Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

”Perinteisten naudanlihaburgerien lisäksi tarjolle tulee esimerkiksi karhua sekä useita kasvisvaihtoehtoja, gluteenittomia burgereita maistelukoossa. Perheen pienimmille on tarjolla myös laadukkaita hodareita”, kertoo Antti Suikkari tapahtuman järjestävästä Burger Lovers Finland -yhteisöstä.

Suomen ensimmäinen hampurilaisfestivaali tarjoaa yleisölle mahdollisuuden päästä maistelemaan maamme arvostetuimpien hampurilaisravintoloiden annoksia. Festivaalin järjestää Burger Lovers Finland -yhteisön perustaneet aktiivit ja se esittelee 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoamassa annoksiaan maistelukoossa ja -hintaan.

”Hampurilaisfestivaali on herättänyt ennakkoon paljon kiinnostusta paitsi yleisön, myös esiintyjien parissa. Mestarit ovat hioneet annoksiaan ja uskon, että pääsemme viikonloppuna maistamaan todella hyviä ja yllättäviäkin burgereita. On kiinnostavaa nähdä, minkälaisen vastaanoton uudet kasvis- ja vegaaniburgerit saavat suurelta yleisöltä ja miten eri puolelta Suomea tulevien kokkien näkemykset perinteisestä burgerista eroavat toisistaan”, kertoo Antti Suikkari tapahtuman järjestävästä Burger Lovers Finland -yhteisöstä ja jatkaa: ”Perinteisten naudanlihaburgerien lisäksi tarjolle tulee esimerkiksi karhua sekä useita kasvisvaihtoehtoja ja gluteenittomia burgereita. Perheen pienimmille on tarjolla myös laadukkaita hodareita.”

Burger Lovers -festivaalin järjestävät hampurilaisille pyhitetyn Burger Lovers Finland -yhteisön perustaneet Mikko Väisänen, Juha Oravala ja Antti Suikkari. Facebook-yhteisön lähes 6000 jäsentä jakavat toisilleen aktiivisesti tietoa, innostuksen aiheita, reseptiikkaa ja burgereihin liittyviä näkemyksiä sekä mielipiteitään ja arvioitaan ravintoloissa ja kotona nautituista hampurilaisista.

”Ei tarvitse olla ruokahifistelijä muodostaakseen rakentavan mielipiteen maailman todennäköisesti tunnetuimmasta yksittäisestä annoksesta. Festivaalille ympäri Suomea tulevat ravintolat edustavat kaikki omalla tyylillään maamme huippua ja niiden tarjontaa on helppo vertailla maistelukokoisin annoksin. Koko festivaali on anniskelualuetta, joten alueella pystyy vapaasti liikkumaan myös ruokajuomien kanssa. Tapahtumaan suunniteltua lapsiparkkia emme valitettavasti saa toteutettua, mutta burgereista voi edelleen nauttia koko perheen voimin ilmeisen upeassa kesäkesäkelissä”, täydentää festivaalin järjestäjiin kuuluva hampurilaisharrastaja Juha Oravala ja muistuttaa, että koko tapahtuman kattavasta anniskelualueesta johtuen alaikäiset pääsevät sisään vanhempien seurassa.

Burger Lovers Festival -katuruokatapahtumaan osallistuvat ravintolat

• Bites (Helsinki)
  • Bowl D1ner (Kuopio)
  • Bun2Bun (Helsinki)
  • Deluxe Burger (Vantaa)
  • Friends & Brgrs (Turku, Vaasa, Pietarsaari, Helsinki, Tampere, Hampuri, Kööpenhamina, Oulu)
  • JJ’s BBQ (Salo)
  • Kusmiku Street Food & Bar (Heinola)
  • Naughty BRGR (Helsinki, Tampere, Turku, Jyväskylä, Espoo)
  • Roslund (Helsinki)
  • RUOK Burger (Ruka)
  • Social Burger Joint (Helsinki, Kerava, Porvoo, Kotka)
  • TreffiPub & Bistro (Helsinki)

Burger Lovers Festival pähkinänkuoressa

Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Kampin Narinkkatorilla 14.-16. kesäkuuta. Tapahtumaan osallistuvat 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoilevat festivaalivieraille edulliseen maisteluhintaan puolikkaita burgereita sekä pieniä slider-burgereita. Yksittäisten maisteluannosten hinnat ovat 6-10 euroa. Pöytävarausmahdollisuus kolme erilaista burgeria sisältävän maistelumenun nauttimiseksi. Tapahtuman pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan ja Coca-Cola. Burger Lover Festivalia tukevat myös burgerkoulun järjestävä Hellmann’s sekä Tabasco ja Tamminen. Suomen ensimmäiseen hampurilaisfestivaaliin odotetaan yli 10 000 kävijää. Tapahtuma-alueelle on ilmainen sisäänpääsy. Alaikäisille pääsy täysi-ikäisten seurassa.

