Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

”Perinteisten naudanlihaburgerien lisäksi tarjolle tulee esimerkiksi karhua sekä useita kasvisvaihtoehtoja, gluteenittomia burgereita maistelukoossa. Perheen pienimmille on tarjolla myös laadukkaita hodareita”, kertoo Antti Suikkari tapahtuman järjestävästä Burger Lovers Finland -yhteisöstä.

Suomen ensimmäinen hampurilaisfestivaali tarjoaa yleisölle mahdollisuuden päästä maistelemaan maamme arvostetuimpien hampurilaisravintoloiden annoksia. Festivaalin järjestää Burger Lovers Finland -yhteisön perustaneet aktiivit ja se esittelee 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoamassa annoksiaan maistelukoossa ja -hintaan.

”Hampurilaisfestivaali on herättänyt ennakkoon paljon kiinnostusta paitsi yleisön, myös esiintyjien parissa. Mestarit ovat hioneet annoksiaan ja uskon, että pääsemme viikonloppuna maistamaan todella hyviä ja yllättäviäkin burgereita. On kiinnostavaa nähdä, minkälaisen vastaanoton uudet kasvis- ja vegaaniburgerit saavat suurelta yleisöltä ja miten eri puolelta Suomea tulevien kokkien näkemykset perinteisestä burgerista eroavat toisistaan”, kertoo Antti Suikkari tapahtuman järjestävästä Burger Lovers Finland -yhteisöstä ja jatkaa: ”Perinteisten naudanlihaburgerien lisäksi tarjolle tulee esimerkiksi karhua sekä useita kasvisvaihtoehtoja ja gluteenittomia burgereita. Perheen pienimmille on tarjolla myös laadukkaita hodareita.”

Burger Lovers -festivaalin järjestävät hampurilaisille pyhitetyn Burger Lovers Finland -yhteisön perustaneet Mikko Väisänen, Juha Oravala ja Antti Suikkari. Facebook-yhteisön lähes 6000 jäsentä jakavat toisilleen aktiivisesti tietoa, innostuksen aiheita, reseptiikkaa ja burgereihin liittyviä näkemyksiä sekä mielipiteitään ja arvioitaan ravintoloissa ja kotona nautituista hampurilaisista.

”Ei tarvitse olla ruokahifistelijä muodostaakseen rakentavan mielipiteen maailman todennäköisesti tunnetuimmasta yksittäisestä annoksesta. Festivaalille ympäri Suomea tulevat ravintolat edustavat kaikki omalla tyylillään maamme huippua ja niiden tarjontaa on helppo vertailla maistelukokoisin annoksin. Koko festivaali on anniskelualuetta, joten alueella pystyy vapaasti liikkumaan myös ruokajuomien kanssa. Tapahtumaan suunniteltua lapsiparkkia emme valitettavasti saa toteutettua, mutta burgereista voi edelleen nauttia koko perheen voimin ilmeisen upeassa kesäkesäkelissä”, täydentää festivaalin järjestäjiin kuuluva hampurilaisharrastaja Juha Oravala ja muistuttaa, että koko tapahtuman kattavasta anniskelualueesta johtuen alaikäiset pääsevät sisään vanhempien seurassa.

Burger Lovers Festival -katuruokatapahtumaan osallistuvat ravintolat

• Bites (Helsinki)
  • Bowl D1ner (Kuopio)
  • Bun2Bun (Helsinki)
  • Deluxe Burger (Vantaa)
  • Friends & Brgrs (Turku, Vaasa, Pietarsaari, Helsinki, Tampere, Hampuri, Kööpenhamina, Oulu)
  • JJ’s BBQ (Salo)
  • Kusmiku Street Food & Bar (Heinola)
  • Naughty BRGR (Helsinki, Tampere, Turku, Jyväskylä, Espoo)
  • Roslund (Helsinki)
  • RUOK Burger (Ruka)
  • Social Burger Joint (Helsinki, Kerava, Porvoo, Kotka)
  • TreffiPub & Bistro (Helsinki)

Burger Lovers Festival pähkinänkuoressa

Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Kampin Narinkkatorilla 14.-16. kesäkuuta. Tapahtumaan osallistuvat 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoilevat festivaalivieraille edulliseen maisteluhintaan puolikkaita burgereita sekä pieniä slider-burgereita. Yksittäisten maisteluannosten hinnat ovat 6-10 euroa. Pöytävarausmahdollisuus kolme erilaista burgeria sisältävän maistelumenun nauttimiseksi. Tapahtuman pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan ja Coca-Cola. Burger Lover Festivalia tukevat myös burgerkoulun järjestävä Hellmann’s sekä Tabasco ja Tamminen. Suomen ensimmäiseen hampurilaisfestivaaliin odotetaan yli 10 000 kävijää. Tapahtuma-alueelle on ilmainen sisäänpääsy. Alaikäisille pääsy täysi-ikäisten seurassa.

Aukioloajat

• Perjantai 14.6. kl 15-21
  • Lauantai 15.6. kl 12-21
  • Sunnuntai 16.6 kl 12-18

Median edustajien akkreditointipyynnöt perjantaina 14.6. kello 15.00 järjestettävälle festivaalin esittelylounaalle sähköpostilla osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Juha Oravala, Burger Lovers Finland, +358 40 848 12 45, juha@burgerlovers.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burgeriharrastaja Antti Suikkarin smash-tyylillä valmistamansa LilBRGR-hampurilainen.
Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä Suomen ensimmäistä hampurilaisfestivaalia Helsingin Kamppiin 14.-16.6.2019. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.