Hampurilaismestarit kokoontuvat jälleen Helsinkiin

Suosittu Burger Lovers Festival -ruokatapahtuma kokoaa Helsinkiin jälleen Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Koko perheen katuruokafestivaali järjestetään aiempaa suurempana Rautatientorilla kesäkuun toisena viikonloppuna 12.-14.6. Ensi kesän festivaaliin otetaan mukaan 16 ravintolaa ja taidokkuuteensa esittelemiseen ovat ilmoittaneet kiinnostuksensa myös burgerisuosikit Tanskasta, Ruotsista ja Virosta.
”Odotimme ensimmäiseen Burger Lovers -festivaaliin 10 000:ta vierasta ja saimme heitä 34 500. Tältä pohjalta on hyvä lähteä rakentamaan toista vuotta”, kertoo Antti Suikkari Burger Lovers Finland -yhteisöstä. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival

Viime kesänä järjestetty Suomen ensimmäinen hampurilaisfestivaali ylitti niin järjestäjien, osallistuvien ravintoloiden kuin yleisönkin odotukset. Hampurilaisten ystäviä saapui tapahtumaan kolmen päivän aikana lähes 35 000. Nyt festivaalin järjestävät Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit ovat kasvattaneet niin tapahtuma-alueen kokoa, kuin osaamistaan esittelevien ravintoloiden määrä. Järjestyksessään toinen Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Rautatientorilla kesäkuun 12-14. päivinä. Hampurilaisten superviikonloppuun ajoittuvat myös Helsinki-päivä ja Huuhkajien ensiesiintyminen jalkapallon EM-kisoissa.

”Ensimmäinen festivaali oli kaikin puolin menestys ja yleisöryntäyksestä huolimatta säästyimme suurilta ongelmilta. Burgerimestarit olivat toki kovilla, mutta jonot pysyivät maltillisina ja ravintoloilla riitti raaka-aineita lähes kaikkiin annoksiin. Festivaali kuitenkin varmisti sen, että Suomessa on vahva burgerikulttuuri ja alan osaajien näkemykset kiinnostavat faneja. Ensi kesänä alue tulee olemaan suurempi ja väljempi ja lisäämme myös valinnan varaa. Suomen maukkaimpien lisäksi myös naapurimaistamme on osoitettu kiinnostusta tapahtumaa kohtaan”, kertoo Antti Suikkari Burger Lovers Finland -yhteisöstä ja lisää: ”Ilmaisen sisäänpääsyn sijaan Burger Lovers Festivaalin tulee nyt nimellinen pääsymaksu. Tulossa on varsinainen superviikonloppu, sillä festivaalin aikana Huuhkajat pelaavat ensimmäisen EM-kisamatsinsa. Burgeri, juoma ja futis ovat hyvä yhdistelmä kesäiseen lauantai-iltaan, joten tuomme alueelle myös useampia näyttöjä.”

Burger Lovers Festival -katuruokatapahtumaan osallistuvat ravintolat julkistetaan maaliskuussa.

Burger Lovers Festival pähkinänkuoressa

Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Rautatietorilla 12.-14. kesäkuuta 2020. Tapahtumaan osallistuvat hampurilaisravintolat tarjoilevat pop-up -pisteistään tai ruokarekoistaan festivaalivieraille puolikkaita burgereita sekä pieniä slider-burgereita maisteluhintaan. Pöytävarausmahdollisuus maistelumenun nauttimiseksi. Kolmen päivän pääsylippu 10 euroa. Yhden päivän liput tulevat myyntiin maaliskuussa. Tapahtuman pääyhteistyökumppani on Vaasan.

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Vantaan Myyrmäen Deluxe Burgersin taidonnäytteitä Burger Lovers Festival -tapahtumassa kesällä 2019. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival
Burger Lovers Festival 2019 yleisöäänestyksen voitti kuopiolaisen Bowl D1nerin Burger5 -hampurilainen. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival
Burger Lovers -festivaalin yleisöä 2019. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival
Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä toista hampurilaisfestivaalia Helsingin Rautatientorille 12.-14.6.2020. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.