Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

”Perinteisten naudanlihaburgerien lisäksi tarjolle tulee esimerkiksi karhua sekä useita kasvisvaihtoehtoja, gluteenittomia burgereita maistelukoossa. Perheen pienimmille on tarjolla myös laadukkaita hodareita”, kertoo Antti Suikkari tapahtuman järjestävästä Burger Lovers Finland -yhteisöstä.

Suomen ensimmäinen hampurilaisfestivaali tarjoaa yleisölle mahdollisuuden päästä maistelemaan maamme arvostetuimpien hampurilaisravintoloiden annoksia. Festivaalin järjestää Burger Lovers Finland -yhteisön perustaneet aktiivit ja se esittelee 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoamassa annoksiaan maistelukoossa ja -hintaan.

”Hampurilaisfestivaali on herättänyt ennakkoon paljon kiinnostusta paitsi yleisön, myös esiintyjien parissa. Mestarit ovat hioneet annoksiaan ja uskon, että pääsemme viikonloppuna maistamaan todella hyviä ja yllättäviäkin burgereita. On kiinnostavaa nähdä, minkälaisen vastaanoton uudet kasvis- ja vegaaniburgerit saavat suurelta yleisöltä ja miten eri puolelta Suomea tulevien kokkien näkemykset perinteisestä burgerista eroavat toisistaan”, kertoo Antti Suikkari tapahtuman järjestävästä Burger Lovers Finland -yhteisöstä ja jatkaa: ”Perinteisten naudanlihaburgerien lisäksi tarjolle tulee esimerkiksi karhua sekä useita kasvisvaihtoehtoja ja gluteenittomia burgereita. Perheen pienimmille on tarjolla myös laadukkaita hodareita.”

Burger Lovers -festivaalin järjestävät hampurilaisille pyhitetyn Burger Lovers Finland -yhteisön perustaneet Mikko Väisänen, Juha Oravala ja Antti Suikkari. Facebook-yhteisön lähes 6000 jäsentä jakavat toisilleen aktiivisesti tietoa, innostuksen aiheita, reseptiikkaa ja burgereihin liittyviä näkemyksiä sekä mielipiteitään ja arvioitaan ravintoloissa ja kotona nautituista hampurilaisista.

”Ei tarvitse olla ruokahifistelijä muodostaakseen rakentavan mielipiteen maailman todennäköisesti tunnetuimmasta yksittäisestä annoksesta. Festivaalille ympäri Suomea tulevat ravintolat edustavat kaikki omalla tyylillään maamme huippua ja niiden tarjontaa on helppo vertailla maistelukokoisin annoksin. Koko festivaali on anniskelualuetta, joten alueella pystyy vapaasti liikkumaan myös ruokajuomien kanssa. Tapahtumaan suunniteltua lapsiparkkia emme valitettavasti saa toteutettua, mutta burgereista voi edelleen nauttia koko perheen voimin ilmeisen upeassa kesäkesäkelissä”, täydentää festivaalin järjestäjiin kuuluva hampurilaisharrastaja Juha Oravala ja muistuttaa, että koko tapahtuman kattavasta anniskelualueesta johtuen alaikäiset pääsevät sisään vanhempien seurassa.

Burger Lovers Festival -katuruokatapahtumaan osallistuvat ravintolat

• Bites (Helsinki)
  • Bowl D1ner (Kuopio)
  • Bun2Bun (Helsinki)
  • Deluxe Burger (Vantaa)
  • Friends & Brgrs (Turku, Vaasa, Pietarsaari, Helsinki, Tampere, Hampuri, Kööpenhamina, Oulu)
  • JJ’s BBQ (Salo)
  • Kusmiku Street Food & Bar (Heinola)
  • Naughty BRGR (Helsinki, Tampere, Turku, Jyväskylä, Espoo)
  • Roslund (Helsinki)
  • RUOK Burger (Ruka)
  • Social Burger Joint (Helsinki, Kerava, Porvoo, Kotka)
  • TreffiPub & Bistro (Helsinki)

Burger Lovers Festival pähkinänkuoressa

Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Kampin Narinkkatorilla 14.-16. kesäkuuta. Tapahtumaan osallistuvat 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoilevat festivaalivieraille edulliseen maisteluhintaan puolikkaita burgereita sekä pieniä slider-burgereita. Yksittäisten maisteluannosten hinnat ovat 6-10 euroa. Pöytävarausmahdollisuus kolme erilaista burgeria sisältävän maistelumenun nauttimiseksi. Tapahtuman pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan ja Coca-Cola. Burger Lover Festivalia tukevat myös burgerkoulun järjestävä Hellmann’s sekä Tabasco ja Tamminen. Suomen ensimmäiseen hampurilaisfestivaaliin odotetaan yli 10 000 kävijää. Tapahtuma-alueelle on ilmainen sisäänpääsy. Alaikäisille pääsy täysi-ikäisten seurassa.

