival
Burger Lovers Festival 2019 yleisöäänestyksen voitti kuopiolaisen Bowl D1nerin Burger5 -hampurilainen. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival
Burger Lovers -festivaalin yleisöä 2019. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival
Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä toista hampurilaisfestivaalia Helsingin Rautatientorille 12.-14.6.2020. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Akseli Herlevi avasi Naughty Munchies virtuaaliravintolan31.3.2020 08:50:00 EESTTiedote

Keittiömestari Akseli Herlevi perusti Naughty BRGR -ravintolan oheen ilman asiakaspaikkoja toimivan, vain asiakkaalle kuljetettaviin annoksiin erikoistuneen Naughty Munchies-ravintolan. Suomen ensimmäinen Top Chef -voittaja ja sittemmin tunnetuksi burgerimieheksi noussut Herlevi palaa Munchiesissa juurilleen ja kokkaa asiakkailleen jälleen muutakin kuin hampurilaisia. Cloud kitchen -virtuaaliravintolan ruokalistalta löytyy Herlevin ohella myös japanilais- ja libanonilaiskeittiöiden konkareiden Kimmo Jylhän ja Maggie Lindholmin sekä Hans Välimäen annoksia.

The Helsinki Distilling Company pullottaa pandemian hillitsemiseksi myös käsidesiä27.3.2020 16:24:04 EETTiedote

Helsingin ainoa viinatislaamo, Sörnäisten Tukkutorilla sijaitseva The Helsinki Distilling Company, HDCO, aloitti Helsinki Käsidesin pullottamisen. Käsien desinfektioaineen jakelu alkaa paitsi valikoiduissa vähittäiskaupoissa ja apteekeissa, myös lääkintä-, ravintola- ja toimistotarviketukkujen kautta. Näin tuotetta pyritään saamaan yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisimmille toimialueille koronapandemiaa hillitsemään. Tislaamo arvioi valmistavansa muun, normaalin toimintansa ohessa noin 10 000 pulloa käsidesiä viikossa.

Hans Välimäki avasi Penélope-ravintolansa noutopalvelulle27.3.2020 08:53:35 EETTiedote

Keittiömestari ja ravintoloitsija Hans Välimäki avasi Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan Penélope-ravintolansa palvelemaan nouto- ja kuljetuspalveluasiakkaita. Kahden viikon ajan jo suljettuna ollut ravintolatoiminta päätettiin avata uudelleen, sillä ravintoloitsija Välimäki halusi luoda lomautettuna olevalle henkilökunnalleen työtä ja mielekästä tekemistä myös ravintola-alaa kurittavassa epidemiatilanteessa.

Manchester United -seuralegendat Helsinkiin maaliskuussa4.2.2020 10:00:02 EETTiedote

Maailman suosituimman urheiluseuran Manchester Unitedin pelaajalegendat Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley saapuvat maaliskuussa Suomeen tapaamaan seuran faneja ja osallistumaan Manchester Unitedille omistetun yksityisen suomalaisen Red Room -museon avajaisiin. Pelaajalegendojen lisäksi Helsinkiin saapuu Old Trafford -stadionin pitkäaikainen kuuluttaja Alan Keegan. 28.3. järjestettävä yleisölle avoin Manchester United Legends Night in Helsinki -fanitapahtuma on laajuudessaan ensimmäinen Suomessa ja sen myötä Helsinkiin saapuu myös kansainvälisten urheilumedioiden edustajia ja United-faneja ympäri maailmaa.