Handelsbankenin Laskurahoituspalvelun tuottaminen siirtyy Intrum Rahoitus Oy:lle

Intrum Rahoitus ja Handelsbanken ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Handelsbanken siirtää Laskurahoituspalvelun tuottamisen kokonaisuudessaan Intrum Rahoitus Oy:lle. Muutos merkitsee entistä kattavampaa ja parempaa rahoituspalveluvalikoimaa asiakkaille.

Yhteistyösopimus laajentaa Handelsbankenin yritysasiakkailleen tarjoamien palveluiden kirjoa nykyisten vakuudellisten lainatuotteiden rinnalla. Intrum Rahoituksen Laskurahoitus eroaa perinteisestä Factoring-palvelusta siten, että luototuskelpoisten myyntilaskujen pääomat tilitetään 100 %:sti asiakkaalle. Käytännössä asiakasyritys siis myy laskut Intrum Rahoitukselle, mikä parantaa asiakasyritysten maksukykyä.

– Laskurahoituspalvelun avulla asiakasyritys voi myydä luototuskelpoiset myyntilaskunsa Intrum Rahoitukselle, mikä vapauttaa myyntilaskuihin sitoutuneet pääomat nopeasti ja vaivattomasti asiakasyrityksen käyttöpääomaksi. Laskurahoituspalvelu tehostaa asiakasyrityksen rahankiertoa ja tasaa kassavirran kausivaihteluja. Nykyisistä asiakkaistamme 93 prosenttia suosittelee palvelun käyttöä. Uskomme, että myös Handelsbankenin asiakkaat tulevat kokemaan palvelun erittäin hyödylliseksi, kertoo Arto Haukka, Intrum Rahoitus Oy:n maajohtaja.

Intrum Rahoituksen Laskurahoituspalvelu on kokonaisratkaisu, joka sisältää rahoituksen lisäksi koko luotonhallinnan ketjun, laskujen välityksestä maksuvalvontaan ja perintään asti. Asiakas saa siis seuraavat palvelut käyttöönsä yhdellä sopimuksella:

• laskujen välitys loppuasiakkaille,
  • laskujen rahoitus ja tilitykset jopa yhden pankkipäivän kuluessa,
  • maksuvalvonta rahoitettujen ja myös rahoittamattomien laskujen osalta,
  • maksamiseen liittyvä asiakaspalvelu,
  • maksumuistutusten sekä korkolaskujen muodostus ja lähetys,
  • tarvittavat perintätoimenpiteet sekä
  • raportoinnin 24/7.

– Olemme valtavan iloisia Handelsbankenin päätöksestä ottaa käyttöön Intrum Rahoituksen Laskurahoituspalvelu ja luottamuksesta yritystämme kohtaan. Ensimmäiset sopimukset yhteisten asiakkaiden kanssa on jo allekirjoitettu. Toivotamme Handelsbankenin asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi palveluidemme pariin, Haukka jatkaa.

Arto Haukka, maajohtaja, Intrum Rahoitus Oy
puh: +358 50 433 5169, sähköposti: arto.haukka@intrum.com

Vuoden viimeisellä neljänneksellä maksuviiveellisiä yrityksiä 5,46 % - maksuviiveiden trendi laskeva vuonna 201928.1.2020 07:00:04 EETTiedote

Yritysten maksuviiveiden määrien kehityksessä näkyy vuosittain tiettyä säännönmukaisuutta, selviää Intrumin maksuviivetutkimuksesta. Loppuvuotta kohden maksuviiveellisten yritysten osuus kaikista yrityksistä pienenee. Loka-joulukuussa 2019 maksuviiveellisiä yrityksiä oli 5,46 prosenttia, muutosta edellisvuoteen oli vain +1,10 prosenttia.

Intrumin tutkimus: suomalaisilla Euroopan parhaimmat taloudenlukutaidot, laskuja kasautuu silti stressiksi asti5.12.2019 07:00:00 EETTiedote

Intrumin European Consumer Payment -raportissa vertailtiin 24 Euroopan maan kuluttajien taloudellisen hyvinvoinnin tilaa neljän osa-alueen - maksukyvyn, velkaantumisen, säästämisen ja taloudenlukutaidon - suhteen. Suomi sijoittui Taloudellisen hyvinvoinnin barometrin kokonaistuloksissa viidenneksi, kun edellä mainittujen osa-alueiden pisteet laskettiin yhteen.

Yritysten maksuviiveet pysyneet lähes ennallaan vuodentakaiseen tilanteeseen verrattuna29.10.2019 07:21:39 EETTiedote

Intrum seuraa kvartaaleittain yritysten maksuviiveiden kehitystä. Alkuvuonna näkynyt maksuviiveiden määrän lisääntyminen on sittemmin tasaantunut. Vuoden kolmannella neljänneksellä hieman alle kuudella prosentilla kaikista yrityksistä ilmeni maksuviiveitä. Maksuviiveellisten yritysten suhteellinen osuus oli lähes muuttumaton, muutosta tapahtui -0,72 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Majoitus- ja ravitsemisalalla maksuviiveitä ilmeni joka kahdeksannella yrityksellä, lukumäärä oli kasvanut prosentin vuodentakaiseen verrattuna.