Aukioloajat

• Perjantai 14.6. kl 15-21
  • Lauantai 15.6. kl 12-21
  • Sunnuntai 16.6 kl 12-18

Median edustajien akkreditointipyynnöt perjantaina 14.6. kello 15.00 järjestettävälle festivaalin esittelylounaalle sähköpostilla osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Juha Oravala, Burger Lovers Finland, +358 40 848 12 45, juha@burgerlovers.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burgeriharrastaja Antti Suikkarin smash-tyylillä valmistamansa LilBRGR-hampurilainen.
Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä Suomen ensimmäistä hampurilaisfestivaalia Helsingin Kamppiin 14.-16.6.2019. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Olo Groupin ravintoloihin suomalaista huipputeknologiaa4.12.2019 13:02:52 EETTiedote

Olo Group on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintolatoimintojensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat huippuravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

Jäämies Kimi Räikkönen huippukylmään yhteistyöhön15.11.2019 10:08:34 EETTiedote

F1-kuski Kimi Räikkönen on aloittanut markkinointiyhteistyön huippukylmähoitoon erikoistuneita laitteita Suomessa valmistavan CTN Groupin kanssa. Cryotech Finlandin kehittämät kylmähoitolaitteet tarjoavat lääkkeetöntä apua palautumiseen, stressitason laskemiseen sekä unen laadun ja vastustuskyvyn parantamiseen. Yhtiön uusin innovaatio, vain sähköllä toimiva CTN XCryo mahdollistaa paikallisten huippukylmähoitojen suorittamisen myös ilman nesteytettyjä kaasuja. Uutuuden odotetaan tuovan huippukylmähoidon yhä useampien hoitoa tarvitsevien iholle.

Puolet suomalaisista pk-yrityksistä sisäistänyt tietosuojalain ja sen vaatimukset7.11.2019 09:54:44 EETTiedote

EU:n yleisen GDPR tietosuoja-asetuksen tuomat velvoitteet ovat puolessatoista vuodessa sisäistetty Suomessa kohtuullisesti. Tietoturva- ja tietosuojaratkaisuihin erikoistuneen D-Fence Oy:n teettämän kyselyn mukaan valtaosa suomalaisista PK-yrityksistä (80 %) kertoo kartoittaneensa käytössään ja hallussaan olevat henkilörekisterit ja yhteystietolistat. Kuitenkin vain noin puolet (54 %) kyselyyn osallistuneista yrityksistä kertoo osaavansa huolehtia rekistereistään ja valtaosa (88 %) vastanneista myös tiedostaa, että heillä on tietosuojassaan joitain puutteita.

Maailmalla tunnettu, Suomessa leivottu Finn Crisp loi uutuuden31.10.2019 13:39:41 EETTiedote

Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 esitelty Finn Crisp -hapankorppu on lajissaan maailman myydyin. Yli 30 maassa myytävä Finn Crisp on useilla markkinoilla yleisnimi hapankorpuille. Olympiavieraiden kanssa Suomesta maailmalle lähtenyt merkki ottaa nyt haltuunsa uuden tuotekategorian, ohuet Suomessa leivotut täysjyväruislastut. Finn Crisp tekee uutuuksien myötä paluun uudistuvalle Helsingin Olympiastadionille ja kannustaa kuluttajia parempaan valintaan myös porrasviikolla 4.-10.11.

Metsästä pöytään ja nokasta häntään - Sastan 50-vuotisjuhlat jatkuvat ravintola Nokassa1.10.2019 12:00:36 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo puolen vuosisadan ajan pukenut suomalainen Sasta juhlistaa merkkipäiviään tekemällä yhteistyötä muiden, samat kestävät arvot jakavien kotimaisia laatumerkkien kanssa. Sastan juhlavuosijulkistusten tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja osaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Vuoden kolmas kumppanijulkistus on jahtikauden avauksen kunniaksi villiin riistaruokaan ja lähituottajien kasviksiin erikoistunut palkittu helsinkiläinen ravintola Nokka, jonka syksyn nimikkomenu on Sastan inspiroima.