Handelsbankenin Laskurahoituspalvelun tuottaminen siirtyy Intrum Rahoitus Oy:lle

Intrum Rahoitus ja Handelsbanken ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Handelsbanken siirtää Laskurahoituspalvelun tuottamisen kokonaisuudessaan Intrum Rahoitus Oy:lle. Muutos merkitsee entistä kattavampaa ja parempaa rahoituspalveluvalikoimaa asiakkaille.

Yhteistyösopimus laajentaa Handelsbankenin yritysasiakkailleen tarjoamien palveluiden kirjoa nykyisten vakuudellisten lainatuotteiden rinnalla. Intrum Rahoituksen Laskurahoitus eroaa perinteisestä Factoring-palvelusta siten, että luototuskelpoisten myyntilaskujen pääomat tilitetään 100 %:sti asiakkaalle. Käytännössä asiakasyritys siis myy laskut Intrum Rahoitukselle, mikä parantaa asiakasyritysten maksukykyä.

– Laskurahoituspalvelun avulla asiakasyritys voi myydä luototuskelpoiset myyntilaskunsa Intrum Rahoitukselle, mikä vapauttaa myyntilaskuihin sitoutuneet pääomat nopeasti ja vaivattomasti asiakasyrityksen käyttöpääomaksi. Laskurahoituspalvelu tehostaa asiakasyrityksen rahankiertoa ja tasaa kassavirran kausivaihteluja. Nykyisistä asiakkaistamme 93 prosenttia suosittelee palvelun käyttöä. Uskomme, että myös Handelsbankenin asiakkaat tulevat kokemaan palvelun erittäin hyödylliseksi, kertoo Arto Haukka, Intrum Rahoitus Oy:n maajohtaja.

Intrum Rahoituksen Laskurahoituspalvelu on kokonaisratkaisu, joka sisältää rahoituksen lisäksi koko luotonhallinnan ketjun, laskujen välityksestä maksuvalvontaan ja perintään asti. Asiakas saa siis seuraavat palvelut käyttöönsä yhdellä sopimuksella:

• laskujen välitys loppuasiakkaille,
  • laskujen rahoitus ja tilitykset jopa yhden pankkipäivän kuluessa,
  • maksuvalvonta rahoitettujen ja myös rahoittamattomien laskujen osalta,
  • maksamiseen liittyvä asiakaspalvelu,
  • maksumuistutusten sekä korkolaskujen muodostus ja lähetys,
  • tarvittavat perintätoimenpiteet sekä
  • raportoinnin 24/7.

– Olemme valtavan iloisia Handelsbankenin päätöksestä ottaa käyttöön Intrum Rahoituksen Laskurahoituspalvelu ja luottamuksesta yritystämme kohtaan. Ensimmäiset sopimukset yhteisten asiakkaiden kanssa on jo allekirjoitettu. Toivotamme Handelsbankenin asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi palveluidemme pariin, Haukka jatkaa.

Arto Haukka, maajohtaja, Intrum Rahoitus Oy
puh: +358 50 433 5169, sähköposti: arto.haukka@intrum.com

Intrumin tutkimus: luottotappioiden riski suurempi kuin edellisen taantuman aikana, mikäli kotitalouksien tulonmuodostus heikkenee15.10.2019 07:00:00 EESTTiedote

Kotitalouksien tulot ovat jatkaneet kasvuaan, ja kasvu on nyt viiden vuoden takaisella tasolla. Samaan aikaan kulutus on kuitenkin kasvanut tuloja enemmän mikä viittaa siihen, että osa kulutuksesta tapahtuu luotolla. Intrumin tuoreen Nordic Debt Collection -analyysin mukaan luottoriskit näyttävät kasvavan, mikäli taantuma iskee Suomeen ja kuluttajien tulot pienenevät.

Yritysten maksuviiveet lisääntyneet vuodentakaisesta22.8.2019 07:00:00 EESTTiedote

Maksuviiveellisten yritysten suhteellinen osuus kaikista yrityksistä Suomessa on kasvanut 1,81 prosenttia vuodentakaisesta, selviää Intrumin yritysten maksuviivetutkimuksesta. Henkilöstöluokittain mitattuna yhä useammalla pienellä alle 20 henkilöä työllistävällä yrityksellä ilmeni maksuviiveitä kun taas suurten yli 100 henkilöä työllistävien maksuviiveellisten yritysten osuus kaikista yrityksistä oli laskenut.

Suomalaiset yritykset torjuvat maksuviiveitä perinnän ja luottotietojen tarkistamisen avulla25.6.2019 07:00:00 EESTTiedote

52 % suomalaisista yrityksistä kertoo käyttävänsä perintätoimistoa suojautuakseen maksuviiveiltä, selviää Intrumin Euroopan laajuisesta maksutaparaportista. Perinnän lisäksi 38 % suomalaisista yrityksistä kertoo käyttävänsä luottotietojen tarkistusta maksuviiveiden ehkäisyssä. Suomalaiset yritykset toivovat myös lainsäädännöstä apua pitkien maksuehtojen kuriin saamisessa.

Joka neljäs suomalainen yritys arvioi luottoriskinsä kasvavan vuonna 201913.6.2019 07:00:00 EESTTiedote

Yritykset ympäri Euroopan näkevät uhkakuvia maksuviiveisiin ja luottotappioihin liittyen, selviää Intrumin tuoreesta Maksutaparaportista. Tutkimuksen mukaan suomalaiset yritykset kirjaavat keskimäärin 1,0 % myyntisaatavistaan luottotappioiksi, kun vastaava luku Euroopassa on 2,3 %. Suomalaiset yritykset suhtautuvat eurooppalaisia yrityksiä pessimistisemmin luottoriskien kehitykseen. Jopa joka neljäs vastaajista arvioi luottoriskien kasvavan seuraavan 12 kuukauden aikana. Vastaava luku Euroopassa on 16 %.