Aukioloajat

• Perjantai 14.6. kl 15-21
  • Lauantai 15.6. kl 12-21
  • Sunnuntai 16.6 kl 12-18

Median edustajien akkreditointipyynnöt perjantaina 14.6. kello 15.00 järjestettävälle festivaalin esittelylounaalle sähköpostilla osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Juha Oravala, Burger Lovers Finland, +358 40 848 12 45, juha@burgerlovers.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burgeriharrastaja Antti Suikkarin smash-tyylillä valmistamansa LilBRGR-hampurilainen.
Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä Suomen ensimmäistä hampurilaisfestivaalia Helsingin Kamppiin 14.-16.6.2019. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Katumuusikoilta toivottiin ja saatiin rockia17.8.2019 22:28:45 EESTTiedote

Ennätysmäärä musiikinharrastajia ja muusikoita kerääntyi lauantaina Helsingin ydinkeskustaan soittamaan rockia. Rock kuuluu kaduille -tapahtumaan oli ilmoittautunut kymmenittäin yhtyeitä ja yksittäistä soittajia, jotka olivat harjoitelleet muiden rock-biisien lisäksi Metallican Enter Sandman -hitin ja esittivät sitä yhdessä ja erikseen paitsi kitaroilla, myös haitarilla, viuluilla, selloilla, bassolla ja useilla muilla soittimilla.

Reaktor ja Flow Festival istuttavat lähes 12 000 puuta juomapanteilla kerätyillä lahjoituksilla13.8.2019 14:11:49 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayritys Reaktorin kampanjassa tarjottiin kaikille festivaalivieraille helppo ja yksinkertainen keino osallistua ilmastonmuutoksen torjuntaan. Reaktor kehitti ratkaisun, jossa festivaalikävijät pystyivät automatisoiduilla palautuspisteillä lahjoittamaan juomapanttinsa Suomen Luonnonsuojeluliiton metsitysprojektiin Madagascarille. Yhdellä euron pantilla istutetaan yksi puu, joka elinaikanaan sitoo ilmakehästä yhden hiilidioksiditonnin.

Muistutuskutsu medialle: IDEO @ Reaktor, palvelumuotoilulla parempi maailma, 9.8. kl 12.005.8.2019 11:50:06 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktorilla on ilo kutsua kansainvälisiä ja suomalaisia median edustajia kuulemaan maailman johtaviin kuuluvan palvelumuotoiluyrityksen IDEOn luovaa johtajaa Paul Bennetiä. Hän esittelee Reaktorin pääkonttorilla (Yliopistonkatu 4, 6 krs.) tämän viikon perjantaina 9. elokuuta kello 12.00 alkavalla medialounaalla näkemyksiään siitä, miten design thinking -ajattelu voidaan valjastaa merkityksellisten ja ihmiskeskeisten ratkaisuiden kehittämiseen ja kuinka muotoilun avulla voidaan ratkaista maailman monimutkaisimpia haasteita.

Flow Festival ja Reaktor sitoutuvat istuttamaan puun jokaisesta lahjoitetusta juomapantista1.8.2019 11:28:09 EESTTiedote

Tämän vuoden Flow-festivaalivieraille järjestetään helppo ja yksinkertainen keino osallistua ilmastonmuutoksen torjuntaan. Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktor on kehittänyt ratkaisun, jossa kävijät voivat automatisoiduilla palautuspisteillä lahjoittaa pullopantit Suomen luonnonsuojeluliiton metsitysprojektiin Madagascarille. Yhdellä euron pantilla istutetaan yksi puu, joka tulee elinaikanaan sitomaan ilmakehästä yhden hiilidioksiditonnin. Reaktorin tavoitteena on istuttaa festivaalin panttilahjoituksilla riittävästi puita korjaamaan koko festivaaliväen kolmen päivän hiilijalanjälki.

Kutsu medialle: IDEO @ Reaktor, palvelumuotoilulla parempi maailma, 9.8. kl 12.0026.7.2019 08:55:00 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktorilla on ilo kutsua kansainvälisiä ja suomalaisia median edustajia kuulemaan maailman johtaviin kuuluvan palvelumuotoiluyrityksen IDEOn luovaa johtajaa Paul Bennetiä. Hän esittelee Reaktorin pääkonttorilla (Yliopistonkatu 4, 6 krs.) perjantaina 9. elokuuta kello 12.00 alkavalla medialounaalla näkemyksiään siitä, miten design thinking -ajattelu voidaan valjastaa merkityksellisten ja ihmiskeskeisten ratkaisuiden kehittämiseen ja kuinka muotoilun avulla voidaan ratkaista maailman monimutkaisimpia haasteita.

Yksinpurjehtija Tapio Lehtinen saapuu takaisin Helsinkiin torstaina24.6.2019 13:25:12 EESTTiedote

Helsinkiläinen yksinpurjehtija Tapio Lehtinen suoritti maailman haastavimman purjehduskilpailun Golden Globe Racen 322 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta, saapuen kilpailun lähtö- ja päätesatamaan Ranskan Les Sables d’Olonneen 19. toukokuuta. Lehtinen on nyt purjehtimassa takaisin kotiinsa Helsinkiin. Hänen odotetaan saapuvan Kauppatorin edustalle torstaina 27.6. ja tekevän kaupungintalolle perinteisen lipputervehdyksen noin kello 15.30.